Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Så vad göra?
Det finns bara en sak att göra. Köp en Sony C800 och skicka till mig.
Annons
Postat

lolplz1.gif

🤪

[...]

SKa sova på saken. 😊

DET..... gör du rätt i! 🙂

Postat

att du inte fattar ett skit den första veckan av användning 🙂

Då är det nog inget för mej. Vill ha den bästa dawen för traditionellt låtskriveri.

Postat

vill du främst spela in eller programmera?

Det där är ju dubbelt för mej eftersom jag har mina krämpor som gör det svårt att spela. Tänker att

det nya chord track i cubase kan underlätta.

Postat

ja, okej. jag använder bara cubase (och ibland reason) så de är de enda jag kan uttala mig om. vill du lägga mycket fokus på programmering så är iaf reason bra. tror inte man kan spela in ljudfiler som annat än samples till reason? sen kan du ju göra så att du kopplar ihop reason och cubase så att du får ett (eller fler) spår från reason i cubase

Postat

Det som ligger närmast är nog nya cubase eller studio one. Syntarna i studio one verkar

dock rätt kass.

Jag ska köpa ettt presonus kort sart nångång. Kan skicka dig det studio one som medföljer om du vill,

Postat

ja, okej. jag använder bara cubase (och ibland reason) så de är de enda jag kan uttala mig om. vill du lägga mycket fokus på programmering så är iaf reason bra. tror inte man kan spela in ljudfiler som annat än samples till reason? sen kan du ju göra så att du kopplar ihop reason och cubase så att du får ett (eller fler) spår från reason i cubase

Risån 6 kan spela audio 😑

Den dagen då propellerhead uppgraderar rewiren med audio in och midi ut blir jag en glad grabb.

Postat

Har funderat lite på reason. Vad är fördelen med det?

Att du kan koppla ihop maskiner/funktioner som du vill ha dem. Kräver inte mycket kraft från datorn.

tror inte man kan spela in ljudfiler som annat än samples till reason?
Näpp, Reason är sedan några år ett inspelningsprogram med ljudspår som andra. Programmet har fördelar och nackdelar som alla andra.

Cubase 7 har många nyheter - men jag tror SadamJR klarar sig gott med Cubase Elements

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.