Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Låter ju stensoft ju. Vill också ha nachos annars blir jag förbannad 😠

Haha, super han så hårt att han måste åka hem och sova så är ju det ett tecken på att man kanske ska chilla med drickandet. Personligen blir jag alltid dåsig efter 4 1/2 glas vin men "hey" det är ju jag det... 😕😛

Segt att sakna någon ju men som sagt; det här kommer att gå jävligt fort, tror jag. Men jag kan haja att det vart sådär när ni var ute och hade kul 🙁🥰

Japp, jälligt gött me nachos.😄

Var lite otydlig, det var jag som inte pallade och åkte hem me taxi, blev trött på honom. 😛 Sen var klockan halv 3 också. Han har väldigt provocerande humor som blir extra jobbig när han dricker. Jaja, idioter finns det alltid. Hade kul ändå.

Jo, tiden kommer allt gå snabbt, de första tre veckorna har sprungit iväg bara. Hon har kul iaf, OctoberFest, bergsvandring mm. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jotack, jag mår nog bra. Har inte känt efter än 😛 Sista helgen på semestern för på måndag börjar jag jobba igen. Typiskt när man precis landat, liksom 😏😛

Allright, soft men jobbigt att det e slut snart då. Känner du dig utvilad? Och hur var det, skulle du byta avdelning nu?
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du/ni för jobb?

Jag har jobbat med mycket olika; elektriker, murare, musiklärare, fritidsledare, vaktmästare, grovsnickare, målare mmsom musiker har jag tjänat en del oxå. Nu när jag är 57 bast håller jag på att ta CE-kort, det finns lastbilsjobb även om man är så pass gammal. Att köra de supervräkiga lastbilar som finns idag måste vara bland de bättre jobb man kan ha, kan vara bättre betalt än vad en sjuksköterska har...

Idag ska jag ut i bushen härintill o grilla korv vid Gussisjön, det är dottern som fyller år o har ett korvgrillarpartaj för alla polare idag, hon fyller på tisdag, då ska vi i familjen fira. Jag räknas som både polare o farsa, det är grejt.

Det var blandade yrken. 😄

Jag har varit montör, truckförare, maskinoperatör samt stått i charken o skivat fisk. Pluggade till maskiningenjör och knegar me sånt nu. Konstruerar och förbättrar industriprodukter, är teknisk support till kunder, testar prototyper i labb mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var blandade yrken. 😄

Jag har varit montör, truckförare, maskinoperatör samt stått i charken o skivat fisk. Pluggade till maskiningenjör och knegar me sånt nu. Konstruerar och förbättrar industriprodukter, är teknisk support till kunder, testar prototyper i labb mm.

Knegar som maskiningenjör? Det är väl knappast så att du står vid bandet. Själv knegade jag på eksågen en gång i världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menade inte knegade som i negativt, vilket det kanske lät som. Har förresten stått på bandet med. 😛

Det är bra att du låter dej näpsas när du har fel. Kolla för allt i världen inte på programmet om john cage ikväll för då vet man aldrig vad du får för idéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du/ni för jobb?

Jag har jobbat med mycket olika; elektriker, murare, musiklärare, fritidsledare, vaktmästare, grovsnickare, målare mmsom musiker har jag tjänat en del oxå. Nu när jag är 57 bast håller jag på att ta CE-kort, det finns lastbilsjobb även om man är så pass gammal. Att köra de supervräkiga lastbilar som finns idag måste vara bland de bättre jobb man kan ha, kan vara bättre betalt än vad en sjuksköterska har...

Idag ska jag ut i bushen härintill o grilla korv vid Gussisjön, det är dottern som fyller år o har ett korvgrillarpartaj för alla polare idag, hon fyller på tisdag, då ska vi i familjen fira. Jag räknas som både polare o farsa, det är grejt.

Är det inte vanligt att lastbilschaffisar får problem med händer/fingrar pga vibrationerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, jälligt gött me nachos.

Var lite otydlig, det var jag som inte pallade och åkte hem me taxi, blev trött på honom. Sen var klockan halv 3 också. Han har väldigt provocerande humor som blir extra jobbig när han dricker. Jaja, idioter finns det alltid. Hade kul ändå.

Jo, tiden kommer allt gå snabbt, de första tre veckorna har sprungit iväg bara. Hon har kul iaf, OctoberFest, bergsvandring mm.

DU kan va nachos! 😠

Jaså jahaaAAAAA okej ☺️ "väldigt provocerande humor" låter ju som dig 😛🥰 Eller nä, som mig menar jag ju. Jag är helt jävla fantastisk 🙂

Allright, soft men jobbigt att det e slut snart då. Känner du dig utvilad? Och hur var det, skulle du byta avdelning nu?

Jäpp, skapligt i alla fall 😕😳 Jäpp, byter från medicinmottagning till avdelning (4:an..inte 2:an konstigt nog 😳 ). Nåja, det är i alla fall samma specialitet (kardiologi i synnerhet och medicin i allmänhet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte vanligt att lastbilschaffisar får problem med händer/fingrar pga vibrationerna?

Det är det nog. Vanligt misstag är att hålla handen på växelspaken och vibrera sönder den därför, men nu försvinner manuella lådorna mer o mer.

Jäpp, skapligt i alla fall 😕😳 Jäpp, byter från medicinmottagning till avdelning (4:an..inte 2:an konstigt nog 😳 ). Nåja, det är i alla fall samma specialitet (kardiologi i synnerhet och medicin i allmänhet)

O jäklar! Då är öppnade magar o sånt vardag för dig då. Här i krokarna har vi en kardiolog som heter Eskil Hammarström, han är visst omtalat duktig. Jag var sjuk typ i många år, pulsen bara blev högre o högre, inget fel på hjärtat i sig, men han hittade en brist på B12 vitamin. Började äta det o blev frisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det nog. Vanligt misstag är att hålla handen på växelspaken och vibrera sönder den därför, men nu försvinner manuella lådorna mer o mer.

blir väl så bara man håller händerna på ratten? tänkte på ditt gitarrspelande, vore ju tråkigt om du fick problem med fingrarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

DU kan va nachos! 😠

KAN JAG? 😮
Eller nä, som mig menar jag ju. Jag är helt jävla fantastisk 🙂
😛
Jäpp, skapligt i alla fall 😕😳 Jäpp, byter från medicinmottagning till avdelning (4:an..inte 2:an konstigt nog 😳 ). Nåja, det är i alla fall samma specialitet (kardiologi i synnerhet och medicin i allmänhet)

Ah, okej. Nice. ☺️ Jag tänker mig dig som han snubben Dr House, typ kaxig och listar ut sjukdomar innan alla andra. Möjligtvis en käpp också.

Guhuhuhuhu

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med om att det är irriterande när folk inte kan skilja på de och dem. det är ju inte direkt svårt 😛

Det tycker jag med, men det är väldigt opassande att dra igång en sån diskussion i en tråd om studioprylar. Finns ju en Off topic avledning för sånt om man vill diskutera. Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...