Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

HPD-Strator, är de bra skit eller? 😳 Har fått ett erbjudande om att söpa beggad HPD-strata för typ 4500. Allparts-hals, Duncan-mikar, rose wood-greppis, stort 70-talshuvud ( 🥰 ). Kollar mest för skojs skull. Kollade och jämförde med en sprillans ny "riktig" Strata (70's-modellen) och den kostar 5900. Och då är det maple-hals

mvh

Undrande pappa

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

HPD-Strator, är de bra skit eller? 😳 Har fått ett erbjudande om att söpa beggad HPD-strata för typ 4500. Allparts-hals, Duncan-mikar, stort 70-talshuvud ( 🥰 ). Kollar mest för skojs skull. Kollade och jämförde med en sprillans ny "riktig" Starta (70's-modellen) och den kostar 5900.

mvh

Undrande pappa

Vet inte riktigt vad söpa betyder, men om det har någonting med supa att göra så kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad söpa betyder, men om det har någonting med supa att göra så kör på!

"söpa" ..som i Finland,...jåh

Joppa sukvården....jåh 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

HPD-Strator, är de bra skit eller? 😳 Har fått ett erbjudande om att söpa beggad HPD-strata för typ 4500. Allparts-hals, Duncan-mikar, rose wood-greppis, stort 70-talshuvud ( 🥰 ). Kollar mest för skojs skull. Kollade och jämförde med en sprillans ny "riktig" Strata (70's-modellen) och den kostar 5900. Och då är det maple-hals

mvh

Undrande pappa

Är iofs mesig finish typ sådan här:

px-G15ES2729.jpg

Ghey 😏

Så jag tänker nog få den omlackad...och jag undrar vad det skulle kosta?

gonatt grahn

Ska ta och snacka lite med tjejen nu...sedan sova. Upp vid fem imorrn 😳

Go nuts längstah! 😄

ihopslag deluxe 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Är iofs mesig finish typ sådan här:

px-G15ES2729.jpg

Ghey 😏

Så jag tänker nog få den omlackad...och jag undrar vad det skulle kosta?

gonatt grahn

Ganska ful gitarr... menne såatte.! Kul grej ändå! Jag funderar på att bygga om min billiga skit Ibanez. Byta hals osv... DE e kul! 😄

Gonatt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste fixa min gretsch ordentligt... plastgrejen som strängarna vilar i precis vid slutet av halsen måste bytas ut, måste köra ner pluggar där vid stämskruvarna, skruvarna som håller fast dem är ganska lösa, måste justera dragstång, stränghöjd, fixa ny ratt till den där grejen bredvid volymratten och byta ut en skruv... seeen ska jag nog se om någon vill köpa den 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

HPD-Strator, är de bra skit eller? 😳 Har fått ett erbjudande om att söpa beggad HPD-strata för typ 4500. Allparts-hals, Duncan-mikar, rose wood-greppis, stort 70-talshuvud ( 🥰 ). Kollar mest för skojs skull. Kollade och jämförde med en sprillans ny "riktig" Strata (70's-modellen) och den kostar 5900. Och då är det maple-hals

mvh

Undrande pappa

Maplehals = mer attack. En riktig Fender håller väl värdet bättre? Kolla bara radiusen på grepp rädan, Fender har olika, 7 och 9 tum, 9 gillas väl bäst av de flesta, lättare att töja på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är iofs mesig finish typ sådan här:

px-G15ES2729.jpg

Ghey 😏

Så jag tänker nog få den omlackad...och jag undrar vad det skulle kosta?

gonatt grahn

Ska ta och snacka lite med tjejen nu...sedan sova. Upp vid fem imorrn 😳

Go nuts längstah! 😄

ihopslag deluxe 😠

Tycker den där är snygg som fan. En del slipar ju bort lacken för att få dem att se ut så där. Som lack kan jag rekommendera vanlig billack, som billackerare kör med. Det hade jag på en strata, den lät bäst i hela världen. När lacken efter 25 år blivit skamfilad som fan slipade jag bort den, och helt otroligt, gitarrens ton försvann helt.... Den blev stendöd... Den var Ferarriröd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste nåt om att nåt fångelse i USA skulle starta joggingturer för dom som satt inne. Självklart börjar jag fundera då på vad detta skulle heta. Min favorit var nog "Brått lönar sig".

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Maplehals = mer attack. En riktig Fender håller väl värdet bättre? Kolla bara radiusen på grepp rädan, Fender har olika, 7 och 9 tum, 9 gillas väl bäst av de flesta, lättare att töja på.

Favoriserar rose wood tho och rose wood ar teh grej 😑

Fender-grunkor utan lönnhals/greppbräsa är fan ett skämt 😏

And that's fakking that 😠😛

Få se hur jag gör. Måste provspela den först.

* * *

Ledig fram tills lö kl 13. Wohoo! 🙂

Hej längstah! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...