Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

kan då inte spela sånt öht. så det var gött zak!

här en egen låt med jag å elin. fingerspelar:

http://dl.dropbox.com/u/9809462/Elin_o_Janne__In_Beauty.mp3

Den där är ju ruskigt bra. Jag tror jag typ lessnat helt på modern skittajt producerad rockmusik där man gör ett halvt spår i veclan tills det är 100 trax, sen mixar dem i två år till. Det blir ju helt kuk och fitta-löst. Den här låten berör ju som fan, lika som det gamla svartvita Beatles idiotös. Ju mer pålägg ju ointressantare tycker jag. På Neil Yiungs studioplattor spelar han aldrig gitarr mer än en gång på varje låt. Är det två gitarrer är det nån annan som spelar den andra. Troligen en del i varför jag gillar hans skivor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där är ju ruskigt bra. Jag tror jag typ lessnat helt på modern skittajt producerad rockmusik där man gör ett halvt spår i veclan tills det är 100 trax, sen mixar dem i två år till. Det blir ju helt kuk och fitta-löst. Den här låten berör ju som fan, lika som det gamla svartvita Beatles idiotös. Ju mer pålägg ju ointressantare tycker jag. På Neil Yiungs studioplattor spelar han aldrig gitarr mer än en gång på varje låt. Är det två gitarrer är det nån annan som spelar den andra. Troligen en del i varför jag gillar hans skivor.

thanks! det enda pålägg är körerna. gitarren inspelad med en sm57a. hade tydligen nåt glapp i en mikkabel därav bruset.

Link to comment
Dela på andra sajter

det hade varit något! synd att jag inte kan ett skvatt om modern musik

Det finns många som gillar musik som är, vad ska jag säga, mer oldschool oxå. Kan du både spela själv och få till bra ljud är det ju guld. De flesta fattar ju inte ens om en av mickarna på ett trumset med fyra pukor ramlat ner på golvet så den pukan blir tyst vid en rundpall. Men sånt hör du, och en massa annat oxå, fast du bara är 19.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...