Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Slåss med Stig Strand! 😆

...bor han där förresten? 😳

26 minuter

Han bor väl i Tärna.

Ammarnäs i Sorsele kommun är annars ett alternativ.

Sen om du kan tänka dig Norrbotten har du ju Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare och Kiruna som är fjällkommunerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han bor väl i Tärna.

Ammarnäs i Sorsele kommun är annars ett alternativ.

Sen om du kan tänka dig Norrbotten har du ju Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare och Kiruna som är fjällkommunerna.

Jag tänkte dra en sväng upp över i sommar kanske.. och kolla läget. Har knappt varit uppe i norrland. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo.... den där filmen på TV4, kan fan inte släppa det.

En flicka fick vid två års ålder leukemi. Alltsedan dess fick hon hjälp av sin syster med donation, inte vet jag, vartannat år kanske. Förmodligen benmärgtransplantation. Tyckte filmen borde varit klarare med hur ofta och med vad, men... Det är hennes något yngre syster som är den enda tänkbara donatorn.

När systern som donerade vägrade till slut i trettonårsåldern så blev föräldarna - särskilt mamman minst sagt arg. Då stämmer systern föräldrarna och systern med leukemi dog, 16 år gammal - men hon hade ju viljat ha fortsatt donation. Hur hade ni agerat som föräldrar?

Den hette "Allt för min syster" konstigt nog.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

HAHA de hade tydligen ändrat HELT i filmen jämfört med boken på slutet, UTAN författarens vetskap!!! 🤪

I boken så omkom tydligen den friska tjejen så hon kunde donera till den leukemisjuka systern och denna blev så småningom helt frisk från sin sjukdom.

I filmen så stämde tjejen föräldrarna, vann målet och den leukemisjuka systern fick ingen hjälp och dog.

Ja jävlar...

Link to comment
Dela på andra sajter

I fortsättningen ska jag bara umgås med dom av mina vänner som är singlar.

Eller nej, kanske inte. Men det gör mig deprimerad att se lyckliga par hålla handen och kramas. Missunnsam, vem, jag? Inte aaaaalls. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Symd att dom dödade Kadaffi. Det hade varit bättre att amputera armarma och benen och låta honom leva så i fångenskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

I fortsättningen ska jag bara umgås med dom av mina vänner som är singlar.

Eller nej, kanske inte. Men det gör mig deprimerad att se lyckliga par hålla handen och kramas. Missunnsam, vem, jag? Inte aaaaalls. 😏

Eller så jobbar du med dom saker som gjorde att hon gick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...