Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Fortsätter snoka. Hur gammal är du? Hur har du hamnat i detta läge? Du verkar ju kapabel när det gäller

datorer.

34år och ptja, hur fan hamnar man där man hamnar över huvud taget? Är man sin egen lyckas smed, är man offer för omständigheter eller har man ett kristet utseende. Dessa är frågorna som håller mig vaken om natten. 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

34år och ptja, hur fan hamnar man där man hamnar över huvud taget? Är man sin egen lyckas smed, är man offer för omständigheter eller har man ett kristet utseende. Dessa är frågorna som håller mig vaken om natten. 😛

Men har du nån förhoppning att komma in på den vanliga arbetsmarknaden eller är detta kört? För mej är detta kört.

Hade kämpat mej tillbaka, efter att ha varit helt utanför systemet, till ett lönebidragsjobb i skolan som gick riktigt bra.

När kommunen, som måste ta en mindre del av lönekostnaden fick reda på att jag hade kvalificerat mej för akassa

var jag rökt. Min arbetsförmedlare, som hela tiden trodde att det skule lösa sej, tyckte att det var "bedrövligt" när det

inte gjorde det. Som det är nu har jag ingen lust att nånsin ta ett handtag igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har du nån förhoppning att komma in på den vanliga arbetsmarknaden eller är detta kört? För mej är detta kört.

Hade kämpat mej tillbaka, efter att ha varit helt utanför systemet, till ett lönebidragsjobb i skolan som gick riktigt bra.

När kommunen, som måste ta en mindre del av lönekostnaden fick reda på att jag hade kvalificerat mej för akassa

var jag rökt. Min arbetsförmedlare, som hela tiden trodde att det skule lösa sej, tyckte att det var "bedrövligt" när det

inte gjorde det. Som det är nu har jag ingen lust att nånsin ta ett handtag igen.

Arbetsförmedlare, "bedrövligt"... enough said.

Nej då, jag ser det absolut som en möjlighet att kunna bli nån slags Svensson som jobbar heltid, knyter näven i fickan då nån "jag har bara dom här"-sate tränger sig före i Ica-kön. En sån där Svensson som hälsar glatt med bredaste leendet på grannen man egentligen hatar för han har köpt ny bil och verkar så rik än fast man vet att det faktiskt är Swedbank som äger åket.

Hmm, vad var frågan nu igen? Vad försöker man kämpa sig till? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetsförmedlare, "bedrövligt"... enough said.

Nej då, jag ser det absolut som en möjlighet att kunna bli nån slags Svensson som jobbar heltid, knyter näven i fickan då nån "jag har bara dom här"-sate tränger sig före i Ica-kön. En sån där Svensson som hälsar glatt med bredaste leendet på grannen man egentligen hatar för han har köpt ny bil och verkar så rik än fast man vet att det faktiskt är Swedbank som äger åket.

Hmm, vad var frågan nu igen? Vad försöker man kämpa sig till? 😳

Frågan var hur du hamnade i detta läge, men det kanske är väl personligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo de e här jag har lilla utrustningen. Men på pappret sitter jag borta på annan ort mellan varven... Fippla till så här det gick ju bra men man får se hur länge det varar...

Dom gick ju dessutom med på det så varför inte lixom. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Medborgarskolan fixade utrustning till mig dessutom. SÅ tänk på det om ni vill fixa lite prylar. Starta studiecirkel eller nått och begär lite prylar sedan, är mitt tips till er... 😑

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken jävla kväll 😮 Ortopeden är fullbelagd, kir likaså. Vi fick in 8 pat med olika sortens frakturer 😳 Nåja, vi Desuctan-duschade upp dem lite och rullade ner dem till op efter några timmar av galna smärtor (fast de fick ju mo sedan). 5:an hade tydligen fått in 10 stycken och stod helt handfallna. Halkan verkar komma som en överraskning precis varje år.

Faaaast iofs; det är alltid de första dygnen som sägs vara värst 😑

På kir florerar maginfluensa och på ortopeden härjar influensa.... Herregud, stackars satar 😱

Nåja, nu ska jag inte jobba förrän fre. Skapligt soft med en ledig torsdag bara sådär i alla fall 😄

Go nuts, krapparna! 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Som gammal sj:are blir jag lite trött på alla som gnäller på tåget.

Ge er ut i snön med bilen då för fan.

Då kanske du har kunskap att besvara en fråga jag har ställt mig...

Hur kommer det sig att det blir förseningar på grund av växelfel så fort det kommer ett par snöflingor i södra sverige, medan tågen enligt norrlänningarna själva rullar på som vanligt när det är busväder uppe i norr? Har man inga växlar där? Eller är de så avtrubbade av alla förseningar att de inte märker av om det snöar lite extra? Eller åker alla snöskoter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske du har kunskap att besvara en fråga jag har ställt mig...

Hur kommer det sig att det blir förseningar på grund av växelfel så fort det kommer ett par snöflingor i södra sverige, medan tågen enligt norrlänningarna själva rullar på som vanligt när det är busväder uppe i norr? Har man inga växlar där? Eller är de så avtrubbade av alla förseningar att de inte märker av om det snöar lite extra? Eller åker alla snöskoter?

Svar: Ja! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske du har kunskap att besvara en fråga jag har ställt mig...

Hur kommer det sig att det blir förseningar på grund av växelfel så fort det kommer ett par snöflingor i södra sverige, medan tågen enligt norrlänningarna själva rullar på som vanligt när det är busväder uppe i norr? Har man inga växlar där? Eller är de så avtrubbade av alla förseningar att de inte märker av om det snöar lite extra? Eller åker alla snöskoter?

Dom har färre växlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfan vad jobbigt att ta sig hem igår. Vi tingades göra ett byte i Älvsjö till det rätta tåget söderut. Men det jävla tåget ville inte visa sig på nästan en timme...sen rullade det in, vi satte oss...och så säger dom i högtalarna att vi ska invänta fler passagerare innan vi kör vidare. Så där satt vi ytterligare en halvtimme.

Jesus, hur jäkla få Västerhaninge-tåg fanns det egentligen? Varför hann det köra förbi flera Södertälje/Östertälje-tåg? Kunde inget av dom användas för Västerhaninge? Fucking SL...

Nåja, Opeth var som vanligt riktigt, riktigt jäkla bra! 😄 Dom gör sig verkligen asbra i teatermiljö och akustiskt. Och jag älskar Mikael Åkerfeldts humor:

- Vi är Opeth från Sverige. När vi inte vill lira så heter vi istället Opepp.

xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...