Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

😄 Nej, jag menar Bynn 😉😛 Det var förr i världen som Bynn var Västervik. Now; not so much 😑

Vart har du varit? 😮

Det är ju bra att du vet vart du kommer ifrån, för var du befinner dej nu tyx du inte ha nån aning om. Va på så dåligt humör så jag tog en timeout.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bra att du vet vart du kommer ifrån, för var du befinner dej nu tyx du inte ha nån aning om. Va på så dåligt humör så jag tog en timeout.

Jag är ju här! 😮😑

Ah okej. Trodde att du blivit avstängd eller något. Btw; hur har det gått med den där fot-grejen du skulle ha på dig? Det var någon typ av fixeringsstövel. Typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scenario: Chefen står vid vår designers dator och kollar på en design hon tagit fram. Chefen böjer sig fram och pekar på något och säger:

- Den där ser väldigt liten ut, vi behöver göra den större.

Jag var ruskigt nära att säga:

- That's what she said.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Scenario: Chefen står vid vår designers dator och kollar på en design hon tagit fram. Chefen böjer sig fram och pekar på något och säger:

- Den där ser väldigt liten ut, vi behöver göra den större.

Jag var ruskigt nära att säga:

- That's what she said.

😱

Du hade fan varit hjälte i min bok any day om du sagt det 😆

Ja, det är jag faktiskt. Jag fattade inte att det faktiskt var en pagetopper först, trodde det var Neusnus som failade. xD

What goes around, comes around 🙂

Carry on.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju här! 😮😑

Ah okej. Trodde att du blivit avstängd eller något. Btw; hur har det gått med den där fot-grejen du skulle ha på dig? Det var någon typ av fixeringsstövel. Typ.

Kan inte ha den eftersom jag har ryggproblem oxå. Vred till ett knä dessutom. Såren har dock blivit mindre eftersom jag har gympadoja med specialinlägg på mej hela tiden. Tom sover med den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte ha den eftersom jag har ryggproblem oxå. Vred till ett knä dessutom. Såren har dock blivit mindre eftersom jag har gympadoja med specialinlägg på mej hela tiden. Tom sover med den.

är det markant skillnad mellan specialinläggen och de mastodonta skorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

hej och hå! var spelas de?

Bara av oss, på spelningar.

Alla dessa pengar är från 2009 och 2010 när jag hade bandet Purify. Då skrev jag allting, ned till minsta trumfill, och stod därmed som 100% skapare av alla låtar. Och vi rapporterade alla spelningar vi gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara av oss, på spelningar.

Alla dessa pengar är från 2009 och 2010 när jag hade bandet Purify. Då skrev jag allting, ned till minsta trumfill, och stod därmed som 100% skapare av alla låtar. Och vi rapporterade alla spelningar vi gjorde.

fan vad schysst. hur mycket är det per låt en får?

Link to comment
Dela på andra sajter

är det markant skillnad mellan specialinläggen och de mastodonta skorna?

Det är ganska stor skillnad. Man gör ju dessa mastodontdojor för att få rum med den nivåskillnad som krävs för att avlasta en del av foten. Med inlägg i vanliga gympadojor får man lixom göra vad man kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

fan vad schysst. hur mycket är det per låt en får?

Jag vet inte, det framgick inte när jag kollade nu. När man loggar in i STIM kan man se sina utbetalningar, och då står det bara som "Levande musik" och per månad.

Dock värt att notera - STIM skattar inte dom här pengarna. Så det blir restskatt när du sen deklarerar. Det är därför jag bad vår ekonomitjej på jobbet att börja dra av 100 kronor mer för skatt än vad som behövs. Då betalar jag 1200 extra i skatt per år, vilket jag sen får tillbaka på deklarationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ja, nu när vi har företag för bandet så borde nog all inbetalning kunna gå via företaget. Jag ska ta upp det på nästa rep. Istället för att var och en i bandet får en avi i brevlådan så borde det kunna sättas in på bandkontot direkt.

Så kan vi för en gångs skull gå plus kanske. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ja, nu när vi har företag för bandet så borde nog all inbetalning kunna gå via företaget. Jag ska ta upp det på nästa rep. Istället för att var och en i bandet får en avi i brevlådan så borde det kunna sättas in på bandkontot direkt.

Så kan vi för en gångs skull gå plus kanske. xD

Var spelas låtarna så att ni får inkomster?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var spelas låtarna så att ni får inkomster?

Vi spelar dom. När vi har haft spelningar så rapporterar vi var vi spelat live, och STIM kräver in spelstället på pengar som sen distribueras till låtskrivarna, dvs oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...