SadamJR Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Det är inget fel på novationprylen jag har, men jag behöver inteb 2 klaviaturer. Har inte plats heller.
Micke H Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Hur länge håller rödvin efter att man öppnat den?
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 (redigerat) Hur länge håller rödvin efter att man öppnat den? Det håller väldigt länge om du använder en kork. Ju längre du låter vinet ligga desto mer mognar det. Redigerat 4 november 2011 av Kulturell Figur
SadamJR Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Hur länge håller rödvin efter att man öppnat den? Ett par dar till en vecka brukar dom säja. Själv har jag ingen aning.
SadamJR Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Det håller väldigt länge om du använder en kork. Ju längre du låter vinet ligga desto mer mognar det. Inte om det har blivit öppnat och utsatt för luft, men ovanstående är kanske för utpräglade finsmakare.
Kulturell Figur (oregistrerad) Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Ett par dar till en vecka brukar dom säja. Själv har jag ingen aning. Vilka "dom"? Inte om det har blivit öppnat och utsatt för luft, men ovanstående är kanske för utpräglade finsmakare. När vin tappas på flaskor utsätts det för luft. Det borde inte vara nån skillnad.
SadamJR Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Vilka "dom"? Dom "experter" jag hört uttala sej När vin tappas på flaskor utsätts det för luft. Det borde inte vara nån skillnad. Jag är ingen kemist. Googla om du är intresserad.
Micke H Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Aja. Jag har inte mindre än tre vinflaskor jag fått från jobbet. En av dom failade jag ganska hårt med att öppna...halva korken är kvar och jag får inte upp den. (Får inte upp den, höhö.) Så jag tog en av dom andra vinflaskorna istället, där var det inga problem. ☺️
SadamJR Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Aja. Jag har inte mindre än tre vinflaskor jag fått från jobbet. En av dom failade jag ganska hårt med att öppna...halva korken är kvar och jag får inte upp den. (Får inte upp den, höhö.) Så jag tog en av dom andra vinflaskorna istället, där var det inga problem. ☺️ Nåt vin får man inte på mitt jobb. Däremot kan man vinna massage om man skriver upp när man cyklar till jobbet och motionerar och så, men jag tror bara det är vanlig massage.
Naymari Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Jag utmanar laktosintoleransen och äter cheesecake. Va gö ni? 🙂
Micke H Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Jag utmanar laktosintoleransen och äter cheesecake. Va gö ni? 🙂 Se inlägget ovanför. ☺️
SadamJR Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Min fredagskväll ☺️ Mysbyxor? Du är välklädd, själv har jag bara mina boxers.
SadamJR Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Jag utmanar laktosintoleransen och äter cheesecake. Va gö ni? 🙂 Slötittar på tv 2 om nån musiker jag aldrig hört talas om men som verkar rätt intressant och går igenom nya långenlistan.
Neosus Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Tjena! Jag hittade ett hus som förr kostade 265000:- men nu kostar 25000:- Måste vara en nolla för lite. 😑 Nä de va 250.000:- Fan annars hade jag gjort mig lite pengar.. 😑
CHAE Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Hej längsta 🙂 Nu PM:ar jag Florian L S för att utröna om han hänger med en gammal kompis till mig 😑 Sedan ska jag PM:a Claes. Allt bra med er?
CHAE Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Det är skapligt lugnt. Sitter också och softar med vin här, mickeh ☺️
Micke H Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Ag hade glömt brt hur avkopplande det är att dricka fr sig själv ☺️
CHAE Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Ag hade glömt brt hur avkopplande det är att dricka fr sig själv ☺️ Och tappar bokstäver gör du också. Comes free with the package 😛 Dä 'ä gött dä' SKÅL!
Micke H Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 SHADDAP! 😠😄 SCHKÅL! Där blev det EXTRA bokstav! Hihihihihi
debatt Postat 4 november 2011 Postat 4 november 2011 Vin som kommit i kontakt med kork ska man slänga omedelbart. Vin som öppnats håller i 30 minuter max brukar brorsan säga. INGEN stänger väl en vinflaska och tar resten en annan dag - det har jag aldrig hört talas om!
Recommended Posts