Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Blivit av med M-audio Kortet.

Nu ska jag bara sälja av min M-box och min Alesis mixer. 😑

Jag får sälja min Presonus hörlursförstärkare för 400 kr. Det räcker väl inte riktigt till en TLM 49? En bit på väg kanske... Nån som vill köpa en utombordare?

Link to comment
Dela på andra sajter

en sån blå "max 30 km/h" skylt. Står i boken och i mitt huvud att man får max köra i 30. men det var fel på testet 😆

Det är bara rekomenderad fart. Är det tex vid ett vägarbete som man passerar på kvällen när ingen jobbar där är det lämpligare att hålla typ 50, om det nu är den normala begränsningen där. Den där skylten fattar typ alla fel. Svårast med alla körkort ändå är att kunna säga vad helt vanliga parkeringsskyltar säger. Det kan inte ens våra lärare på lastbilskursen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken? Och vad vill du ha för den?

Förstärkaren är en Technics SU-A800. Det står även "Mosfet class AA" på den. Jag har haft den senn den var ny, ganska dyr då vad jag minns. Har sett att Technics på den tiden var Panasonics lite lyxigare förstärkare.

http://www.hifiengine.com/library/technics/su-a800.shtml

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.youtube.com/watch?v=i1OVhlRpwJc intressant liten video om priming. visar ett experiment där folk utvärderar en person på olika sätt beroende på om folket fått hålla i en kall eller varm dricka innan. det finns mängder andra studier som konfirmerar att det här faktiskt fungerar också.
Utan att ha sett videon tänker jag spontant att jag utvärderar nog människor rätt rejält olika om jag sitter och håller i en iskall öl på krogen eller en kopp kaffe på ett fik. Har garanterat med dryckerna att göra, dock ej huruvida de är kalla eller varma. xD
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha sett videon tänker jag spontant att jag utvärderar nog människor rätt rejält olika om jag sitter och håller i en iskall öl på krogen eller en kopp kaffe på ett fik. Har garanterat med dryckerna att göra, dock ej huruvida de är kalla eller varma. xD

😄

i just det experimentet drack de inte, utan de blev ombedda att hålla i en dricka i några sekunder i hissen bara, antingen en kopp kaffe eller ett kallt glas läsk

för övrigt tycker jag om att scientologkyrkan har ads på psychology.wikias sida om kulter. känns som en bra plats att rekrytera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara rekomenderad fart. Är det tex vid ett vägarbete som man passerar på kvällen när ingen jobbar där är det lämpligare att hålla typ 50, om det nu är den normala begränsningen där. Den där skylten fattar typ alla fel. Svårast med alla körkort ändå är att kunna säga vad helt vanliga parkeringsskyltar säger. Det kan inte ens våra lärare på lastbilskursen.

Sedär!

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra...men jag har mixed feelings så det heter duga. Tror inte att jag är redo för sånt här ändå, trots alls. Trots att det gått över ett år. Jag tror mitt ex lyckades bryta ner mitt psyke när hon dumpade mig. xD

=/

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

jag är skeptisk 😛

Går du i skola? Vad läser du då? De som ska bli kirurger har nog ena väldiga kurser. Min kirurg sa att magmunnen hade fem olika funktioner och att det krävdes ca 20 högskolepoäng enbart för att förklara någorlunda hur den fungerade.

Varför funkar inte Soundcloud för mig? Morr!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är min gamla Luxman, som inte radion funkade på, lagad av en legendarisk reparatör Thelman i Råsunda. Han hade ringt till Solna-brorsan min nu på Söndag kväll o sagt att den var klar! Den hade ett "väldigt fint ljud" hade han sagt! Hurra! Nu ska jag sälja den igen, sweindyrt denna gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Går du i skola? Vad läser du då? De som ska bli kirurger har nog ena väldiga kurser. Min kirurg sa att magmunnen hade fem olika funktioner och att det krävdes ca 20 högskolepoäng enbart för att förklara någorlunda hur den fungerade.

Varför funkar inte Soundcloud för mig? Morr!

jag läser en grundläggande kurs i psykologi, 30 hp, dvs en termin lång

Nu är min gamla Luxman, som inte radion funkade på, lagad av en legendarisk reparatör Thelman i Råsunda. Han hade ringt till Solna-brorsan min nu på Söndag kväll o sagt att den var klar! Den hade ett "väldigt fint ljud" hade han sagt! Hurra! Nu ska jag sälja den igen, sweindyrt denna gång...

schysst! jag vill också ha saker att sälja..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag läser en grundläggande kurs i psykologi, 30 hp, dvs en termin lång

schysst! jag vill också ha saker att sälja..

Aha! Jag har fattat att du har en skarp (och analytisk) hjärna. Du blir en skitbra pyskolog, det är en sak som är säker! Nu blir det slafen!

Link to comment
Dela på andra sajter

psykolog vet jag inte om jag ska bli. har ingen aning om vart jag ska hamna. tänkte försöka skaffa ett jobb i vår, och vänta med att studera något program till dess att jag vet vad jag ska göra.

god natt!

Du är redan en bra psykiater. Eller Zykaiater...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...