Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Riktigt fett gitarrljud. Bästa soundet hittills!

*impad*

335-kopian x2 (lite OD), Fender Jaguar x2 (massiv OD), Epi-SG x2 (clean) -> Boss SD-1 genom 8100:an = phett

*nöjd*

Jag tycker du låter riktigt förbannad!

Det skrämmer mig. 🙁

😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det vart rätt väg att gå med syntharna men jag kände att jag ville skippa gitarrfigurerna ett tag 😱

?

Jag ska tjöpa den hollowbody mahogany telen med P90:s någon dag då jag blir rik! 😑

Söpa gitarr er krejen 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

335-kopian x2 (lite OD), Fender Jaguar x2 (massiv OD), Epi-SG x2 (clean) -> Boss SD-1 genom 8100:an = phett

*nöjd*

😊

Coolt med olika guror sådär med olika karaktärer. Det ger någons slags 3 dimensionell ljudlandskap.

Typ!

*coolt*

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad schysst låt 🙂 däremot ska jag vara så fräck att påstå att jag var lite skeptisk till hur de första två raderna levererades (13-20 sek), det kändes som att flödet inte var så klockrent som det skulle kunna vara.. i kontrast tyckte jag att "hur jävla feg en människa kan va" lät riktigt kraftfullt!

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt med olika guror sådär med olika karaktärer. Det ger någons slags 3 dimensionell ljudlandskap.

Typ!

*coolt*

😄

Jäääh!

Varför inte köra på om man kan, liksom. Svårt att få det skapligt tajt ändå. Fick gejta hej vilt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad schysst låt 🙂 däremot ska jag vara så fräck att påstå att jag var lite skeptisk till hur de första två raderna levererades (13-20 sek), det kändes som att flödet inte var så klockrent som det skulle kunna vara.. i kontrast tyckte jag att "hur jävla feg en människa kan va" lät riktigt kraftfullt!

Täck! 🙂

Mm, i början var det så att det inte fanns något annat än en synth där i början. Sedan fick jag ett tokryck och plockade in gurorna. Då var sången redan lagd och jag är lat 😛

Jepp, kände att det var bättre att trycka till "hur jävla feg..." istället.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

jag lyssnade på laptop så jag hörde knappt basen 😄 får plocka fram lurarna sen..

eller den kanske hördes, men jag tänkte inte på den..

Samma här! Lyssnar i pappas lapptopp! Men dra hem imorgon. Då jedrar! Men gitarrerna låter fett ändå.

Nåja.. nu börjar chocken att avta.. 😱😊

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ändå delar låtar skrev jag en Surf-jazz låt i fredags till mitt slutprojekt. Hehe. :p34r:

Demo än så länge. But still!

http://dl.dropbox.co...6678/Demo_8.wav

Faaan vad soft 🥰This I like!!! 🙂

Okej, demo men ändå. Jag tror fan att du kan arra upp den här på ett jävlig bra sätt 😎

Tremolot är skönt som fan! Mjukt och fläskigt på samma gång

jaguar ojojojoj

Jopp, min drömgura som jag köpte för några år sedan 🥰🙂 Har velat ha den sedan tidiga tonåren

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ändå delar låtar skrev jag en Surf-jazz låt i fredags till mitt slutprojekt. Hehe. :p34r:

Demo än så länge. But still!

http://dl.dropbox.co...6678/Demo_8.wav

Den känns bitvis grötig men som chae skriver så kan man nog arra upp den rätt så fett.

- för saxen. Jag HATAR midi hehe 😆😄 Men jag fattar syftet med det hela!

Ska lyssna mer när jag är hemma!

Kul, Nay! 😄🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn och Zak: vad tyckte ni om trummorna? 😕 Försökte få dem stora och amerikanska fast ändå inte så i fokus 😮

ja nu lyssnar jag i lurar..

först och främst, riktigt schysst basgång 🙂 däremot tycker jag att det mullrar lite för mycket där längst ner. fick jag bestämma skulle jag slänga in snäppet mer tydlighet och sänka volymen lite grand.

jag tyckte trummorna funkade, men de var inte så jättestora imo 😛 just virvel och cymbaler tycker jag iaf du kan våga höja lite grand. om du gör det kanske sänka rumsljudet på virveln lite grand också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Faaan vad soft 🥰This I like!!! 🙂

Okej, demo men ändå. Jag tror fan att du kan arra upp den här på ett jävlig bra sätt 😎

Tremolot är skönt som fan! Mjukt och fläskigt på samma gång

Thänx! Mjo njag gillar det jag med! Maaaaaasa 13 Ackord. Ingen aning vad. Jag sysslar med!

Gitarren är skolans Tele helt körd i Guitar Rig. Höhö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den känns bitvis grötig men som chae skriver så kan man nog arra upp den rätt så fett.

- för saxen. Jag HATAR midi hehe 😆😄 Men jag fattar syftet med det hela!

Ska lyssna mer när jag är hemma!

Kul, Nay! 😄🥰

MIDI Suger! 😆 eller nej ja. Har inga bra Samples bara. Har en saxofonist och en flöjtare till produktionen.

Det låter ju skit då den är en pre-prod demo 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MIDI Suger! 😆 eller nej ja. Har inga bra Samples bara. Har en saxofonist och en flöjtare till produktionen.

Det låter ju skit då den är en pre-prod demo 😉

Jåh precis! Helt okej iallafall! Kul att jazza loss ibland. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra i lapptoppen men ska lyssna mer hemma. Det som jag tycker ändå är mer intressant är hur det låter i mixen. Trummor kan låta skit i sololäget men låta fett i mixen.

Bra trummis btw! 😄

Ja, det ska nog gå att få till det bra i en mix med. Jag har jobbat lite med basgitarrljudet med. DBX kompressorn jag inte gillat på varken sång eller trummor låter sweinbra till basen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...