Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Idag stammar jag värre än vanligt. Undrar varför.

Det kan va ett tecken på depression, men det behöver det ju inte va. Du kanske skulle snacka med nåt proffs, bara för att stämma av såna saker om inte annat.

Jepp, kan även framkallas av en combo med psykisk stress.

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt. Men då ska ni veta att jag alltid har stammat. Det har bara gått upp och ner och jag har aldrig riktigt lyckats peka på varför.

Men ja, det kan kanske vara värre för att jag mår dåligt.

Jepp, du har berättat om det en gång tidigare.

Jag kan mycket väl tänka mig att det förvärrats en smula just p g a att du inte mår 100% just nu. Överlag kan vissa grejer man har permanent förvärras när man inte mår så bra. Det lär både vara psykiskt och fysiskt, det ena ger det andra om du förstår hur jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det rycker fortfarande lite i min vänsterarm. Men nu upptäckte jag att man stressboll är klockren för att avhjälpa det. ☺️

Detta är underligt MickeH! Nästan samma grej här har det varit. I mitt fall beror det på en gammal köldskada. Fick genomgå en del neurografier när det begav sig. Oavsett resultat av de dyra mätningarna så kan man aldrig göra nåt åt fenomenet. Man kan ju då fråga sig varför man ska göra mätningar öht. De kunde bara konstatera att det var så som jag hade sagt.

Hursomhelst, för ett par veckor fick jag ryckningar i väsnterhands fingrar igen efter exponering av kallt regn och storm ute under en långpromenad och senare lite grann närkontakt med fryst mat i frysen. Fast i förrgår var det över som det tycktes. Jag hade då gått med varm vante på mig sedan det hände. Värme är därför min rekommendation! Dylika problem behöver inte bero på en köldskada, stress är en vanlig orsak annars sägs det. Nervinklämning en annan. Infrarött ljus är bra också och att spela gitarr så cirkulationen kommer igång. Men det var först sedan jag körde med stressbollen/massagebollen/cirkulationsbollen, som det riktigt började ge med sig.

🙂

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens två lunchfrågor:

1. Om ni hade en fru, ett barn eller en annan mycket nära vän som ni älskade och som ni vet hade dött om ni inte hade gett några dl blod till denna, hade ni då gett ert blod?

2. Om ni sedan fick reda på att denna person oväntat aldrig någonsin skulle ha gett sitt blod till er, hade ni då i fråga 1 ändrat inställning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland när jag går in i mitt arbete och försöker prata lugnt och sansat så går det. Fast ibland är det ändå vissa ord jag fastnar på.

Ibland tror jag att jag är för upphetsad när jag pratar och att det är då jag stammar. Det stämmer in ibland, men inte alltid.

Ibland tror jag att det beror på nervositet. Det stämmer in för det mesta, men inte heller alltid.

Det kanske är en kombination.

Dagens två lunchfrågor:

1. Om ni hade en fru, ett barn eller en annan mycket nära vän som ni älskade och som ni vet hade dött om ni inte hade gett några dl blod till denna, hade ni då gett ert blod?

2. Om ni sedan fick reda på att denna person oväntat aldrig någonsin skulle ha gett sitt blod till er, hade ni då i fråga 1 ändrat inställning?

1. Ja, utan att tveka.

2. Nej, jag hade fortfarande gjort detsamma. Men jag hade sett vår relation som allvarligt skadad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens två lunchfrågor:

1. Om ni hade en fru, ett barn eller en annan mycket nära vän som ni älskade och som ni vet hade dött om ni inte hade gett några dl blod till denna, hade ni då gett ert blod?

2. Om ni sedan fick reda på att denna person oväntat aldrig någonsin skulle ha gett sitt blod till er, hade ni då i fråga 1 ändrat inställning?

1. Under förutsättning att blodgrp etc stämt, så "ja, givetvis"

2. Ja

Ibland när jag går in i mitt arbete och försöker prata lugnt och sansat så går det. Fast ibland är det ändå vissa ord jag fastnar på.

Ibland tror jag att jag är för upphetsad när jag pratar och att det är då jag stammar. Det stämmer in ibland, men inte alltid.

Ibland tror jag att det beror på nervositet. Det stämmer in för det mesta, men inte heller alltid.

Det kanske är en kombination.

Mmm, känner igen det där; när jag är mitt i någonting som jag tycker är intressant att prata om så blir jag carried away och snubblar ashårt på alla ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Neosus, hur länge sedan är det som du grundligt gjorde rent keyboarden?

Haha 😄 jag har precis funderat på att rengöra dom... Är ett tag sen sist. Iallafall min midikeyboard.

Ingen aning och inte spelar det någon roll heller 😛

Nu: lunch

Ha deh!

Heda

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens två lunchfrågor:

1. Om ni hade en fru, ett barn eller en annan mycket nära vän som ni älskade och som ni vet hade dött om ni inte hade gett några dl blod till denna, hade ni då gett ert blod?

2. Om ni sedan fick reda på att denna person oväntat aldrig någonsin skulle ha gett sitt blod till er, hade ni då i fråga 1 ändrat inställning?

1. Ja.

2. Nej, hade däremot tyckt att det var rätt kul att dom gick omkring med mitt blod i ådrorna, och påminnt dom om det så ofta jag kunnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...