Overkill Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Såhär låter första mixen i monitorerna (inte min låt)! Your browser does not support the HTML5 audio tag
Overkill Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Gör paj. Fetaost, oliver, rödlök och soltorkade tomater. Ska bli gott. Extremt hungrig också.
Naymari Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Nu jävlar åker raggsockarna och ylle tröja på 😠
Overkill Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Nu jävlar åker raggsockarna och ylle tröja på 😠 Jag har såna här: Skönare än raggsockor!
Naymari Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Såhär låter första mixen i monitorerna (inte min låt)! Your browser does not support the HTML5 audio tag Känns ganska grötigt i mid-lowmid. Ibland kommer vissa saker och sticker iväg för mycket. kicken får det andra att "ducka" (För jag antar att det är det som händer) lite för mycket i början. Sen ligger det ett brus över stora delar av mixen? Antar att det kommer från någon Limiter-plugg?
Overkill Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Känns ganska grötigt i mid-lowmid. Ibland kommer vissa saker och sticker iväg för mycket. kicken får det andra att "ducka" (För jag antar att det är det som händer) lite för mycket i början. Sen ligger det ett brus över stora delar av mixen? Antar att det kommer från någon Limiter-plugg? Har gröpt och gröpt känns det som men ska titta mer på det. Du har nog helt rätt också, lyssnade på stereon i köket precis och kände lite samma sak. Det är ingen sidechain och inte heller någonting på masterregeln, så vet inte varför det skulle ducka för kaggen riktigt. Hör det inte så tydligt själv men ska kolla på det med. Bruset kommer från ett av gitarrspåren (det väldigt diffusa som ligger till höger), går kanske bli av med lite med andra inställningar på kompressor och EQ. Tack för synpunkterna. 🙂
Zakyath Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 på mina laptophögtalare hör jag knappt kicken, och virveln känns ganska futtig. men så illa tycker jag inte det är. helt klart lyssningsbart
SadamJR Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Jag har inte heller sett Avatar men helvete vad långt det blir med reklamen. Får bli nån annan gång. Själv har jag blivit längstaskadad. Tycker att det är bra med reklampauser så man kan kolla vad som skrivs.
SadamJR Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Jag har såna här: Skönare än raggsockor! Jag har så stora fötter så det skulle gå åt två får om dom skulle göra såna till mej.
Zakyath Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Själv har jag blivit längstaskadad. Tycker att det är bra med reklampauser så man kan kolla vad som skrivs. och står det inget roligt kan man ju alltid dra en banjo
Naymari Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 och står det inget roligt kan man ju alltid dra en banjo Under loppet av en reklampaus? 😱
D Vibe Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Jag har såna här: Skönare än raggsockor! Såna har jag också någonstans! 😮 .. Om de inte gått sönder 😊
Fidden Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Jag har inte heller sett Avatar men helvete vad långt det blir med reklamen. Får bli nån annan gång. Och nyheter, fyrans specialitet 😏
Zakyath Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Under loppet av en reklampaus? 😱 snabba ballar bullar
SadamJR Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Har ni inga förslag på underliga låtar som ni kan lägga in i min tråd för ändamålet?
Micke H Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Någonting för MickeH? 😛 😎 Det e ju mongo att inte tycka Avatar e bra. 😛 Avatar är rätt sunkig, särskilt om man ser utan 3D. 😛
Fidden Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 På tisdag ska jag kolla på Anze Kopitar och den biten. Det ska bli kul.
Micke H Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Vart i studion igen. Nu är all bas inspelad och vi satte det sista av sången. Vi hann till och med påbörja keyboarden! 😄 Så, nu är det bara keyboard och akustisk gitarr klara innan inspelningen ÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN är färdig.
Neosus Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 På tisdag ska jag kolla på Anze Kopitar och den biten. Det ska bli kul. Va kul! Vart i studion igen. Nu är all bas inspelad och vi satte det sista av sången. Vi hann till och med påbörja keyboarden! 😄 Så, nu är det bara keyboard och akustisk gitarr klara innan inspelningen ÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN är färdig. Va kul!
Micke H Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 På vägen hem förresten var det fett awkward. Jag och en av ljudteknikerna fick skjuts till Årstaberg och vi stod och väntade tillsammans på tåget. (Vi skulle med olika tåg men båda fick vänta ca 20 minuter.) Vi stod båda två helt tysta och stirrade ner i marken, utan att komma på något att säga. Vi hade redan diskuterat typ allt som gick att diskutera som hade med inspelningen att göra. Då och då sa någon av oss nånting om det, som mest var en upprepning, och sen blev det tyst igen. xD Jag hatar när det blir så.
Neosus Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 På vägen hem förresten var det fett awkward. Jag och en av ljudteknikerna fick skjuts till Årstaberg och vi stod och väntade tillsammans på tåget. (Vi skulle med olika tåg men båda fick vänta ca 20 minuter.) Vi stod båda två helt tysta och stirrade ner i marken, utan att komma på något att säga. Vi hade redan diskuterat typ allt som gick att diskutera som hade med inspelningen att göra. Då och då sa någon av oss nånting om det, som mest var en upprepning, och sen blev det tyst igen. xD Jag hatar när det blir så. Va kul!
Micke H Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Ännu en längstadude som inte fixar irl. Jag tror ingen klarar av att gå genom livet utan att stöta på lite pinsamma situationer, längsta-dude eller ej. xD Men jag har väl aldrig påstått mig vara socialt kompetent å andra sidan heller.
Neosus Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Man behöver inte babbla precis heeeela tiden. Ibland kan man bara känna lugnet. Chilla, lixom! 😎
Neosus Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 Man behöver inte babbla precis heeeela tiden. Ibland kan man bara känna lugnet. Chilla, lixom! 😎 Va kul!
Micke H Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 xD Man behöver inte babbla precis heeeela tiden. Ibland kan man bara känna lugnet. Chilla, lixom! 😎 Helt okej page topper.
Naymari Postat 22 september 2012 Postat 22 september 2012 På vägen hem förresten var det fett awkward. Jag och en av ljudteknikerna fick skjuts till Årstaberg och vi stod och väntade tillsammans på tåget. (Vi skulle med olika tåg men båda fick vänta ca 20 minuter.) Vi stod båda två helt tysta och stirrade ner i marken, utan att komma på något att säga. Vi hade redan diskuterat typ allt som gick att diskutera som hade med inspelningen att göra. Då och då sa någon av oss nånting om det, som mest var en upprepning, och sen blev det tyst igen. xD Jag hatar när det blir så. Hamnar du i samma situation som en tekniker igen är det bara att nämna något med kompressorer så sköter han resten. 😎
Recommended Posts