Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)

Leva på kaffe låter ganska nice.

Det är ganska fint att leva på kaffe. Zoega Forza använder jag. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilken djävla kommentar det finns inlagt i FIFA-fotbollsspel. Efter vissa matcher så säger han: "Fotboll är som livet, sällan rättvist. Tänk på det!" Vilken uppmaning...

Målarna som renoverar en grannlägenhet jobbar i tomma rum och sjunger. Det låter falskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom får betalt för varje påkörd ren + att dom låter renarna kliva upp på vägarna bakom backkrön och andra ställen där man inte hinner upptäcka kräken.

Vad kostar det oss bilägare som måste renovera bilarna? 😠

Sånt gör mig förbannad.. 😑

Justja kaffe vare.. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom får betalt för varje påkörd ren + att dom låter renarna kliva upp på vägarna bakom backkrön och andra ställen där man inte hinner upptäcka kräken.

Vad kostar det oss bilägare som måste renovera bilarna? 😠

Sånt gör mig förbannad.. 😑

Justja kaffe vare.. 😑

Jag tror inte alls att samerna kör över sina renar medvetet för att sedan få ut någon slags ersättning för det någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som jag tyckte var knäpp det var när en mamma i Nyheterna klagade på och tyckte att det var skandal att det fanns djur i skogen och att kommunen borde ta hänsyn till det och göra något åt det när det nu var så att hon släppte ut sin son på 5 år i skogen helt själv, för att plocka svamp och plocka blåbär och fan vet allt han skulle göra på egen hand.

🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Dom får betalt för varje påkörd ren + att dom låter renarna kliva upp på vägarna bakom backkrön och andra ställen där man inte hinner upptäcka kräken.

Vad kostar det oss bilägare som måste renovera bilarna? 😠

Sånt gör mig förbannad.. 😑

Justja kaffe vare.. 😑

Plus att dom förstör fjällmarkerna med sina 4-hjulingar. Dom har ensamrätt att fiska i fjällsjöar. Dom driver upp undernärda renar framför malmtågen för att på så sätt få ersättning för djur som inte lönar sig att gå till slakt. Samer säger nej till alla förslag angående detaljplaner för bostäder eftersom all mark här uppe är statens mark och inte kommunens då Kiruna ligger ovan odlingsgränsen. Samer har därför nyttjanderätt till all mark utanför befintlig detaljplan. Därför kommer byggandet av bostäder aldrig igång då kommunen inte får loss mark från staten. Samer är giriga och ovilliga att samarbeta för att hitta lösningar för stadsomvandlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Men det är inte ett sånt där Jehovas vittne jag pratar om, utan en vanlig ateist. Förutsätt här att vederbörande tyckte att det var din skyldighet att ge blod till honom eller henne och att denne bara hade njutit av att du påminde om att ditt blod rann i ådrorna. Men motsatsen - att ge blod till dig - var aldrig aktuellt. Åsikt?

Tycker att det låter osannolikt att nån närstående skulle vägra donera blod. Är det nåt du råkat ut för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom får betalt för varje påkörd ren + att dom låter renarna kliva upp på vägarna bakom backkrön och andra ställen där man inte hinner upptäcka kräken.

Vad kostar det oss bilägare som måste renovera bilarna? 😠

Sånt gör mig förbannad.. 😑

Plus att dom förstör fjällmarkerna med sina 4-hjulingar. Dom har ensamrätt att fiska i fjällsjöar. Dom driver upp undernärda renar framför malmtågen för att på så sätt få ersättning för djur som inte lönar sig att gå till slakt. Samer säger nej till alla förslag angående detaljplaner för bostäder eftersom all mark här uppe är statens mark och inte kommunens då Kiruna ligger ovan odlingsgränsen. Samer har därför nyttjanderätt till all mark utanför befintlig detaljplan. Därför kommer byggandet av bostäder aldrig igång då kommunen inte får loss mark från staten. Samer är giriga och ovilliga att samarbeta för att hitta lösningar för stadsomvandlingen.

Jaha ja. Så pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...