Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Kan du inte ta något ännu fräsigare? Naturnamn är ju ändå rätt oballa, om än roligare än son-namn. Typ Molin eller Norén eller något. Det ska ju se häftigt ut i källförteckningar och göra sig bra som adjektiv också. "Den lindströmska metafysiken" liksom, hur bra låter det. Jfr chomskyansk eller cartesisk.

Trollmyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag ska fan sluta säga till här när jag ska se på film för varenda jävla gång går det åt helvete. Hade TRE filmer på usb:t. "Wrong file content", skärmen blir svart resp. dör efter 28 sekunder.

Finns i släkten alltså.

Fast tyvärr kommer ju alla tro att det är uppdiktat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gamla paret skulle ha sex, men gubben hade svårt att få in den. Till slut gick han ut i hallen och hämtade ett litet skohorn som han lade den skrynkliga manslemmen på och förde in den försiktigt. Då säger den ena äggstocken till den andra:

- Nu är det nog sista gången, för nu kommer den fan in på bår!!!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska fan sluta säga till här när jag ska se på film för varenda jävla gång går det åt helvete. Hade TRE filmer på usb:t. "Wrong file content", skärmen blir svart resp. dör efter 28 sekunder.

Fast tyvärr kommer ju alla tro att det är uppdiktat.

Det är uppdiktat. Finns bara i vår släkt och tror det var min gammelfarmor som var först med det.

Efternamn

Det finns 3 personer som har efternamnet Trollmyr.

Tyvärr är det alldeles för internationellt skumt för att vara ok för mig. Dahlberg funkar ju fint på utrikiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är uppdiktat. Finns bara i vår släkt och tror det var min gammelfarmor som var först med det.

Efternamn

Det finns 3 personer som har efternamnet Trollmyr.

Tyvärr är det alldeles för internationellt skumt för att vara ok för mig. Dahlberg funkar ju fint på utrikiska.

Jag tycker ändå du ska ta något mer unikt men ändå trovärdigt. Typ Karén eller Nevin eller Hoss eller Pepper.

Min mammas släkt heter Strömbergsson, det är rätt unikt. Fast sådär tråkunikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ändå du ska ta något mer unikt men ändå trovärdigt. Typ Karén eller Nevin eller Hoss eller Pepper.

Min mammas släkt heter Strömbergsson, det är rätt unikt. Fast sådär tråkunikt.

Finns "bara" 9460 med Dahlberg som efternamn. Att jämföra med Lindström (25 314) och Andersson (256 847).

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns "bara" 9460 med Dahlberg som efternamn. Att jämföra med Lindström (25 314) och Andersson (256 847).

Jo, men erkänn att du fortfarande skulle vara avis på, och nu citerar jag autentiska exempel från Facebook:

Kumpula

Floss

Brenner

Rofors

Vackmyr

Minhage

Renlie

Geidenmark

om du hette Dahlberg? Bara Myr då? Det är ju fett ballt. Sebastian Myr. ... thus we undeniably reach this conclusion in both cases (Myr, 2016:56-59). Myrberg kanske. Myberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men Myr är ju ändå inte något jag har någon riktig koppling till. Och dom namnen är grymma. När jag var liten hade jag en teori om att man var tvungen att ha ett coolt efternamn (Sundin, Lidström, Forsberg, Ljungberg, etc (skiter i henke larsson)) för att bli något. Tror det fortfarande lite.

Nu ska jag läsa/kolla på tv/sova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lovar att debatt har världens coolaste namn.

Egentligen är det väl bara du och jag som har tråkiga namn här i trån, även om du inte erkänner mitt namn som tråkigt. Grahn, Snabb, Ocampo Daza... Sen vet jag inte vad vissa heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men Myr är ju ändå inte något jag har någon riktig koppling till. Och dom namnen är grymma. När jag var liten hade jag en teori om att man var tvungen att ha ett coolt efternamn (Sundin, Lidström, Forsberg, Ljungberg, etc (skiter i henke larsson)) för att bli något. Tror det fortfarande lite.

Nu ska jag läsa/kolla på tv/sova.

Tänkte att du har ju koppling till Trollmyr så.

Är man snygg och har ballt namn så är ju halva inne resten av livet.

Ska nog läsa bok då eftersom filmerna sket sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att vissa muskelgrupper lätt aktiveras i olika slags övningar. T.ex. armar.

Hade en träningskompis som också delade upp. Ena dagen var det rygg, bröst och axlar,

andra dagen bara armar. Men då var han så dj**la trött i armarna från gången innan.

Jag hör dig. men om mina armar aktiverades av förrgårdagens benträning gjorde jag nog jävligt fel ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...