Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har som läxa i piano att köra 2-5-1 :or med maj9, 13 och moll7 ackord i varierande tonarter och läggningar. Rätt glad att jag föreslog Jazz ändå. jävla utmaning och bra för teorin!

Redigerat av Naymari
Annons
Postat

kul är att nu när man kan den utantill hör man den överallt 😛

Eller hur? 😄 Jag brukar starta med moll7 och sedan maj ackord resten. Men det där kan man ju variera hur mycket som helst nästan.

Postat (redigerat)

..eller snarare moll7> vanlig sjua... och ett maj efter det.

Sjunde maj e sjysst... 😱😊

Redigerat av Neosus
Postat

Typ om man kör på gitarren så brukar jag köra typ Emoll7 A7 Dmaj och sedan Dmoll7 G7 Cmaj osv osv

Det är min standard grej när jag fjantar mig 🙂

Postat (redigerat)

Eller hur? 😄 Jag brukar starta med moll7 och sedan maj ackord resten. Men det där kan man ju variera hur mycket som helst nästan.

Att köra en 2-5-1 till G med m7(b5), maj9, m(maj7) är förjävla gött! är med i 'Autumn Leaves' hela tiden! Håller på att jobba med den på pianot i skolan!

Sen är där en massa kvintfall. hänger inte riktigt med där då det går relativt snabbt. 😱

Redigerat av Naymari
Postat

Bilhandlare finns överallt. Även folk som säljer musikinstrument på musikaffärn är bilhandlare

Trot eller ej men SÅ äre! 😳😆

Nämen vahettere... 😑

Postat

xD Kör ni coola kids på Fejjan-chatten eller?

Jag har inga vänner att prata med 🙁

Nejmen. Skype. Och fejjan om det är något schabbt till sina kompisar. Skype är mer randoms!

Postat

"Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen", "Svett är bara fett som gråter".

Paolo Roberto i en tidning som låg i köket i på jobbet idag. Jag undrar hur mycket träning som krävs innan hjärnan klickar till och får för sig att töntiga macho-fraser är en nödvändig beståndsdel i träningsmotivationen.

Postat

Dagens bikt: Jag hade en period i april 2011 när jag var fruktansvärt känslig och melodramatisk. Fidden, om du läser detta så ber jag om ursäkt.

Coolers, jag har också haft dåliga perioder då jag betett mig konstigt här i tråden. Har ingen aning om vad du sa detta datum. Vad det än var, så gav det inga bestående men. Och dessutom förtjänade jag det säkert xD

Tycker du är en bra kille. Love ya! <3

Postat

Jag har inga vänner att prata med 🙁

Nejmen. Skype. Och fejjan om det är något schabbt till sina kompisar. Skype är mer randoms!

Så Skajp är nya MSN?

Postat

Coolers, jag har också haft dåliga perioder då jag betett mig konstigt här i tråden. Har ingen aning om vad du sa detta datum. Vad det än var, så gav det inga bestående men. Och dessutom förtjänade jag det säkert xD

Tycker du är en bra kille. Love ya! <3

Right back at ya! <3 (Mes...)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.