Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Var har du fått det där med flugorna ifrån?

QI (tv-showen). det var aristoteles som sa till alexander den store, sen var det allmän kunskap i ett tag framöver. orsaken till att aristoteles sa det var för att en speciell typ av fluga (minns ej vilken) inte använde sina två framben för att stå upp, sen blev det en vanlig missuppfattning.

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå flugor så funderade jag lite förut på hur intelligenta myror är egentligen.

Såg en myra som tittade fram genom en springa i väggen i somras, som jag sedan la en silikonfog i (inte myran eller sommaren alltså, utan springan), och fick en känsla av att den utstrålade intelligens! 😱

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

😑

Fuck, man behövde ju någon jäkla USB-eLicenser för att köra bara trial-versionen av Cubase. 😳 Weird...

Ah, en sån där fin blå USB-sticka. Hatar den. Men är tvungen att ha den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå flugor så funderade jag lite förut på hur intelligenta myror är egentligen.

Såg en myra som tittade fram genom en springa i väggen i somras, som jag sedan la en silikonfog i (inte myran eller sommaren alltså, utan springan), och fick en känsla av att den utstrålade intelligens! 😱

det finns en myrart som snor larver från andra myrarter, och håller dem som slavar. det är tydligen ganska vanligt att dessa slavar gör revolt titt som tätt. sen hur smarta de är vet jag då inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...