Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Tycker den där är snygg som fan. En del slipar ju bort lacken för att få dem att se ut så där. Som lack kan jag rekommendera vanlig billack, som billackerare kör med. Det hade jag på en strata, den lät bäst i hela världen. När lacken efter 25 år blivit skamfilad som fan slipade jag bort den, och helt otroligt, gitarrens ton försvann helt.... Den blev stendöd... Den var Ferarriröd...

Me don't like den finishen. Fast å andra sidan säg att det kan kosta 1000 spänn (give or take) + frakt att få den omalckad så vete fan om det är värt det 😳 Då känns det ju mer mer värt att köpa antingen

1. en riktigt Strata med garanti och justerad etc

2. nya sneakers och vinterskor 🙂

Lutar åt det senare 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste nåt om att nåt fångelse i USA skulle starta joggingturer för dom som satt inne. Självklart börjar jag fundera då på vad detta skulle heta. Min favorit var nog "Brått lönar sig".

Tillfälligt benbrott.

Tillfälligt avbrott.

Tillfälligt....öh...bråttom?

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

låter riktigt fint. har någon sagt till dig att du låter lite likt Till Lindemann?

Vem är det? Lät trevligt...

Joachime skrev i tråden att det lät bra, grymt när han säger det! Han är min största idol här, och han ljuger aldrig om att nåt är bra!

Fan vad kul livet är nu, lyckad opprasjon, frisk på alla vis... När jag röntgade magen med scanner o magnet tittade de ju på alla organ, hade nåt annat varit fel hade de ju sett det oxå, men inga tumörer eller sånt. Lite utsliten kass rygg, men va fan, det är jag van med. Åsså får jag till det både musikaliskt o ljudmässigt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

av de låtarna jag hört av dig tycker jag det låter bäst när du sjunger så som du gör i den låten du postade nyss. segla bort är dock en favorit, där tycker jag sången sitter som smäck.

Tack som fan! Segla bort hamnar på en tuffare CD med ett helt annat stuk, då blir det mer tjut o vrål, mer blues. Men den här vis-cdn kan jag nog sälja en hel del av till äldre folk, plus att den ger mig speljobb så jag kan köpa mer mikrofoner o grejer. Men aldrig nån DAW... hehehehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fastnat med Gösta Snoddas, den bästa vissångaren av alla. Han bodde här i samma villaområde som jag bor i, jag är nära kompis med sönerna och dottern hans.

Han har nåt egendomligt i rösten, man blir förhäxad av det där, man kan plötsligt börja gråta när man lyssnar på honom. Har man tagit ett par supar, ja då är det riktigt kört.

Gösta "Snoddas" Nordgren – Heldagskväll i timmerkojan

Hör här vilken otrolig melankoli... "Vid din fattiga kalla grav" ....

Gösta "Snoddas" Nordgren – Vildmarkens skönaste ros

Man kanske tycker det här är gammal skit bara, men jag lovar, lyssnar man mer noga hör man grejer som inte finns i annan musik, det är nåt speciellt med hans röst. Gösta hade en utstrålning som var nåt liknande en sån som Michael Jackson hade. Folk kunde gå fem mil för att se honom sjunga berättade morsan, sån utstrålning och dragningskraft hade han. Han kunde sjunga med fart oxå, här sjunger han fort som en rappare

Gösta 'Snoddas' Nordgren – Grädde På Moset

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...