Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Men hur lång låt. Är låten 3 minuter så är 10 min trummor länge. 😊

...ahh 5 timmar! 😛

3:30.

Men. När man inte repat in det och knappt vet vad man ska spela är det svårt. Fick typ spela en tagning per del. Sen hitta 2takter som var någerlunda tajt. Och klippa det tajt, för att sedan loopa 🙁 Sen klöddade datorn också. (Såklart)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kanellängd och lite balle.

gotta!

3:30.

Men. När man inte repat in det och knappt vet vad man ska spela är det svårt. Fick typ spela en tagning per del. Sen hitta 2takter som var någerlunda tajt. Och klippa det tajt, för att sedan loopa 🙁 Sen klöddade datorn också. (Såklart)

jo skoja bara. 10 min för trummor är inget knappt.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Nay: bra övning tho 😑 Bra övning för att hålla koll på stressfaktorn. Vi gjorde något liknande i Norrköping back in teh day. Så jääälla svårt varte 😄

Typ "okej, lite kick, lite virvel...över? under? Äh, va fan vi kör över så får vi i alla fall liiiite vispljud, fuck hi-hat, fuck pukor (det får OH:t ta hand om) OH två KM84:or... Jazzburken? 57:a på stärken. Kontrabas? Okej, DI snabbt som fan nu och så en rakapparat (AKG 414 typ. Kuriosa; vi fick ett jääävligt bra ljud från kontramiken och när vi vart klara såg vi att vi hade satt den med "fel" sida mot kontran. Grümt ljud tho. Så kan det gå 😑 )

En sordinerad trulle? 57:a GO GO GO!!! Någon kom med en briljant idé att plocka upp hela scenen (jazzklubb) med några småkondingar. Satan i gatan vad vi jobbade på men bra varte ändå.

* * *

Nu har vi spelat färdigt. Vårt lag vann inte så vi fick diska 😏 Vi dunderfailade på vilken hårfärg Galileo Galilei hade (har vart tydligen rödhårig). Har bara sett fanskapet på kopparstick förut så... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en soundcloud grej att installera i forumet ser jag nu!

http://custom.simple...ex.php?mod=3247

Det finns en soundcloud grej att installera i forumet ser jag nu!

http://custom.simple...ex.php?mod=3247

Nice!" ska kolla upp det där när jag kommer hem. Jag har en liten grej jag vill ha som signatur nämligen 😱😊

Doppelcitat..bara sådär rätt i nyllet 😳

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

gallejo gallillejjo del gado. kul å spela tp baschae!

du kan va ett dubbelcitat! 😠

Jäpp det är det faktiskt 🙂 Tjejens syskon är jävligt sköna 🥰 Hennes syrra och hennes man har världens finaste lägenhet här; att de dessutom spisade min Soundcloud-sida när vi kom var iofs lite skämmigt 😊 Det behöver vi inte tala så högt om 😱

Imorrn blire stan och möta upp hennes föräldrar som åkt heeeeeela lååååånga vägen från Halmstad 😮

Seriöst; jag förstår mig inte på den här stan; mäh ta Paddan till joppet om de är så jälla bra 😠 För inte att tala om de där leksakstågen som kryssar runt överallt i stan 😏 Som ett jävla Märklin-set mitt i stan, liksom. Såg f ö en tjomme som plankade på spårvagnen förut 😑

😄

Btw Slej; hare så gött i Turkiet när du väl drar dit. Eller är du där nu? Eller va f... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

😄

Jag är i debatt- och Memphis-land jag 🙂

Vem vare som planka'? VEM; VARE??!! 😠 Det var säkert du, Memphy! 😠 Jävla bangdit. nu betalar du och gör rätt för dig annars kommer onkel Baschae och luggar dig förstår du.

gå mandel, grahn ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack CHAE! Åker på söndag!

Å snacka inte skit om min födelsestad. I Götet e de bara goa gubbar! 😛

Vassego' gobbagegg 😛

Ja fö' fäään, de är helnajsa här. Jag känner mig som en turist; jag hittar ingenstans och råkade fråga en butiksinnehavare (typ Kålle) om de även körde med svensk valuta här eller om man var tvungen att idka byteshandel á la Hansa-tiden med djur, mjöl eller andra grejer. Dessutom frågade jag om alla transporter sker till sjöss eller om de har fått lastbilar här än 🙂 Jag fick se en truck och vart nöjd med det, liksom.

Sådär håller jag på när jag är i stad där ingen känner mig; jag går totalbananer till tjejens stora förtret. Hon skäms järnet men va fan, liksom; jag har inget att förlora, liksom 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vassego' gobbagegg 😛

Ja fö' fäään, de är helnajsa här. Jag känner mig som en turist; jag hittar ingenstans och råkade fråga en butiksinnehavare (typ Kålle) om de även körde med svensk valuta här eller om man var tvungen att idka byteshandel á la Hansa-tiden med djur, mjöl eller andra grejer. Dessutom frågade jag om alla transporter sker till sjöss eller om de har fått lastbilar här än 🙂 Jag fick se en truck och vart nöjd med det, liksom.

Sådär håller jag på när jag är i stad där ingen känner mig; jag går totalbananer till tjejens stora förtret. Hon skäms järnet men va fan, liksom; jag har inget att förlora, liksom 😆

haha 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...