Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

nu blir det power nupp...Nej jag menar power nap!

Nånstans där ute i världen så kollade DoL förvånat upp ifrån sina (antagligen sexuella) aktiviteter och tänkte på det community han inte besökt på evigheter. "Bra jobbat, polarn", viskar han tyst för sig själv och fortsätter sedan med sina (förmodligen sexuella) aktiviteter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ska jag repa och diskutera mixningen av skivan med bandet.

[...] för att diskutera mixningen.

Fullt krig alltså? 😛

Jag har varit nere på stan, fikat akffe och färska kamelbular (dock inte på stan) och handlat en ny kavaj ( 🥰 )

Nu blir're familjehäng 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullt krig alltså? 😛

Lite åt det hållet. Men inte bandmedlemmar emellan utan snarare band mot mixare. Vi tycker dom har triggat trummorna alldeles åt helvete för mycket och dödat all dynamik så att det låter som ett el-trumset eller nåt. Vi har pratat lite löst om att låta någon annan mixa det.

Men först ska vi diskutera det här med alla inblandade innan vi tar ett beslut.

[...]handlat en ny kavaj ( 🥰 ) [...]

Pics or it didn't happen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite åt det hållet. Men inte bandmedlemmar emellan utan snarare band mot mixare. Vi tycker dom har triggat trummorna alldeles åt helvete för mycket och dödat all dynamik så att det låter som ett el-trumset eller nåt. Vi har pratat lite löst om att låta någon annan mixa det.

Men först ska vi diskutera det här med alla inblandade innan vi tar ett beslut.

Det verkar vettigt! Är man icket nöjd så är man icket det!

Icke sa Nicke!

😊

...eller nej jag menar Micke! 😑

Fast jag slår vad om 100 spänn att det låter skitbra redan nu! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite åt det hållet. Men inte bandmedlemmar emellan utan snarare band mot mixare. Vi tycker dom har triggat trummorna alldeles åt helvete för mycket och dödat all dynamik så att det låter som ett el-trumset eller nåt. Vi har pratat lite löst om att låta någon annan mixa det.

Men först ska vi diskutera det här med alla inblandade innan vi tar ett beslut.

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag lyckats utföra 82 arbetsuppgifter........

😳

[...]

Ska man anta att det var att svara på några av de där mailen 😕😳😛

Olla på hans penna först

🙂

* * *

Är det här verkligen rätt väg att ta om man ska puffa för sin studio? 😳

Jag tycker väl ändå att om det är möjligt vore bättre att lägga upp låtar man proddat innan. Då vet man lite mer om vad man kan tänkas få, menar jag 😑

En "gear lista" ( 😆 ) säger inte mig så mycket, liksom 🤪

"Gear lista"...small_subtle_facepalm.png

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm håller med Chae! Kul med grejjer iofs men man vill ju veta hur det kan låta oxå.

MEH ninja 😱

Mm. Jag kan ju förstå att de inte har något material från den nya studion men prototyp verkar vara en driftig människa som säkerligen har mycket kul i musik-ryggsäcken sedan gammalt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...