Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Japp, jag har använt det massor av gånger. I och med att pengarna "hålls" av en mellanhand medan köparen inspekterar prülarna så är det safe och risken för att bli blåst är nästintill obefintlig 😑🙂

Men om köparen strular o slår mickarna i golvet hemma i fyllan, och sen säger att de var trasiga från början?

Var det Blocketpaketet? Alltså 149 kronor plus själva frakten?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men om köparen strular o slår mickarna i golvet hemma i fyllan, och sen säger att de var trasiga från början?

Var det Blocketpaketet? Alltså 149 kronor plus själva frakten?

Det finns ju alltid kryphål, Nilsson det måste man vara medveten om. Det finns alltid folk som är beredda att hitta dem 😏

Nja från 149 kr är väl frakten. Kom även ihåg att emballera väl också. När du håller paketet och skakar på det ska det inte tjonga runt någonting därinne utan vara tämligen solid paketering.

Lär mer här, Nilsson

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att skicka saker är ju alltid vanskligt. Kan man så är det ju en bra grej att göra upp affären face-to-face men som sagt; det är itne alltid det går. Man får helt enkelt lita på sitt sunda förnuft 😑

Jag har haft tur. Visserligen lär man sig att höra/läsa snacket huruvida en köpare fånar sig/försöker scamma en/bara velar etc.

I mesta möjliga mån försöker jag hålla mig till folk här på forumet men via vend går det ju också bra att lära sig. Med dagens teknologi går det ju utmärkt att ratsit:a någon, kolla lite bakgrund, googla lite osv för att få lite övergripande koll. Stämmer inte en adress exempelvis så frågar jag varför den inte stämmer. Jag ser det som en mänsklig rättighet att kunna ha möjligheten att dubbelkolla personer jag av en eller annan anledning inte litar helt och hållet på.

Man måste vara på sin vakt tho 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju alltid kryphål, Nilsson det måste man vara medveten om. Det finns alltid folk som är beredda att hitta dem 😏

Nja från 149 kr är väl frakten. Kom även ihåg att emballera väl också. När du håller paketet och skakar på det ska det inte tjonga runt någonting därinne utan vara tämligen solid paketering.

Lär mer här, Nilsson

Snubben lät extremt försynt o försiktig...

Men 149 kr. är inte det enbart för betaltjänsten? Sen vill väl Schenker ha sitt oxå?

Paket gör jag skitbra med bubbelplast o tidningar. Just de här TLM102 ligger i formgjutet stötdämpmaterial, så de skulle nog hålla att skicka bara i orginalaskarna. Men det gör jag ju inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med att skicka saker är ju alltid vanskligt. Kan man så är det ju en bra grej att göra upp affären face-to-face men som sagt; det är itne alltid det går. Man får helt enkelt lita på sitt sunda förnuft 😑

Jag har haft tur. Visserligen lär man sig att höra/läsa snacket huruvida en köpare fånar sig/försöker scamma en/bara velar etc.

I mesta möjliga mån försöker jag hålla mig till folk här på forumet men via vend går det ju också bra att lära sig. Med dagens teknologi går det ju utmärkt att ratsit:a någon, kolla lite bakgrund, googla lite osv för att få lite övergripande koll. Stämmer inte en adress exempelvis så frågar jag varför den inte stämmer. Jag ser det som en mänsklig rättighet att kunna ha möjligheten att dubbelkolla personer jag av en eller annan anledning inte litar helt och hållet på.

Man måste vara på sin vakt tho 😑

Ja, nu har jag snackat två svängar med snubben, man märeker ju direkt att han är en musiker som börjat spela in lite flygel och vill skaffa lite skapliga mickar. Han frågade även varför jag ville sälja, jag sa alltihop, att jag ville ha en ännu bättre mick...

Link to comment
Dela på andra sajter

Snubben lät extremt försynt o försiktig...

Men 149 kr. är inte det enbart för betaltjänsten? Sen vill väl Schenker ha sitt oxå?

Paket gör jag skitbra med bubbelplast o tidningar. Just de här TLM102 ligger i formgjutet stötdämpmaterial, så de skulle nog hålla att skicka bara i orginalaskarna. Men det gör jag ju inte...

Örhm så kanske det är iofs... 😕

Ja, nu har jag snackat två svängar med snubben, man märeker ju direkt att han är en musiker som börjat spela in lite flygel och vill skaffa lite skapliga mickar. Han frågade även varför jag ville sälja, jag sa alltihop, att jag ville ha en ännu bättre mick...

Mjo han är nog reko.

Jäpp, man ska vara ärlig. Hade en lång PM-diskussion med Nay en gång när jag skulle kränga av mina Fuel Tanks. Försökte visa på vilken av dem han skulle köpa för att få ut så mycket som möjligt av köpet. Sådant där är good will och jävligt kul att kunna prata om när man diskuterar affärer.

Ser nu att det tillkommer bara 10 - 25 kronor utöver de 149, då håller Schenker med låda... Det är ju skitbra!

Brukar alltid köra med egen låda 😑 Som jag förstått så är inte vikten som spelar in utan mer storleken på paketet. Upp till 20 kg är ju jävligt mycket också.

Fick en logga av en kompis till mitt UF Företag.

Checka in! https://www.facebook.../AwoProductions Profilbilden!

Nays Nay! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw Scar tissue-Nilsson; vad menade du med att du "lagt upp" Himmelstalund på Fb? 😳

Kul att du gillade M/S-acken ändå 🙂😑

Jag länkade bara låten och skrev så här:

Här är en låt med Studioforumspolaren Chae:

http://soundcloud.com/elfwingson/himmelstalund-text-christoffer

Tyvärr tyckte ingen varken bu eller bä om det. Det är mest när jag skriver nåt om undulaten som det blir svar på FB.

Sen är vi fler än jag som gjort samma operation nyss, så det diskuteras flitigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag länkade bara låten och skrev så här:

Här är en låt med Studioforumspolaren Chae:

http://soundcloud.co...ext-christoffer

Tyvärr tyckte ingen varken bu eller bä om det. Det är mest när jag skriver nåt om undulaten som det blir svar på FB.

Sen är vi fler än jag som gjort samma operation nyss, så det diskuteras flitigt.

Jaså jaha, jomen dåså. Undrade mest vad du menade. Det är Kool & the Gang med mig 🙂

"Alla vi som fått magen uppsprättad och blivit inhoptrocklade igen" 😛😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Blocketpaketet kan man använda endast i Sverige såg köparen, han bor i Köpenhamn.... Så vi ska använda Internetgirot i stället. Men nu satt jag o läste om det och såg det här:

Kan internetgirot.se användas för vilken vara som helst?

Ja, det är framförallt anpassat för dig som köper eller säljer dina varor på nätet men kan användas oavsett var du har inlett en affär någonstans. Dock endast inom Sverige.

Kan det köra ihop sig?

Internetgirot vill ha 5% dvs 350 kr av köpesumman för att förmedla pengarna. DEt skulle han stå för....

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick gå ner i köke å dra igång kaffemachinen stjelv. Nu är det gott.

Och Neumannförsäljningen ser ut att lösa sig bra!

Citat av Roger Allen: Fördelen med den moderna musiken är att man inte kan vissla den! 😆

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Så där, nu har jag bytt ut den äckliga magbilden. Blev nästan lite spyfärdig av den själv. Hur är man egentligen skapt i huvet om man väljer nåt så vidrigt som avatar?

Hoppas inte Saddam blir ledsen bara. ☺️

Dä ä lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där, nu har jag bytt ut den äckliga magbilden. Blev nästan lite spyfärdig av den själv. Hur är man egentligen skapt i huvet om man väljer nåt så vidrigt som avatar?

Hoppas inte Saddam blir ledsen bara. ☺️

...och den här avataren skulel vara bättre menar du? ☺️😛 Är det Garth Brooks? 😲😄

Det här är det vackraste pianolir jag hört:

Oscar Peterson – When Summer Comes

Tänk att få veta exakt hur de gjort med mickar och allt sånt på allt. Basfiolen tex. Ulf Wakenius spelar Les Paul tror jag...

Det bästa pianolir jag någonsin har hört är allt med Jan Johansson 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

...och den här avataren skulel vara bättre menar du? ☺️😛 Är det Garth Brooks? 😲😄

Det bästa pianolir jag någonsin har hört är allt med Jan Johansson 🥰

Jan Johansson kom ifrån Ellne, några km inåt skogen från Ljusne där jag bor. Grym musiker med helt egen ton. Omkom ung i trafikolycka.

Nu har jag nyss packat upp nya micken, den hann komma idag, trodde jag skulle få vänta tess måndag. Satan grovt stor o läcker, helt obeskrivligt! Nu är jag helt darrig i knäna, ojojojojojojojoojjoj!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😳😮😕😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...