Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Ja, jag upptäckte också att det bara finns en typ av MIDI-kabel. Och jag har upptäckt att jag INTE kan kontrollera min stärkare via MIDI utan att köpa en sån här grunka:

269801.jpg

Funderar på att lägga en beställning. xD

Mjo, finns det inte MIDI I/O på stärken så måste du ju ha en konverterare... eller hur det nu är. Claes-Yoda kan ju det här som fan. Bränn iväg ett PM till honom 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] ett pedalbord. ☺️

Jag vet att vi slagit fast en gång för alla att det heter "pedalbricka" 😠 (tack Sadam). Så, nu när det är utrett så behöver vi inte tala mer om den saken 😏

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo, finns det inte MIDI I/O på stärken så måste du ju ha en konverterare... eller hur det nu är. Claes-Yoda kan ju det här som fan. Bränn iväg ett PM till honom 🙂

Behövs inte, got it all figured out. Den där är speciellt tillverkad för Mesa-stärkare (den heter G Lab MAC 4.4 Midi Amp Mesa Boogie). Jag trodde nämligen först att sladden mellan pedalen som följer med och stärkaren var en MIDI-kabel, men det var visst nån annan specialvariant.

Jag vet att vi slagit fast en gång för alla att det heter "pedalbricka" 😠 (tack Sadam). Så, nu när det är utrett så behöver vi inte tala mer om den saken 😏

😛

Min morsa brukar kalla det för "fotpedal".

Link to comment
Dela på andra sajter

grisar ok. men varför hej då?

Ok. Sd:s riksdagsman Lars Isovaara lämnar sin riksdagsplats efter att ha förolämpat en vakt medelst grisljud

och sedan ha ljugut ihop en snyfthistoria om hur han blivit bestulen på sin ryggsäck av två invandrare

när han i själva verket hade varit ute och supit sej dyngrak och glömt ryggsäcken på lokal. Nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Sd:s riksdagsman Lars Isovaara lämnar sin riksdagsplats efter att ha förolämpat en vakt medelst grisljud

och sedan ha ljugut ihop en snyfthistoria om hur han blivit bestulen på sin ryggsäck av två invandrare

när han i själva verket hade varit ute och supit sej dyngrak och glömt ryggsäcken på lokal. Nu då?

...och Wiechel ersätter honom. De byter ju bara ut ett miffo mot ett annat. Det här kan pågå hur länge som helst känner jag 😏

Markus Wiechel har gjort en snabb karriär inom Sverigedemokraterna. Han är i dag distriktsordförande för SD i Östergötland och politisk sekreterare i Norrköpings kommun

[...]

Ersättaren Markus Wiechel är dömd för förtal för tre år sedan efter att ha släppt igenom en kommentar på sin blogg där det påstods att socialdemokraten Martin Tunström var dömd för bland annat misshandel.

[...]

Jimmie Åkesson fick en fråga om Wiechels förtalsdom på presskonferensen på torsdagsförmiddagen.

Han svarade då:

– Om man tittar på vad det är han är dömd för handlar det om saker som skrivits på hans blogg. Vi bedömer inte det så allvarligt att han inte kan företräda partiet.

Jesus H tap dancing Christsmall_subtle_facepalm.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var två göteborgare som var på besök i Stockholm. Efter två dagar i huvudstaden hade de båda gjort slut på sina pengar. När de skulle åka tåg hem visste de inte hur de skulle betala. Då sa den ene:

- Vi spelar blinda

När konduktören kom för att kolla biljetten, så sträckte den ene fram 2 st biobiljetter. Konduktören sa:

- Dessa kan ni inte åka med.

- Hmm… Vi är båda blinda och bad en pojke fixa tågbiljetter till oss. Dessa var vad vi fick.

Konduktören tittade misstänksamt på de båda göteborgarna och sa:

- Låt gå för den här gången då.

Konduktören gick därefter in i nästa tågkupé, där det satt en riktigt läcker tjej. Han bad henne göra en tjänst, nämligen gå in och visa brösten för de blinda passagerarna.

- Jag tror nämligen inte att de är blinda…

- Inga problem, visst kan jag det.

Hon gick in till männen, drog upp tröjan och lät brösten guppa ut. Coola, som Göteborgare faktiskt är, rörde de inte en min.

- Nej du, nog är de blinda sa tjejen när hon kom tillbaka till konduktören.

- Jag HATAR gratisåkare i mitt tåg. Om du går in och visar lite mer, så får du åka gratis

- Självklart.

Så tjejen gick in till göteborgarna igen, drog ner byxorna och blottade hela sitt kön, varpå den ena mannen sa:

- Nu börjar vi närma oss Götet för nu börjar det lukta fesk……

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var två göteborgare som var på besök i Stockholm. Efter två dagar i huvudstaden hade de båda gjort slut på sina pengar. När de skulle åka tåg hem visste de inte hur de skulle betala. Då sa den ene:

- Vi spelar blinda

När konduktören kom för att kolla biljetten, så sträckte den ene fram 2 st biobiljetter. Konduktören sa:

- Dessa kan ni inte åka med.

- Hmm… Vi är båda blinda och bad en pojke fixa tågbiljetter till oss. Dessa var vad vi fick.

Konduktören tittade misstänksamt på de båda göteborgarna och sa:

- Låt gå för den här gången då.

Konduktören gick därefter in i nästa tågkupé, där det satt en riktigt läcker tjej. Han bad henne göra en tjänst, nämligen gå in och visa brösten för de blinda passagerarna.

- Jag tror nämligen inte att de är blinda…

- Inga problem, visst kan jag det.

Hon gick in till männen, drog upp tröjan och lät brösten guppa ut. Coola, som Göteborgare faktiskt är, rörde de inte en min.

- Nej du, nog är de blinda sa tjejen när hon kom tillbaka till konduktören.

- Jag HATAR gratisåkare i mitt tåg. Om du går in och visar lite mer, så får du åka gratis

- Självklart.

Så tjejen gick in till göteborgarna igen, drog ner byxorna och blottade hela sitt kön, varpå den ena mannen sa:

- Nu börjar vi närma oss Götet för nu börjar det lukta fesk……

AZUM PAGE TOPPER!!!!!!!!

intonering e bra ja. brukar för det mesta lämna till en polare som e bättre än ming på det.

mig

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...