Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Han köpte väl en squier?

Jo ja tror de va en squier. Dom säger att det brukar vara bra bas för pengen. 😕

Jag såg en snygg jazzbas på ordermusic förresten som jag kan tänka mig att köpa oxå.

Aja.. man får C! 😑

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo ja tror de va en squier. Dom säger att det brukar vara bra bas för pengen. 😕

Jag såg en snygg jazzbas på ordermusic förresten som jag kan tänka mig att köpa oxå.

Aja.. man får C! 😑

Det är klart att du ska köpa den från ordermusic 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den vita basen var för liten för att kunna spela på. Men även den i sunburst var lite liten faktiskt om man jämför med min. Den jag har påminner dock om den vita, men den är inte Jaguaraktig i kroppsformen och så har den inte sån där stopp på plektrumskyddet och bara två potentiometrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn fö' hälvete! SUNBURST!!!!!!!!! TA DEN SUNBURSTIGA!!!!

* * *

Har skapat en tråd bara för det 😑

(inte om sunburst alltså utan ngt heeeelt annat)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den vita basen var för liten för att kunna spela på. Men även den i sunburst var lite liten faktiskt om man jämför med min. Den jag har påminner dock om den vita, men den är inte Jaguaraktig i kroppsformen och så har den inte sån där stopp på plektrumskyddet och bara två potentiometrar.

Mustang 😑

40982_l.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn fö' hälvete! SUNBURST!!!!!!!!! TA DEN SUNBURSTIGA!!!!

* * *

Har skapat en tråd bara för det 😑

(inte om sunburst alltså utan ngt heeeelt annat)

En omvandlare som gör att han kan spela falskt så kompenserar den för det så det blir rätt? En slags fastmonterad e-bow i nytt utförande för längre sustain?

Här är den nya e-bow plus iaf, spelad av en flugförsedd man på sin Gibson:

Link to comment
Dela på andra sajter

En omvandlare som gör att han kan spela falskt så kompenserar den för det så det blir rätt? En slags fastmonterad e-bow i nytt utförande för längre sustain?

Här är den nya e-bow plus iaf, spelad av en flugförsedd man på sin Gibson:

Fick svar av AnthonyS 🙂

Det är dosan som tolkar signalen från den tunna micken som sitter precis framför stallet, för att sedan skicka den till synthmodulen - han har en Roland gitarrsynth inkopplad (om än ej aktiverad). Tror den modellen heter GR-20. Ritchie Blackmore av alla gitarrister hade en gång en signaturstrata med ett sådant system installerat från fabrik.

ebow är lite ball men rundar lätt som fan. Visslade nästan ut trumhinnorna på mig en gång 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Han dök upp och var jätteglad att det var nån hemma.

Schysst.

Slutet gott, allting gott 🙂

Ska klura en stund till... 😱

...och samtidigt plockar du upp en Jazzmaster (sunburst) och två stycken (valfria) jazzburkar åt mig. Fanvabravisägerså 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Här är 2 st jag kan tänka mig

squire.jpg

squier-standard-jazz-bass-antique-burst-5920-p.jpg

😑

Den vita är finare tycker jag. Fast jag hade hellre sparat ihop till en Fender Amerikan Standard Jassbas om jag vore dig. Det är stor skillnad i kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Aha.. Jo det där kan va nått. 🥰

American Standard är dom dyrare.

Det där var Fender Mexico standard Jassbas efter som jag hittade amerikan standard Jassbas som kostar ca 12000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...