Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Frugan och jag ska göra chokladbollar. Blir gött till kvällens nöje att se facepalmfilmen från SD. 😄

Postat

sharp är höjning och flat är sänkning

A# är alltså A sharp och Ab är A flat

Jo, det vet jag, men säjer man inte nåt särskilt på svenska, eller säjer man flat och sharp då oxå. Man skulle ju kunna säja höjt och sänkt tex, men det kanske man inte gör. Måste ha kunnat det här en gång i tiden.

Postat

Frugan och jag ska göra chokladbollar. Blir gött till kvällens nöje att se facepalmfilmen från SD. 😄

Hade en elev på iv som kom från cafeterian ytterst upprörd efetr varje rast och hävdade att det heeeeeter faktiskt negerboll. Sen hade vi en riktig, ja.., som brukade beställa en broderboll istället.

Postat

På svenska säger man -iss för höjning och _ess för sänkning.

Typ Giss för höjning och Gess för sänkning

OK. Tack. Måste försöka börja spela lite klaviatur. Tror det går lite bättre än gitarr. Det finns en jävla massa lektioner på nätet.

Postat

sharp är höjning och flat är sänkning

A# är alltså A sharp och Ab är A flat

Varför använder man just tecknen # och b när vi ändå är igång?

Postat

Hade en elev på iv som kom från cafeterian ytterst upprörd efetr varje rast och hävdade att det heeeeeter faktiskt negerboll. Sen hade vi en riktig, ja.., som brukade beställa en broderboll istället.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.