Dingbats Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 En gammal grundskoleklasskompis har bytt namn från Malin till Juli ser jag nu... eller om hon bara har börjat använda ett mellannamn som hon alltid har haft, det vet jag förstås inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Ska man behöva installera spotify igen eller! Orka att precis efter att jag slängt de så ahr jag fått lust att lyssna på massa musik som jag inte har xD Haru testat grooveshark? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Max 2 månader här. Och gröt äter du inte heller... Bröd? Potatis? Pasta? Har varit dåligt med matlagningen ett tag nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 (redigerat) Har varit dåligt med matlagningen ett tag nu. Har du en svacka? 😐 Jag tog tag i lite städning idag. Märkte att det var skitigt. ************************************* Jag visste inte att Dingbats kollade Top Model. Och att Overkill hade Ataxia i sin playlist. ************************************* Däremot är jag säker på att det är dåligt att man inte kan skriva mindre i samma ruta. Redigerat 4 oktober 2011 av debatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Märkligt rispaket f.ö. Det står inget om rekommenderade mängder. Kör på 2+1, det känns bekant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 debatt, Grahn och Pico. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Haru testat grooveshark? Nu har jag! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Haru testat grooveshark? Har varit dåligt med matlagningen ett tag nu. Märkligt rispaket f.ö. Det står inget om rekommenderade mängder. Kör på 2+1, det känns bekant. Nu har jag! 😄 Hallå!!!! Nu tycker jag ni går från ämnet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Vem är Gadamer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Man kunde inte ändra titel i den förra Längsta-tråden... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Nu har jag! 😄 bra 😄☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Man kunde inte ändra titel i den förra Längsta-tråden... 🙁 Nej, eftersom den är låst. Du hade chansen medan den var öppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Gadamers målsättning var att ringa in den mänskliga förståelsens natur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Gadamers målsättning var att ringa in den mänskliga förståelsens natur. Folkbildning medelst titelkupp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Det regnar inte längre, det ösregnar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Å ena sidan var han kritisk till ett modernt förhållningssätt till humaniora som byggde på naturvetenskapens modell (och därför på dess rigorösa vetenskapliga metod), så som den manifesterades i positivismen. Å andra sidan tog han strid mot den traditionella tyska inställningen i humaniora, vilken representerades av bland andra Friedrich Schleiermacher och Wilhelm Dilthey, som utgick från att en korrekt tolkning av en text innebar att finna intentionen hos författaren som skrivit den. Jag gillar honom redan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Jeeesus, Gadamer blev 102 år. Påminner mig om att jag fick veta MYCKET om min släkt på mammas sida i veckan som gått. Den äldsta någonsin blev 61 år och var gammelmormor. Hon såg ut som 102 å andra sidan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Men hallå du kan ju inte ändra namn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Man kunde inte ändra titel i den förra Längsta-tråden... 🙁 Nej, eftersom den är låst. Du hade chansen medan den var öppen. Men hallå du kan ju inte ändra namn! Jag vet det Overkill, jag skulle ha gjort det medan tid fanns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Detta lär ju dra en massa folk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Kom precis på en bra reklamslogan. "Du får en sämre kvalitet, till betydligt dyrare pris! Passa på!" Vad tror ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Är Bron en komediserie? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Gadamer var en av de mest framstående nyhermeneutikerna. Hans idé om förståelsehorisonternas sammansmältning innebär att man för att nå förståelse av någon annan eller av en text måste bli enig med den. Oenighet är oförenlig med förståelse. Hur det kan relateras till konstens ontologi vet jag inte, och jag hoppas ni kan upplysa mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Detta lär ju dra en massa folk. Nja, tysk grammatik är nog mer poppis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 (redigerat) Å ena sidan var han kritisk till ett modernt förhållningssätt till humaniora som byggde på naturvetenskapens modell (och därför på dess rigorösa vetenskapliga metod), så som den manifesterades i positivismen. Å andra sidan tog han strid mot den traditionella tyska inställningen i humaniora, vilken representerades av bland andra Friedrich Schleiermacher och Wilhelm Dilthey, som utgick från att en korrekt tolkning av en text innebar att finna intentionen hos författaren som skrivit den. Gadamer var en av de mest framstående nyhermeneutikerna. Hans idé om förståelsehorisonternas sammansmältning innebär att man för att nå förståelse av någon annan eller av en text måste bli enig med den. Oenighet är oförenlig med förståelse. Hur det kan relateras till konstens ontologi vet jag inte, och jag hoppas ni kan upplysa mig. Hmm. Gadamer ansåg alltså att det var fel att försöka finna intentionen hos någon som skrivit en text, man skulle istället t.o.m. bli enig med författaren i hans text. Redigerat 4 oktober 2011 av debatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Kom precis på en bra reklamslogan. "Du får en sämre kvalitet, till betydligt dyrare pris! Passa på!" Vad tror ni? Vad är det för produkt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 VA GÖRU, DINGIS??? 😆 :lol: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Håller med buggarn! Du kan ju inte ändra namn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 Vad är det för produkt? Tänkte att det skulle gälla universellt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 4 oktober 2011 Dela Postat 4 oktober 2011 HOLY SHIT!!!! Vet ni vad???? Nu kan jag ändra rubriken på tråden om jag vill!!! Man kunde inte ändra titel i den förra Längsta-tråden... 🙁 Nej, eftersom den är låst. Du hade chansen medan den var öppen. Men hallå du kan ju inte ändra namn! Håller med buggarn! Du kan ju inte ändra namn! Som sagt, jag vet. Det kunde jag bara när den inte var låst. VA GÖRU, DINGIS??? 😆 :lol: Han duschar kallt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts