Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

blir väl så bara man håller händerna på ratten? tänkte på ditt gitarrspelande, vore ju tråkigt om du fick problem med fingrarna.

Jag är så gammal att jag knappast hinner få såna skador före pensionen, hehe. Och i de nya Scania vi kör på körskolan känner då inte jag några vibrationer alls. De är tekniska underverk, smockfulla i datorer. Om de åker utomlands på väldigt hög höjd kan de börja gå taskigt, då går det att ringa till Scania support från bilen och Scania här i Sverige kollar på sina datorer hur motorn går, i direktuppkoppling, och kan ställa om bränsle luftblandning med mera. Inget nån chaffis mekar själv med nu längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det tycker jag med, men det är väldigt opassande att dra igång en sån diskussion i en tråd om studioprylar. Finns ju en Off topic avledning för sånt om man vill diskutera.

Där var jag medskyldig oxå. tror jag. Jag ska skämmas en stund nu,

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycker jag med, men det är väldigt opassande att dra igång en sån diskussion i en tråd om studioprylar. Finns ju en Off topic avledning för sånt om man vill diskutera.

jep 🙂 men det är lätt att hamna på sidospår ibland..

Jag är så gammal att jag knappast hinner få såna skador före pensionen, hehe. Och i de nya Scania vi kör på körskolan känner då inte jag några vibrationer alls. De är tekniska underverk, smockfulla i datorer. Om de åker utomlands på väldigt hög höjd kan de börja gå taskigt, då går det att ringa till Scania support från bilen och Scania här i Sverige kollar på sina datorer hur motorn går, i direktuppkoppling, och kan ställa om bränsle luftblandning med mera. Inget nån chaffis mekar själv med nu längre.

skönt att det inte är några konstigheter 🙂 jag vet inte vad jag hade gjort om jag sabbat mina händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

jep 🙂 men det är lätt att hamna på sidospår ibland..

skönt att det inte är några konstigheter 🙂 jag vet inte vad jag hade gjort om jag sabbat mina händer.

Jag har jobbat som grovis o allt, men alltis varit väldigt rädd om fingrarna. Riktiga tuffa murare har aldrig handskar, jag har aldrig varit utan. Har väldigt tunna "frökenfingrar", väldigt känsliga vill jag nog tro...

Det här med "dem"... Jag stör mig inte på det, men ibland fattar jag inte vad folk menar. Och grejen att skriva "dem" är lite fascinerande, jag minns att hela nät-Sverige ganska samtidigt började skriva dem, som ett datavirus inga yngre undkom. Alla språk förändras kontinuerligt vare sig vi vill det eller inte, men det här är det enda jag märkt som kommit så plötsligt. Jag har aldrig hört nån uttrycka sig lika i talspråk, det gör det ännu mer udda.

Link to comment
Dela på andra sajter

i skolan fick vi lära oss att det inte var ok att skriva dom i skoltexter. de förklarade dock aldrig hur man skiljer på de/dem. vissa av oss, exempelvis jag, lärde sig på egen hand. de flesta gjorde inte det och väljer att skriva dem hela tiden. kan tänka mig att något liknande gäller för de flesta unga idag. fast vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va menar du nu? Syftar du på min tillsägelse i Prylen tråden?

Sluta larva dig.

Det finns en mängd exempel på inlägg i den tråden som inte direkt handlar om prylar. Bl a hoppade diehard på mej just innan du skrev ditt inlägg. Det skrev du inget om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser ju också gärna att man skiljer på De/Dem och inte skriver Dom eftersom man lärt sig att så är det men senare åren verkar det som att både de/dem håller på att fasas ut till "Dom" eftersom det är så få som använder vet hur och när man ska använda det rätt och bara skriver dom. Jag är ingen språkfascist så bryr mig egentligen inte utan det är ju bättre att göra det som är enklast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser ju också gärna att man skiljer på De/Dem och inte skriver Dom eftersom man lärt sig att så är det men senare åren verkar det som att både de/dem håller på att fasas ut till "Dom" eftersom det är så få som använder vet hur och när man ska använda det rätt och bara skriver dom. Jag är ingen språkfascist så bryr mig egentligen inte utan det är ju bättre att göra det som är enklast.

det enklaste är att vara tydlig 🙂 dom är diffusare än de/dem

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en mängd exempel på inlägg i den tråden som inte direkt handlar om prylar. Bl a hoppade diehard på mej just innan du skrev ditt inlägg. Det skrev du inget om.

Äsch, nu du låter som en barnunge. Jag har flera gånger varit inne och styrt upp i den tråden tidigare men kan ju inte sitta på vakt heller förstår du väl. Var ett tag sedan jag var inne i den nu så har ju missat en del. Lär dig att ta lite kritik och ansvar för det du gör. Ingen fara skedd utan jag vill bara undvika tjafs i trådarna. Nog om detta.

Nu ere Lördag! 😄 Ska fortsätta packa ihop lägenheten inför flytt imorn, sen pilla lite me musik senare ikväll. Soft kväll me andra ord.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, nu du låter som en barnunge. Jag har flera gånger varit inne och styrt upp i den tråden tidigare men kan ju inte sitta på vakt heller förstår du väl. Var ett tag sedan jag var inne i den nu så har ju missat en del. Lär dig att ta lite kritik och ansvar för det du gör. Ingen fara skedd utan jag vill bara undvika tjafs i trådarna. Nog om detta.

Nu ere Lördag! 😄 Ska fortsätta packa ihop lägenheten inför flytt imorn, sen pilla lite me musik senare ikväll. Soft kväll me andra ord.

Är det nån som ska ha en rejäl uppläxning så är det Dö Hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, nu du låter som en barnunge. Jag har flera gånger varit inne och styrt upp i den tråden tidigare men kan ju inte sitta på vakt heller förstår du väl. Var ett tag sedan jag var inne i den nu så har ju missat en del. Lär dig att ta lite kritik och ansvar för det du gör. Ingen fara skedd utan jag vill bara undvika tjafs i trådarna. Nog om detta.

Nu ere Lördag! 😄 Ska fortsätta packa ihop lägenheten inför flytt imorn, sen pilla lite me musik senare ikväll. Soft kväll me andra ord.

Barnunge? Exakt, nog om detta och åt helvete med dej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att sitta ute och grilla över öppen eld.

nice! 🙂

Det blåste som fan vid sjön där vi planerat att va först, det här ligger mer i en sänka med höga träd runt. När vi knatade uppför en liten pulkabacke där hörde vi dova morr-brummanden i skogen, kan ha varit en björn, så vi vände, vi hade en liten jycke med oss som den kanske kunnat reta sig på. Var och varannan som går i skogen här ser björn o varg nu. För inte så länge existerade det inte på många många mil, det här är ingen glesbygd precis. Björnarna "visslar" när de är irriterade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnunge? Exakt, nog om detta och åt helvete med dej.

die hards påhopp var inte ok, men det var faktiskt du som drog igång sidospåret 😛

Ja, precis. DieHard gjorde också onödiga kommentarer och påhopp men det hade inte gjorts om inte sidospåret kommit igång. Det var därför min kommentar blev riktat till dig Saddam, det var ingen personligt mot dig. Och jag ber om ursäkt som drog till med Barnunge ovan, var onödigt gjort, kunde fått fram min poäng ändå. Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

die hards påhopp var inte ok, men det var faktiskt du som drog igång sidospåret 😛

Är det bortstädat? Fan att missa nåt så extra! Man får skylla sig själv när man inte sitter vid datorn jämt!

Jag har riggat för M/S stereo inspening av ak gitarr med stor-Neumann och NT2-A nu. Nu ser Röden nästan liten ut. Det är så grymt att jag almost broke down and cry!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och?

det är ju enklare att bara vädja till den som verkar vara huvudpersonen i en off topic-diskussion än att hänvisa till alla som skrivit något off topic. nåja, vill bara inte att ni skulle bråka, memphis menade ju knappast något illa med att peka ut just dig...

Är det bortstädat? Fan att missa nåt så extra! Man får skylla sig själv när man inte sitter vid datorn jämt!

äsch han skrev väl typ "Har du inget bättre att göra en lördagskväll blabla" när dem-påpekelsen kom

Link to comment
Dela på andra sajter

PÅ nåt vis var det jag som var först att dumma mig i Terrors tråd, jag skrev o härmade hans "de hade samplat dem själva" eller nåt sånt. Då svarade Terror med ett förtydligande om samplingen, han hängde inte med på att jag gjorde narr av hans skrivkonst, haha, då blev det ännu roligare.

Men hädanefter ska jag ge fan i att märka ord. Inte på 2dem" i alla fall.

Haha, oförskämd barnunge - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bortstädat? Fan att missa nåt så extra! Man får skylla sig själv när man inte sitter vid datorn jämt!

Jag har riggat för M/S stereo inspening av ak gitarr med stor-Neumann och NT2-A nu. Nu ser Röden nästan liten ut. Det är så grymt att jag almost broke down and cry!

Har 49:an valbar karaktär?

Eller kör du röden i 8?

Vi har nt-2 i skolan. De är apgrymma till trumöverhäng och kabinett. Inte fått de att funka på någon röst alls dock. Brukar köra min Z3300a till sång. Den har passat på allt jag använt den till. Så himla öppet ljud till skillnad från NT-2

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...