Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Oj, ett handskrivet brev? Svarar dom på sånt?

Vad hade du för problem? Om du vill prata om det alltså.

Jepp, de svarade på det. kommer inte exakt ihåg men det rörde sig om kanske 3-4 veckor. Vart inte i något akutbehov av hjälp utan kände mest att det fanns massor av grejer sedan den början av tonåren (var typ 21 när jag skrev det där brevet) som hade legat och skavt; en hel del mobbing, utanförskap (både självvalt och påtvingat), lite relations-strul (jag var iofs gift då men mycket skit gick, tyvärr, ut över henne), att ha svårt att säga ifrån, stress- och sömnsvårigheter, aggression-issues etc. Typ sådär.

Som sagt; jag var 21 och saker och ting låg så oerhört långt tillbaka i tiden så det var därför det tog typ ett halvår att bena ut tonåren, liksom. Efter det så kunde vi ta itu med hur man skulle gå tillväga för att fixa det.

Terapi av den sorten handlar lika mycket om personkemi som om terapeutens utbildning. Man ska ha lite tur helt enkelt.

Håller med. Men om man nu skulle känna att kemin inte stämmer och det blir awkward så är det ju bara att säga det så får man oftast byta psykolog och no hard feelings, liksom.

Jo, jag förstår det. Sist jag försökte mig på det där hade jag maximal otur. Hamnade med någon som mest framstod som en gammal snuskgubbe med spår av Håkan Juholt.

Woooo...bummer! 🙁

Ta en fika! Det lättar alltid upp... ☺️

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för infon, grabbar! Ska fundera på't. Kan tänka mig att träffa nån efter jobbet nån gång i veckan om jag hittar nån som jag känner förtroende för. Men jag skulle tycka det var fett awkward att säga att man ville ha en ny. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för infon, grabbar! Ska fundera på't. Kan tänka mig att träffa nån efter jobbet nån gång i veckan om jag hittar nån som jag känner förtroende för. Men jag skulle tycka det var fett awkward att säga att man ville ha en ny. xD

Tror att det skulle vara både bra och nyttigt för dig. Men kom ihåg; det är mycket fokus på att du är beredd att göra det här, m'kay. I'm just saying...

Varken terapeuten/psykologen eller teamet har några hard feelings för det. Tvärtom; det kommer att bli glada över att du säger som det är 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det skulle vara både bra och nyttigt för dig. Men kom ihåg; det är mycket fokus på att du är beredd att göra det här, m'kay. I'm just saying...

Varken terapeuten/psykologen eller teamet har några hard feelings för det. Tvärtom; det kommer att bli glada över att du säger som det är 🙂

Beredd har jag varit länge. Jag slänger tillräckligt mycket av min skit över polare (och Längsta) ibland som det är. Jag kanske skulle må bra av en mer professionell slasktratt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Men om man nu skulle känna att kemin inte stämmer och det blir awkward så är det ju bara att säga det så får man oftast byta psykolog och no hard feelings, liksom.

Men då ska man va i så bra skick att man fixar en sån sak. Dom flesta som söker sej till psykvården i sverige är inte det. Det är långt ifrån woody allen-stuket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spänningen är oliiiidlig! 😄

...nämen vahettere... Jag gör musik enbart med musen! 😳

Det blir sådär... 😊

Jag har inte gjort någon musik på aslänge 😕 Jag är som "ett utsketet äpplahus" fåzzan kulle sagt 😆 Har iofs ett gäng med mixprojekt och nu när jag tänker på det så skrev jag ett ganska ball riff häromdagen men inget som verkar bli något 😑

Min todo-list!

  1. Bygga ny dator
  2. Köpa ny gura
  3. Bygga om gamla skräpgitarrer
  4. Köpa ny bil
  5. Vinna 1 miljon

6. köpa hus

7. bygga om ovan nämnda hus

8. vinna 2 miljoner

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte gjort någon musik på aslänge 😕 Jag är som "ett utsketet äpplahus" fåzzan kulle sagt 😆 Har iofs ett gäng med mixprojekt och nu när jag tänker på det så skrev jag ett ganska ball riff häromdagen men inget som verkar bli något 😑

Det kommer en dag....... när det kommer en dag.

Va så säker! 😄

Själv är jag riktigt sugen på att bygga om skräpgitarren som hänger på min vägg. Har en gammal Samick Valley Art liggandes i replokalen som jag är sugen på att fixa till oxå. Ny hals till båda samt ny elektronik och mickar till samicken. Kan bli riktigt fett!

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då ska man va i så bra skick att man fixar en sån sak. Dom flesta som söker sej till psykvården i sverige är inte det. Det är långt ifrån woody allen-stuket.

upp till 85% brukar man säga blir bättre av modern terapi (KBT), och de sista 15 är nog riktiga jävla whackos, så har man bara mild depression eller något dylikt så borde det inte vara några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter alla Cubase-äventyr vi haft det senaste halvåret när vi spelat in har jag blivit inspelningsexpert. 😑 Har haft lite funderingar på att köpa en bra bärbar PC att ha som studiodator.

Är du den nye Claes? 😳😮

[...]

*ler*

*slap*

Link to comment
Dela på andra sajter

Det DÄR ser asfett ut!

Fett ljud!

Nästa månad ska jag köpa henne, plus en låda. 🥰 Bara några veckor kvar! 😄

Du kan ju joxa på macen! Det borde ju funka? 😕

Har försökt, gillar inte Logic. 😑 Cubase däremot kan jag utan och innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...