Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Har som läxa i piano att köra 2-5-1 :or med maj9, 13 och moll7 ackord i varierande tonarter och läggningar. Rätt glad att jag föreslog Jazz ändå. jävla utmaning och bra för teorin!

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller hur? 😄 Jag brukar starta med moll7 och sedan maj ackord resten. Men det där kan man ju variera hur mycket som helst nästan.

Att köra en 2-5-1 till G med m7(b5), maj9, m(maj7) är förjävla gött! är med i 'Autumn Leaves' hela tiden! Håller på att jobba med den på pianot i skolan!

Sen är där en massa kvintfall. hänger inte riktigt med där då det går relativt snabbt. 😱

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

"Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen", "Svett är bara fett som gråter".

Paolo Roberto i en tidning som låg i köket i på jobbet idag. Jag undrar hur mycket träning som krävs innan hjärnan klickar till och får för sig att töntiga macho-fraser är en nödvändig beståndsdel i träningsmotivationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens bikt: Jag hade en period i april 2011 när jag var fruktansvärt känslig och melodramatisk. Fidden, om du läser detta så ber jag om ursäkt.

Coolers, jag har också haft dåliga perioder då jag betett mig konstigt här i tråden. Har ingen aning om vad du sa detta datum. Vad det än var, så gav det inga bestående men. Och dessutom förtjänade jag det säkert xD

Tycker du är en bra kille. Love ya! <3

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolers, jag har också haft dåliga perioder då jag betett mig konstigt här i tråden. Har ingen aning om vad du sa detta datum. Vad det än var, så gav det inga bestående men. Och dessutom förtjänade jag det säkert xD

Tycker du är en bra kille. Love ya! <3

Right back at ya! <3 (Mes...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...