Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Har inte använt den pga mina ryggproblem. Har dock kört med gympadojjan som samma ortopedstekniker

fixade ett inläg till. Tom sover med den. Det ser ut som om såren kanske kan läka ihop.

Det var som fan. Ovanligt men hey du är undantaget som bekräftar regeln 😮

[...] Så jääääkla skön start på morgonen. ☺️

[...]

*smyger in i konversationen* – That’s what she said.

Yes äntligen! 🥰

Jag fick posera i kalsonger nu inför en söt tjej... på röntgen dårå!

Jag sa att du får röntga mig om jag får röntga dina "Lungor" m´kay?

Eller nej de sa ja inte... 😱😑

De va en sköterskastudent men hon va bra!

lc8080.jpg

Japp, precis så där ser de ut... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu drog jag ett "What's what she said"-skämt så bra att min kollega garvade så att han började grina. headbanger.gif

Eller så grinade han bara...

xD

Brukar du berätta om oss där på jobbet? Vet dom vem jag är?

Nope, ingen vet om er. Ni är min hemliga klubb. 😊

🥰

Men du kunde väl tala om för oss vilka som jobbar där? Vilka dom är och vilka egenheter dom har?

Varför är du så nyfiken för? xD

Jag vill också veta! Framförallt vem det är som garavde så hjärtligt åt "that's what she said"-grejen 😛

För er som gillar reverb

http://youtu.be/WB6ii8z1pHk

Jag gillar reverb 🙂🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill också veta! Framförallt vem det är som garavde så hjärtligt åt "that's what she said"-grejen 😛

Jaja, okej då. xD

Vi är 7 anställda, chefen inräknat. Just nu har vi även en praktikant här.

Vi är 4 programmerare, 1 designer, 1 projektledare och så chefen som är säljare/organisatör/projektledare/allt möjligt utom det RIKTIGA görat, dvs programmera. 😛

Av oss 4 programmerare, som ju är dom enda som faktiskt gör lite nytta på företaget 😛 :

Jocke: veteranen som jobbat här i ca 9 år. Ibland själva definitionen av nörd: glasögon, lång och gänglig och lite klumpig, ganska nördig. Men han har stora sociala skillz, vilket gör honom ofta till en ställföreträdande projektledare. Har lätt för garv, skämtar mycket med kunder och ännu mer med oss. Han och jag är ofta varandras antagonister. xD Vi drar ordvitsar om kunder och den som drar den sista vinner!

Jim: Har jobbar här ca 1 år. Är en ganska lugn och sansad person, men bakom den masken döljer sig en riktigt snabbtänkt form av torr humor. Det var för övrigt han som jag lyckades få att grin-garva åt mitt "that's what she said", mest pga att det i situationen var så oväntat.

Tim: Nyast. Ett par år yngre än mig. Var rätt tyst ganska mycket i början. Men även om han inte säger så mycket så garvar han nästan mest av oss alla åt våra dåliga ordvitsar. xD

Mig: Sexy beast, ordvitsarnas konung, bäst på att programmera. Inte mycket mer att säga. ☺️

Orkar inte skriva om dom andra just nu. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, okej då. xD

Vi är 7 anställda, chefen inräknat. Just nu har vi även en praktikant här.

Vi är 4 programmerare, 1 designer, 1 projektledare och så chefen som är säljare/organisatör/projektledare/allt möjligt utom det RIKTIGA görat, dvs programmera. 😛

Av oss 4 programmerare, som ju är dom enda som faktiskt gör lite nytta på företaget 😛 :

Jocke: veteranen som jobbat här i ca 9 år. Ibland själva definitionen av nörd: glasögon, lång och gänglig och lite klumpig, ganska nördig. Men han har stora sociala skillz, vilket gör honom ofta till en ställföreträdande projektledare. Har lätt för garv, skämtar mycket med kunder och ännu mer med oss. Han och jag är ofta varandras antagonister. xD Vi drar ordvitsar om kunder och den som drar den sista vinner!

Jim: Har jobbar här ca 1 år. Är en ganska lugn och sansad person, men bakom den masken döljer sig en riktigt snabbtänkt form av torr humor. Det var för övrigt han som jag lyckades få att grin-garva åt mitt "that's what she said", mest pga att det i situationen var så oväntat.

Tim: Nyast. Ett par år yngre än mig. Var rätt tyst ganska mycket i början. Men även om han inte säger så mycket så garvar han nästan mest av oss alla åt våra dåliga ordvitsar. xD

Mig: Sexy beast, ordvitsarnas konung, bäst på att programmera. Inte mycket mer att säga. ☺️

Orkar inte skriva om dom andra just nu. 😛

Låter som ett skönt crew. Jag älskar dem redan 😆🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

You and me both. 🥰

Ordvitsen som fick mig och Jocke att jubla av lycka var när vi fick en kund som heter Journal of Internal Medicine. Hur förkortas det och vad heter hemsidan? Och vem blir då den självklara programmeraren att bygga detta projekt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...