Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Det som är lite dåligt med nya ljudkortet är att det inte är någon separat volymkontroll för hörlurar.

det borde väl gå att routa om så att monitorerna inte påverkas av volymontrollen? då kan man ju köra typ nån nanopatch mellan ljudkortet och monitorerna som sköter volymen på den biten, så kan volymratten fixa hörluranra. Så har jag det iallafall.

SM_Pro_Audio_SM_Pro_Audio_Nano_Patch_Plus_photo_1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

det borde väl gå att routa om så att monitorerna inte påverkas av volymontrollen? då kan man ju köra typ nån nanopatch mellan ljudkortet och monitorerna som sköter volymen på den biten, så kan volymratten fixa hörluranra. Så har jag det iallafall.

SM_Pro_Audio_SM_Pro_Audio_Nano_Patch_Plus_photo_1.jpg

Har en sånn ja me. men eftersom volymratten fixar både monitorernas och hörlurarnas voly mgör den ju ingen nytta. Man måste ju ha ljudkortets output på max när man har en sån 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en sånn ja me. men eftersom volymratten fixar både monitorernas och hörlurarnas voly mgör den ju ingen nytta. Man måste ju ha ljudkortets output på max när man har en sån 😑

ja, det var ju därför jag tänkte att man kunde routa om det, men det kanske inte funkar så på det ljudkortet...

Ah, Tim Burton. Vad tycker du om filmen än så länge då?

misstänker att du missade ett "inte" någonstans 😛

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

det borde väl gå att routa om så att monitorerna inte påverkas av volymontrollen? då kan man ju köra typ nån nanopatch mellan ljudkortet och monitorerna som sköter volymen på den biten, så kan volymratten fixa hörluranra. Så har jag det iallafall.

SM_Pro_Audio_SM_Pro_Audio_Nano_Patch_Plus_photo_1.jpg

Hur menar du? Ljudet som går ut genom alla utgångar styrs av samma volymratt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så volymen till linjeutgångarna/monitorerna styrs av volymratten intill hörlursuttaget?

Likadant med min Duet mk1. Jag har en separat monitorkontroller för mina olika ljudkort och den har egen hörlursförstärkare, så jag använder inte hörlurarna direkt i ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...