Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

NU startar jag med att skriva in ett meddelande. Efter 50 sekunder - ja, så länge ska jag vänta - börjar jag skriva in nästa meddelande. Så får vi se vad som händer.

Så där. NU skickar jag detta. En minut senare.

Det slås ihop iaf. Jag fattar inte det med 20-sekundersregeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det 20 sekunder mellan klicken på Skicka-knappen som avses eller 20 sekunder mellan det att man börjar skriva in text i rutan tills det att man börjar skriva in text på nytt i nästa ruta?

Jag tippar på det sistnämnda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tippar på det sistnämnda.

Hmm. Inget av dem stämmer alls. Jag väntade en hel minut utan att göra nåt. Inläggen slogs ihop iaf.

OM man tänker sig att din idé om att det är 20 sekunder mellan det man börjar med ett inlägg tills man börjar med ett annat inlägg som gäller, så borde det ju innebära att man kan börja skriva ett inlägg kl 16.35.00 och hålla på till 16.35.18 med det, klicka "Skicka", öppna en ny ruta och sedan skriva in ett nytt inlägg i den nya rutan 16.35.21 t.ex. Det funkar ju inte alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det gick. Men man kan inte dra i regeln till ett visst parti. Jag gillar särskilt den där ooo-kör (och stråk?)-passagen efter en minut.

Koolo!

Jag kunde dra i regeln...eeerhmm... 😱😊spelaren alltså 😆

Tack, debatt!

Ooo-kör är det absolut men stråkar...näää... Det är en ackgura som plockar lite ovaanpå Ooo-kören (som iofs är en vanlig stämma och en falsett 😮 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde just supporten. Jag vet inte om jag borde vara glad över att jag klarade av det utan att stamma eller känna mig patetisk över att jag såg det som en sån svår uppgift. Blir nog en kombination.

Alternativ tre: snarare känna dig patetisk över att du ens funderar över de två akternativen. Klart är väl att du ska vara nöjd att du inte stammade. Punkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde just supporten. Jag vet inte om jag borde vara glad över att jag klarade av det utan att stamma eller känna mig patetisk över att jag såg det som en sån svår uppgift. Blir nog en kombination.

I vilket fall som helst är jag stolt över dig, mickeh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Koolo!

Jag kunde dra i regeln...eeerhmm... 😱😊spelaren alltså 😆

Tack, debatt!

Ooo-kör är det absolut men stråkar...näää... Det är en ackgura som plockar lite ovaanpå Ooo-kören (som iofs är en vanlig stämma och en falsett 😮 )

Jag har redan hört om hela stycket tre gånger. Det säger väl allt. Den passagen är en verkligt himmelsk upplevelse.

Jag steker stek i gjutjärnspannan. Grönpepparsås å klyftrotfrukter till.

Cock!!

Jag menar Kock!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra CHAE! Får lite Stefan Sundström-vibrafoner. Skönt!

Jag har redan hört om hela stycket tre gånger. Det säger väl allt. Den passagen är en verkligt himmelsk upplevelse.

Tack, slej o debatt! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

För satan, krappar!Det var ju en mono-MP3:a 😊😆

Tycker att vi kör en stereoversion istället. mycket roligare.

http://dl.dropbox.com/u/30490550/1000.mp3

Nu lyssnar jag i bättre grejer. Vad är det för trummor? "grÄÄl"

Basen är iaf inte för hög. Körer gör mycket. Mycket cymbalpan.

Tremolo! Bra studiokvalitet. Perfekt fade out.

Soon on a radio near you?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Det är halkigt ute. Har just kört bil. Har lånat en Chrysler Voyager. Ganska skön att köra men tar myckey bränsle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lyssnar jag i bättre grejer. Vad är det för trummor? "grÄÄl"

Basen är iaf inte för hög. Körer gör mycket. Mycket cymbalpan.

Tremolo! Bra studiokvalitet. Perfekt fade out.

Soon on a radio near you?

Hähä, det är EZdrummer x2: Vintagekitet m vispar (första delen av låten) sedan är det standardkitet ("rock" typ). Vad menar du med "grÄÄl"? För mycket kör där eller är det texten du funderar över?

Jäääh, tremolo är så jävla skönt så det inte finns någon hejd på det 😄 Är det för mycket OH-pan tycker du?

Njaaa, inte i en radio när dig på ett bra tag. Hålelr på att bygga upp hela skivan just nu 😊

Tack för din analys och för att du tog dig tid.

Ska jag se Vit päls på Strand ikväll?

+:

vit päls

gratis

-:

kommer gå ensam

skönt att slippa masa sig iväg

Gör't!

Ha en bra kväll, Dingbats!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

COOOOOLT!

Nu när jag satt och skrev så kom det upp "1 nytt meddalande". Antagligen det som Phidden postade. Skitbra funktion ju. Så slipper man missa någonting 😉

Ojdå, tack. 🙂

Hihi, hittade roliga saker på min Photobucket-konto:

DSC00251.jpg

DSC00250.jpg

xD

Varse!

O...keeeej. Du kanske inte borde våldföra dig på syntharna. Ett "nej" är alltid ett nej, mickeh! 😮😛

Edith: btw vi har likadana eightballhandledstjofräs 🥰 När gifter vi oss? 😊

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

BTW så här gör man slejs goa grönpepparsås:

Hacka en halv gul lök fint och fräs mjuk i smör å olja

Släng i en skvätt CajP´s marinad

Mortla å häll i en tredjedels burk frystorkad grönpeppar å ganska mkt svartpeppar

Häll i en trea grädde

Häll i lite soya å ev salt

Reducera väck en tredjedel av såsen med hjälp av spisen på låg värme

KLART!

EDITH: Glömde en tesked dijonsenap där i början!

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...