Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

"Breath play" är en sjukt intressant grej till solos och leads. Man spelar bara fraser när man andas ut. På så sätt ska det bli mer musikaliskt och sjungaktigt.

Postat
...och detta i samma stund som du bytt tillbaka till vanlig avatar. Skönt.

😮

Jahapp, då får jag väl ordna en avatar också. 😐

Postat

😮

Jahapp, då får jag väl ordna en avatar också. 😐

Mjo, det är dags nu.

Postat

fan 15 watt rör kanske är lite mycket att ha hemma eller? lite sugen på en marshall dsl 😕

Beror ju på hur mycket du bryr dig om din hörsel och hur toleranta de som bor runt dig är.

Postat

med andra ord anser du att det är lite för högljutt för att köra hemma?

beror ju på om du vill cranka. Men 15w rör är ju absolut något du repa med
Postat

aa man vill ju kunnad dra på ordentligt. nu har jag ju min lilla blackstar på 1w. den är ju väldigt hög, men skulle nog tåla lite högre. problemet med den är ju att det är ett sånt litet membran.

Postat

5w med 12" kommer du långt på. eller köp en låda och hooka din etta till!

Jäpp! 😄 Det är dessutom en jävla skillnad på cab och cab har jag lärt mig efter live-svängen back in teh dag 😑

Hur tror du 15W står sig på "lilla klubb"-giget? 😕 Vill minnas att kompgitarristen hade en asgammal 15-20W-topp (tror att det var en Laney eller Peavey ihop med en 2x12:a) på klubbgigen och det vart ett jävla tryck.

Postat (redigerat)

Aa får ta och testa ht5an.. Vad finns det för vettiga lådor under ca 5 lax?

Orange, Marshall (såklart) och Blackstar är väl tämligen tunga namn i det här fallet. Orange gör bra skit men jag tycker personligen att de låter lite för...hm...bumligt. Svårt att förklara 😕

Redigerat av CHAE
Postat (redigerat)

@Zak: ett alternativ är ju att bygga en egen låda. Jag byggde en 1x12:a en gång i världen (med samma dimensioner som min Marshall-combo) och det var faktiskt inte svårt alls. inte ens för mig och jag har verkligen tummen mitt i handen 🙁😛

Redigerat av CHAE
Postat

Jäpp! 😄 Det är dessutom en jävla skillnad på cab och cab har jag lärt mig efter live-svängen back in teh dag 😑

Hur tror du 15W står sig på "lilla klubb"-giget? 😕 Vill minnas att kompgitarristen hade en asgammal 15-20W-topp (tror att det var en Laney eller Peavey ihop med en 2x12:a) på klubbgigen och det vart ett jävla tryck.

15W kan du absolut klubb-giga med. De är högljudda som attan.

och på tal om lådor: Vad som med öppen baksida med Celestion Vintage 30 element.

Postat

@Zak: ett alternativ är ju att bygga en egen låda. Jag byggde en 1x12:a en gång i världen (med samma dimensioner som min Marshall-combo) och det var faktiskt inte svårt alls. inte ens för mig och jag har verkligen tummen mitt i handen 🙁😛

det vore faktiskt ganska kul, men blir det verkligen bra? 😛

Postat

det vore faktiskt ganska kul, men blir det verkligen bra? 😛

Vill minnas att den där lådan lät skapligt i alla fall 😑

* * *

Go moron, längstah! 😄 Seså, upp och hoppa nu!!!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.