Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

kan då inte spela sånt öht. så det var gött zak!

här en egen låt med jag å elin. fingerspelar:

Den där är ju ruskigt bra. Jag tror jag typ lessnat helt på modern skittajt producerad rockmusik där man gör ett halvt spår i veclan tills det är 100 trax, sen mixar dem i två år till. Det blir ju helt kuk och fitta-löst. Den här låten berör ju som fan, lika som det gamla svartvita Beatles idiotös. Ju mer pålägg ju ointressantare tycker jag. På Neil Yiungs studioplattor spelar han aldrig gitarr mer än en gång på varje låt. Är det två gitarrer är det nån annan som spelar den andra. Troligen en del i varför jag gillar hans skivor.

Postat

Den där är ju ruskigt bra. Jag tror jag typ lessnat helt på modern skittajt producerad rockmusik där man gör ett halvt spår i veclan tills det är 100 trax, sen mixar dem i två år till. Det blir ju helt kuk och fitta-löst. Den här låten berör ju som fan, lika som det gamla svartvita Beatles idiotös. Ju mer pålägg ju ointressantare tycker jag. På Neil Yiungs studioplattor spelar han aldrig gitarr mer än en gång på varje låt. Är det två gitarrer är det nån annan som spelar den andra. Troligen en del i varför jag gillar hans skivor.

thanks! det enda pålägg är körerna. gitarren inspelad med en sm57a. hade tydligen nåt glapp i en mikkabel därav bruset.

Postat

det hade varit något! synd att jag inte kan ett skvatt om modern musik

Det finns många som gillar musik som är, vad ska jag säga, mer oldschool oxå. Kan du både spela själv och få till bra ljud är det ju guld. De flesta fattar ju inte ens om en av mickarna på ett trumset med fyra pukor ramlat ner på golvet så den pukan blir tyst vid en rundpall. Men sånt hör du, och en massa annat oxå, fast du bara är 19.

Postat

Kul med musik är att det ofta är skit samma vilken ålder man har, man komminicerar lika bra även om det skiljer mycket. Jag är 57, mina spelpolare 25 och 26...

Postat

Mina gamla spelpolare i samma ålder, dem är det slut med. Bara super som dårar på helgerna, spelar inte alls...

Tur det finns yngre som gillar att spela.

Postat

Nu ska jag ta ett extra natt-värk-piller o krypa ner hos tanten. Tack för i kväll, det blev lite fina diskussioner i kväll, trevlig, trevligt. Speciellt det där om Jerry Lee var extra givande, 😛

Tradolan - 55

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.