Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

QI (tv-showen). det var aristoteles som sa till alexander den store, sen var det allmän kunskap i ett tag framöver. orsaken till att aristoteles sa det var för att en speciell typ av fluga (minns ej vilken) inte använde sina två framben för att stå upp, sen blev det en vanlig missuppfattning.

Stephen Fry är bäst! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, just nu känns det som att trummorna mest håller takten.. som ett metronom.. en å två å tre å fyr å... något mer måste de väl kunna tillföra? 🙂

Ah okej! Jo det har du rätt i. Ska joxa lite sedan med rytmiska.... krimskrams. 😄

Finns utrymme att joxa lite extra där. Tack för kommentar! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

äsch man kan göra mycket med musen 🙂 man ska bara veta hur man ska pilla

Ja eller hur? 😊

Jag funderar på att mixa om och snarare flytta trummor och basen bak i mixen och istället plocka fram mer melodi och arra till det där istället. Kan det vara en idé?

SKa fan joxa mer med det sedan. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det som gör att det låter 80-tal.

du har allt lyssnat på fel 80-talsmusik!

Ja eller hur? 😊

Jag funderar på att mixa om och snarare flytta trummor och basen bak i mixen och istället plocka fram mer melodi och arra till det där istället. Kan det vara en idé?

SKa fan joxa mer med det sedan. 🙂

ja det kan nog bli fint =) men det är bra att få pli på rytmiken också, och inte bara gömma den!

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns väl massa bra artister inom massa olika genrer från 80-talet som inte karaktäriserades av monotoni.

Jo, men monotonin var en viktig ingridiens i 80-talsmusiken. Just att det gick att kvantisera och få allt fullständigt snortajt var väldigt lockande för många. Det vet väl alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men monotonin var en viktig ingridiens i 80-talsmusiken. Just att det gick att kvantisera och få allt fullständigt snortajt var väldigt lockande för många. Det vet väl alla.

Japp. Fast innan midi introducerades i början av 80-talet spelade de flesta via syntharnas klaviaturer direkt in på tape. Också en annan typ av 80-talssound tycker jag 😑

mörrn ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...