Neosus Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Slej! Jag skulle dubba elguran och lägga dom vänster och höger samt lägga acken i mitten. Tror jag... Eller blir det för mycket då kanske? Jo de kanske de blir.. 😳😱 Eller jag vet int.. Ska tänka! 😑 Spelet är det inget fel på. Gillar elgura ljudet!
Neosus Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Det luktar sen 70-tal tidig 80-tal om inspelningarna, Slej! Magiskt! 🥰
Zakyath Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 micke h! här är en bluessoulfunkversion av deuce! 😮 hur låter soundet å spelet sången pojksar? Your browser does not support the HTML5 audio tag riktigt schysst groove i denna, va 🙂 skulle vilja ha lite mer värme, nästan så där överdrivet, i både elgura och akustisk... men det kanske bara är jag 😊
Neosus Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 ..eller rent av tidig 70-tal? Eller ja...typ! Nått sånt! 😳
slejnard Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Det luktar sen 70-tal tidig 80-tal om inspelningarna, Slej! Magiskt! 🥰 ahh kul. försöker sträva dithän. thanks!
Neosus Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 riktigt schysst groove i denna, va 🙂 skulle vilja ha lite mer värme, nästan så där överdrivet, i både elgura och akustisk... men det kanske bara är jag 😊 Nä de e inte bara du! ☺️
slejnard Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Slej! Jag skulle dubba elguran och lägga dom vänster och höger samt lägga acken i mitten. Tror jag... Eller blir det för mycket då kanske? Jo de kanske de blir.. 😳😱 Eller jag vet int.. Ska tänka! 😑 Spelet är det inget fel på. Gillar elgura ljudet! kan allri bli för mkt gurer! 😄 riktigt schysst groove i denna, va 🙂 skulle vilja ha lite mer värme, nästan så där överdrivet, i både elgura och akustisk... men det kanske bara är jag 😊 tack för feedback. hur når jag dit då??? reverb???
slejnard Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 bra med input här. ska mixra på litte mer sen. 🙂
Neosus Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Såhär låter solopartiet på min då! Mixat enbart i lurar och solot ska läggas om så att jag kan fippla loss ordentligt där på slutet. Har jag tänkt. Your browser does not support the HTML5 audio tag 😱
Naymari Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 micke h! här är en bluessoulfunkversion av deuce! 😮 hur låter soundet å spelet sången pojksar? Your browser does not support the HTML5 audio tag Lyssnar bara i lurar nu. Så kan inte kommentera mixen bra 😱 Men lite klent i lägre registrena kanske? När sången försvinner känns det ganska tomt. Sångdubben/stämman kan vara tajtare till leaden dock 😱
Naymari Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 (redigerat) Såhär låter solopartiet på min då! Mixat enbart i lurar och solot ska läggas om så att jag kan fippla loss ordentligt där på slutet. Har jag tänkt. Your browser does not support the HTML5 audio tag 😱 Kompgitarrena är klena. Allt utom sologuran känns lagom programmerat 😱 Du spelar gitarr som en gud dock! Redigerat 28 oktober 2012 av Naymari
Zakyath Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 en annan kiss-låt fast med mer reverb!: Your browser does not support the HTML5 audio tag denna var också riktigt schysst! fick jaag bestämma hade det varit lite mer bett i rytmgitarren, och så hade jag backat lead-fraserna som ligger samtidigt som sången
Zakyath Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Såhär låter solopartiet på min då! Mixat enbart i lurar och solot ska läggas om så att jag kan fippla loss ordentligt där på slutet. Har jag tänkt. Your browser does not support the HTML5 audio tag 😱 jaa, jag skulle väl föreslå lite större ljud, men inte högre volym
Neosus Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 jaa, jag skulle väl föreslå lite större ljud, men inte högre volym På allt eller på kompgurorna? Kompgitarrena är klena. Allt utom sologuran känns lagom programmerat 😱 Du spelar gitarr som en gud dock! M´kay! Ska titta på det där imorgon då och filura lite. Thänx! 🥰
Zakyath Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 (redigerat) tack för feedback. hur når jag dit då??? reverb??? naj det tror jag inte gör det bättre!. tror det är EQ som gäller, kanske lite lätt dist/overdrive. På allt eller på kompgurorna? 🥰 leadgitarren! ska jag kommentera kompgurorna också så tycker jag de låter liiite tunna/kalla Redigerat 28 oktober 2012 av Zakyath
Naymari Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 en annan kiss-låt fast med mer reverb!: Your browser does not support the HTML5 audio tag Skitsnyggt! Dubbarna är för reverbiga och för långt fram. Flytta bak dem. och torka dem Var lite försiktig med S och andra knasiga konsunanter i dubbar. De strular till de rejält.
slejnard Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 skön feedback boys. ska checka in i "värmen" å bottenfläsk o dylikt.
Naymari Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 På allt eller på kompgurorna? M´kay! Ska titta på det där imorgon då och filura lite. Thänx! 🥰 Kompgitarrerna saknar fläsk. dem kan du göra bättre ja 😄
Neosus Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 leadgitarren! ska jag kommentera kompgurorna också så tycker jag de låter liiite tunna/kalla Okay! Då vet jag. Kommer bli ny solo-gura där så då ska jag fläska på med lite delay kanske? Eller mera rum! Aa.. ska filura. På allt egentligen! 🥰
slejnard Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Skitsnyggt! Dubbarna är för reverbiga och för långt fram. Flytta bak dem. och torka dem Var lite försiktig med S och andra knasiga konsunanter i dubbar. De strular till de rejält. thanks. i will do. hör även en del puffljud på låtarna.
Naymari Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 tack för feedback. hur når jag dit då??? reverb??? Saturation!
slejnard Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Såhär låter solopartiet på min då! Mixat enbart i lurar och solot ska läggas om så att jag kan fippla loss ordentligt där på slutet. Har jag tänkt. Your browser does not support the HTML5 audio tag 😱 jädrasr va du lirar! 😮 bra! hoppas zak kommer med nån text i år... 😉
slejnard Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Saturation! aight. skippade den pluggen men ska smälla på den!
Naymari Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 😊 Men MickeH då 😲 Eller digitaldist.......... 😱😊😛😆😄😳 Bitcruscher! 😆
Zakyath Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 Okay! Då vet jag. Kommer bli ny solo-gura där så då ska jag fläska på med lite delay kanske? Eller mera rum! Aa.. ska filura. På allt egentligen! 🥰 aa laborera runt lite. just delay har jag alltid varit en förespråkare för. reverb också, faktiskt. ta både och!
Neosus Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 jädrasr va du lirar! 😮 bra! hoppas zak kommer med nån text i år... 😉 Åh fasiken... SPHÄNX!! 😄🥰
Zakyath Postat 28 oktober 2012 Postat 28 oktober 2012 jädrasr va du lirar! 😮 bra! hoppas zak kommer med nån text i år... 😉 hoppas kan man 😄
Recommended Posts