Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Det här har jag gjort idag, ny sång, ny mix. En av få låtar jag spelar orgel och även orgelbas på. Orgeln, en 500-kronors Yamaha sålde jag när jag köpte trummorna. Saknar den nog... På den här har jag tre reverb, rumsreverb på allt och "plate vocal" på sång o akuster. Sen la jag dit lite "small church reverb" på mastern... Borde jag låta bli att sjunga såna här låtar?

http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-k-rleken-kommer

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla nu som har/ kan hemsidor. Hur långt klarar man sig på:

1 GB utrymme och 5GB trafik? Hemsidan ska bara innehålla information. Inget som ska tankas.

alltså jag är väl inte jätteduktig på sånt men text väger ju nästan ingenting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja längstha!

Har nattat familjen nu. Fan vilken spännande dag jag har haft! 😄 Jävligt mycket nytt men även bekanta saker (som att koppla upp EKG, EKO etc). Svårt att sammanfatta allt men det är massor av nya rutiner som måste praktiseras först. Det gör man ju knappast på en dag/kväll 🤪 Men sammanfattningsvis kan man säga; jobbet är annorlunda gentemot mottagningsjobb. Arbetstiderna (såklart), rutinerna och patienterna är sjukare. Har varit fullbelagt på vår sida (10 st) men imorrn ser det ut att kunna vara lugnt eftersom flera av dem går hem. Men å andra sidan så kan det ju alltid komma in pat. från akuten så... Ptja, lite sådär. Nåja, det har varit roligt i alla fall och det bådar ju gott 🙂

Imorrn ska jag bl a vara inne på HIA (hjärtintensiven) och se om jag kan hålla folk vid liv därinne 🤪😛 Där inne är det mycket att sitta och hålla kolla på 6 st skärmar men utöver det så ska ju även de ha käk, kaffe, mellanmål etc precis som ute på avdelningen.

Har en fördel i att dels ha varit på medicinsidan förut och att jag kan vårt datasystem utan och innan. Vi hade en SSK-elev hos oss idag som hade varit i Norrköping i 4 år och de har ju ett helt annat system (idiotiskt nog. Förstår inte varför hela Sverige kan ha samma 😏 ) så hon hade fullt upp med att deala med det.

Sådärja...

VA GÖ NI? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja längstha!

Har nattat familjen nu. Fan vilken spännande dag jag har haft! 😄 Jävligt mycket nytt men även bekanta saker (som att koppla upp EKG, EKO etc). Svårt att sammanfatta allt men det är massor av nya rutiner som måste praktiseras först. Det gör man ju knappast på en dag/kväll 🤪 Men sammanfattningsvis kan man säga; jobbet är annorlunda gentemot mottagningsjobb. Arbetstiderna (såklart), rutinerna och patienterna är sjukare. Har varit fullbelagt på vår sida (10 st) men imorrn ser det ut att kunna vara lugnt eftersom flera av dem går hem. Men å andra sidan så kan det ju alltid komma in pat. från akuten så... Ptja, lite sådär. Nåja, det har varit roligt i alla fall och det bådar ju gott 🙂

Imorrn ska jag bl a vara inne på HIA (hjärtintensiven) och se om jag kan hålla folk vid liv därinne 🤪😛 Där inne är det mycket att sitta och hålla kolla på 6 st skärmar men utöver det så ska ju även de ha käk, kaffe, mellanmål etc precis som ute på avdelningen.

Har en fördel i att dels ha varit på medicinsidan förut och att jag kan vårt datasystem utan och innan. Vi hade en SSK-elev hos oss idag som hade varit i Norrköping i 4 år och de har ju ett helt annat system (idiotiskt nog. Förstår inte varför hela Sverige kan ha samma 😏 ) så hon hade fullt upp med att deala med det.

Sådärja...

VA GÖ NI? 😮

Är du sköterska eller uska? Tur att såna som du finns när såna som jag ska opererera mig.

Svårt ord att skriva. Blir fel varje gång...

Förut idag gjorde jag ny sång o mix på en Ferlinare:

http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-k-rleken-kommer

Nu ska jag krypa ner bakom röven på frun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du sköterska eller uska? Tur att såna som du finns när såna som jag ska opererera mig.

[...]

USK:a 🙂

* * *

Well längstah; klockan är half past the monkeys ass och det är dags att bege sig. Ha en bra dag, krappar! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kaffefläckar på min skärm.

Alla nu som har/ kan hemsidor. Hur långt klarar man sig på:

1 GB utrymme och 5GB trafik? Hemsidan ska bara innehålla information. Inget som ska tankas.

Du har iofs fått svar på det redan, men 5GB trafik, är det i månaden då antar jag? Det räcker mer än väl till liten till medelstor hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.best-hosting.net/faqs/19.asp

tycker det ser ut att vara lugnt...

schysst ljudbild ☺️

T

Var det där nån på forumet? Jaså inte..

I går fick jag för mig att sluta helt med värktabletterna, jag har tagit bara en 100 mg Tradolan till natten nu några dar. Men halv tre vakna jag o hade ont så de gick tungt o andas, låg vaken till halv sju. Sargigt, måste nog äta ett tag till på nätterna i alla fall. Vad säger Dr Chae?

Link to comment
Dela på andra sajter

Killen låg i sängen och trevade efter tjejen, i hopp om att få något.

- Nej, inte ikväll sa tjejen. Jag ska till gynekologen imorgon bitti och vill vara någorlunda fräsch.

Sedan blev det tyst, efter en stund igen så tittar killen på tjejen och och säger:

- Ska du till tandläkaren också? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Killen låg i sängen och trevade efter tjejen, i hopp om att få något.

- Nej, inte ikväll sa tjejen. Jag ska till gynekologen imorgon bitti och vill vara någorlunda fräsch.

Sedan blev det tyst, efter en stund igen så tittar killen på tjejen och och säger:

- Ska du till tandläkaren också? =)

😳😛😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå ner för stegen!

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

╬═╬

Duktig idiot, nu kan du gå upp igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade just ett långt hårstrå på min arm. Det var förmodligen mitt. Detta antagande grundar jag på att:

1. Hårstrået var svart, och det gör att jag kan utesluta hälften av alla andra som jobbar här.

2. Hårstrået var långt, och det gör att jag kan utesluta alla män.

3. Då återstår bara jag och Danielle. Jag har inget minne av att jag hånglat med henne (förutom i huvudet). Så antagligen är det mitt.

Jag plockade bort det och återgick till att dricka mitt kaffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade just ett långt hårstrå på min arm. Det var förmodligen mitt. Detta antagande grundar jag på att:

1. Hårstrået var svart, och det gör att jag kan utesluta hälften av alla andra som jobbar här.

2. Hårstrået var långt, och det gör att jag kan utesluta alla män.

3. Då återstår bara jag och Danielle. Jag har inget minne av att jag hånglat med henne (förutom i huvudet). Så antagligen är det mitt.

Jag plockade bort det och återgick till att dricka mitt kaffe.

Skönt att du har koll ändå 😑

Prosit.

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...