Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Jag har vart lite sugen på en iPad men vet int.. känns som en onödig pryl! Varför ska jag skaffa en?

WHY? 😠

😑😱😊

Jag håller med, whyyyy? Cool som fasiken men inte särskilt användbar egentligen. 😆

Surface däremot... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skiter väl egentligen i det, och tråden tog sej aldrig heller när jag tänker efter. Apple har tappat greppet.Det kan inte finnas hur många människor som helst i en sekt.

Jag tycker man ska akta sig för att kalla folk för sektmedlemmar och liknande, bara för att dom gillar en tillverkare. I övrigt har jag inga andra kommentarer än att jag i allmänhet gillar Apples produkter och har egentligen inget emot iPaden - den är bara ingenting för mig.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Micke; vi har precis köpt en ny router (NetGear bla bla bla). Inget mer med det men jag tänkte på en grej; 3G kontra Wi-Fi - vad är skillnaden och vilka är the pros and cons när det kommer till iPhone och/eller desktop och laptops? 😕😳

mvh

Undrande

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Micke; vi har precis köpt en ny router (NetGear bla bla bla). Inget mer med det men jag tänkte på en grej; 3G kontra Wi-Fi - vad är skillnaden och vilka är the pros and cons när det kommer till iPhone och/eller desktop och laptops? 😕😳

mvh

Undrande

3G och WiFi är två helt olika saker.

WiFi är helt enkelt en trådlös uppkoppling mot ditt modem/din Internet-anslutning. Antingen i hemmet, på kontoret eller på caféet. Det är med andra ord (mer eller mindre) lika snabbt som din trådade uppkoppling. 🙂 Det är alltså inte en direkt uppkoppling mot nätet.

3G är uppkoppling DIREKT mot Internet och är (i praktiken) en uppkoppling som du kan bära med dig var som helst. Definitivt mycket segare men kan användas mer eller mindre var som helst. 4G är en snabbare variant som börjas användas mer och mer.

Om du kopplar upp exempelvis din telefon eller din dator mot WiFi så innebär det att du kopplar upp den mot din router och är samma sak som att koppla in nätverkssladden direkt in i apparaten. 🙂

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

xD 😛😄😆😳

Vad ska jag göra med min hals? 🙁

....gitarrhals alltså. 😳

Jädrans bra pagetoper

Skura den. Sedan kan du stå där med din tvättade hals... :erik:

Link to comment
Dela på andra sajter

3G och WiFi är två helt olika saker.

WiFi är helt enkelt en trådlös uppkoppling mot ditt modem/din Internet-anslutning. Antingen i hemmet, på kontoret eller på caféet. Det är med andra ord (mer eller mindre) lika snabbt som din trådade uppkoppling. 🙂 Det är alltså inte en direkt uppkoppling mot nätet.

3G är uppkoppling DIREKT mot Internet och är (i praktiken) en uppkoppling som du kan bära med dig var som helst. Definitivt mycket segare men kan användas mer eller mindre var som helst. 4G är en snabbare variant som börjas användas mer och mer.

Om du kopplar upp exempelvis din telefon eller din dator mot WiFi så innebär det att du kopplar upp den mot din router och är samma sak som att koppla in nätverkssladden direkt in i apparaten. 🙂

aaahaaAAA! Smart förklarat Micke 🙂 Thänx a bunch.

Rätta mig om jag har fel här men någon sa att 4G inte finns i Sverige (än. Och i annat fall inte speciellt utbyggt).

För i världen hade jag en vanlig nätverkskabel mellan modom/router och dator men när jag flyttat hit så skaffade jag en router istället plus ett par nätverksadaptrar till min egen desktop och tjejens laptop. Upplever att det är smidigare utan nätverks-kabel 😑 Snabbheten spelar ingen större roll (om man inte vill YouTube:a) utan det är mer det här med att det är smidigare att hooka upp våra iPhones via Wi-Fi:t 🙂

På tal om ajjFånar; prellat ankomstdatum för min 32GB's 5:a är........

v. 48... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...