Guitar Nilsson Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 Och jag har snott ihop "Flicka från Backafall". Riktig sjömanslåt, värsta tonartsbytet och falskt sailormunspel.
Naymari Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 springa runt i mörkret och panga varandra, kul! Ska panga lite extra på alla brudar.
CHAE Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 Ska panga lite extra på alla brudar. That's what I said 🙂
Neosus Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 Och jag har snott ihop "Flicka från Backafall". Riktig sjömanslåt, värsta tonartsbytet och falskt sailormunspel. Den va längesen man hört!
Naymari Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 That's what I said 🙂 Nej, that's what I said. That's what I said, and that's that! 😠 That's what I say, hey hey!
Guitar Nilsson Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 Den va längesen man hört! I Flicka från Backafall handlar texten om en sjöman på ett segelfartyg, Briggen "Tre Bröder". Det fartyget fanns på riktigt, det har varit hit till Stufgsunds hamn i början på 1900-talet och lastat virke för frakt till England. Det var ett par pensionerade stuveriarbewtare som berättade att de forskat i gamla arkiv om dey, kom på det när jag sjönhg låten på en båtklubb. Coolt...
slejnard Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 ..nämen en fika kanske? 😕 har fikat macka å chokladdryck! 😮
CHAE Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 That's what I said, and that's that! 😠 That's what I say, hey hey! Va f... 😠 ghey 😳 Jag är lik! [...] Du är gammal, Grahn men inte så gammal 🤪 har fikat macka å chokladdryck! 😮 Lovely 🥰 olleolle vill bli dj! Åh fan, säger du det 😛 Anar troll men man vet ju aldrig. Jag har väl bara blivit paranoid efter AFs alla härningar 😏😄 Paranoid....polaroid...polaråjd... Paranåjd 😳
CHAE Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 Tog inte många minuter förrän den här sälj-tråden spårade... 😏
CHAE Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 I Flicka från Backafall handlar texten om en sjöman på ett segelfartyg, Briggen "Tre Bröder". Det fartyget fanns på riktigt, det har varit hit till Stufgsunds hamn i början på 1900-talet och lastat virke för frakt till England. Det var ett par pensionerade stuveriarbewtare som berättade att de forskat i gamla arkiv om dey, kom på det när jag sjönhg låten på en båtklubb. Coolt... Jaså jahaaa 🙂
slejnard Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 Tog inte många minuter förrän den här sälj-tråden spårade... 😏 bara för att man döper en plugg till nåt med elefant. 😳
CHAE Postat 29 oktober 2012 Postat 29 oktober 2012 bara för att man döper en plugg till nåt med elefant. 😳 😳
Recommended Posts