Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Fläsk deluxe, Grahn 🥰 Me like (även om det inte är "min" genre). En grej du skulle kunna prova är att skjuta på med 2x cleana gitarrer för en anings mer tyngd. Håller även med Sadam om att basen kunde vara mera omph och extra allt. Kanske hitta någon kul 1176-emulering och få basen att dista lite (?).

Solot är jäääävligt bra. Helt random och oväntade melodier där. Snyggt.

Nåja, det blir än så länge 4 av 5 förbannade och astuffa basister 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rosa

[...] Har en 1176-emulering liggandes i mitt UAD-kort! Ska jag grejja med den alltså? Samt mera lågbas?

[...]

Japp, så kan man sammanfatta det 🙂

* * *

Vem släppte ut ewroL? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

* * *

Jag glömde låsa... 😊

😠

Jag tänkte snarast att basen kunde spelas med lite lägre toner, men det kanske inte går i sammanhanget.

Han skulle ju kunna försöka att stämma ner den 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

..eller så blandar jag i en oktav lägre? Det går ju de me! 😕

*klurar*

Ungefär som en oktavizer (eller vad det heter i pedalspråk).

Det kommer nog bli snuskigt grötigt.

Men testa. Tror bara du ska slänga in lite mer lågbas i stärkarN och sen skicka in basen till en högpassad distbox/ Fuzzbox.

Du kan också testa duplicera basspåret och sen lågpassa det ena vid säg 80Hz och sedan högpassar det andra vid samma frekvens. Så kan du jobba med bottenfläsket och köttet separat.

Borde inte micke slänga upp sitt senaste inköp i senaste-tråden så att alla blir riktigt jävla avundsjuka?

+1!

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde inte micke slänga upp sitt senaste inköp i senaste-tråden så att alla blir riktigt jävla avundsjuka?

Nah, om jag gör det så är det tillsammans med en liten demonstrationsvideo jag tänkt spela in. Känner inte mycket behov av att skryta för gubbarna och töntarna här. 😑 (Ej inberäknat er i Längsta - er skryter jag gärna för! xD )

Link to comment
Dela på andra sajter

Nah, om jag gör det så är det tillsammans med en liten demonstrationsvideo jag tänkt spela in. Känner inte mycket behov av att skryta för gubbarna och töntarna här. 😑 (Ej inberäknat er i Längsta - er skryter jag gärna för! xD )

Har inte riktigt fattar vad det är du har köpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...