Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

311417_10151258779463749_52346451_n.jpg

Experimentlustan tog överhand och jag lyckades med hjälp utav mer tankekapacitet än vad jag trodde mig kapabel till skapa detta kabelmonster utav min nya förstärkare och min gamla trogna multieffekt.

Såhär är det kopplat - gitarr in i multieffekt. Multieffekt effect send till förstärkarens input. Multieffekt effect return till förstärkarens till förstärkarens effect send. Och slutligen multieffektens output till förstärkarens effect return.

Ganska komplicerat, men genom denna metod kan jag till fullo utnyttja förstärkarens preamp och multieffektens alla effekter. Dessutom kan jag, om jag skulle ha behov av det, utnyttja multieffektens preamp och stänga av stärkarens preamp genom att på multieffekten stänga av external loop.

Hängde alla med? Knappt jag själv gjorde det. xD

Annons
Postat

Gitarrpedal direkt till kabinettet med effect return, stärkarens preamp inkopplad som insert (insert måste vara dagens ord i tråden) i kedjan som kan slås på/av.

Japp, jag hängde med. 😛

Postat

Gitarrpedal direkt till kabinettet med effect return, stärkarens preamp inkopplad som insert (insert måste vara dagens ord i tråden) i kedjan som kan slås på/av.

Japp, jag hängde med. 😛

Då är du smartare än mig. Och förklarar det bättre. xD Men det blir awesome. 🙂

Postat

Det zlatan gjorde ikväll ska inte gå att göra.

trodde inte det skulle gå att överträffa frankrike-målet.

det kanske han inte gjorde heller, men det var fan inte långt därifrån!

Postat

311417_10151258779463749_52346451_n.jpg

Experimentlustan tog överhand och jag lyckades med hjälp utav mer tankekapacitet än vad jag trodde mig kapabel till skapa detta kabelmonster utav min nya förstärkare och min gamla trogna multieffekt.

Såhär är det kopplat - gitarr in i multieffekt. Multieffekt effect send till förstärkarens input. Multieffekt effect return till förstärkarens till förstärkarens effect send. Och slutligen multieffektens output till förstärkarens effect return.

Ganska komplicerat, men genom denna metod kan jag till fullo utnyttja förstärkarens preamp och multieffektens alla effekter. Dessutom kan jag, om jag skulle ha behov av det, utnyttja multieffektens preamp och stänga av stärkarens preamp genom att på multieffekten stänga av external loop.

Hängde alla med? Knappt jag själv gjorde det. xD

MickePicke my little drummerboy... 🥰😊

...eller nej vänta nu du lirar gitarr 😳

Cool! 😎

Postat (redigerat)

i7UuKja2NuIbQ.gif

Är inte speciellt intresserad av fotboll, men det där målet ger mig ändå rysningar ☺️

Redigerat av D Vibe
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.