Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Kan inte tänka mej att det är värt mer än 500. Vill inte ha nåt annat kul. DH skrev som han gjorde bara för at det var jag. Är väl han och h77 som jag inte står ut med här.

Ptja, då är saken biff. Lägg ut det här eller på vend, begär en femhunka och se vad som händer.

Mmm, du är DH har väl iofs alltid varit i luven på varandra? Hen77 lovade att "aldrig mer skriva på det här forumet" men han är tillbaks. Då är det nog bara en tidsfråga innan MGP a k a 🙂 är tillbaka... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

idag föreslog jag att man borde kunna välja att ge bort en summa till nån välgörenhet eller nåt istället för att få en julgåva av jobbet. det uppfattades som väldigt präktigt och överkristet.

sen sa jag att anledningen till mitt förslag enbart var att jag inte gillar att få (eller ge bort) presenter. då gick uppfattningen om mig snabbt över till grinchen som förstörde julen.

är det verkligen bara jag som inte gillar konceptet med presenter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bo-ho wä wä wä... 😛

Bra gjort tho, Memphy! Det behövs fler blodgivare 🥰

😛 Nämen jag har varit med om saker som gjort bra mycket ondare. Bara kul att whina lite. xD

Jo, känns bra att lämna blod, göra något gott för världen.

Sadam komemer att älska det här XD

xD

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

idag föreslog jag att man borde kunna välja att ge bort en summa till nån välgörenhet eller nåt istället för att få en julgåva av jobbet. det uppfattades som väldigt präktigt och överkristet.

sen sa jag att anledningen till mitt förslag enbart var att jag inte gillar att få (eller ge bort) presenter. då gick uppfattningen om mig snabbt över till grinchen som förstörde julen.

är det verkligen bara jag som inte gillar konceptet med presenter?

Alltså, jag kan också tycka grejen me presenter e rätt jobbig i allmänhet. Jag gillar att ge saker men inte att få. Gillar inte heller att bli uppvaktad på födelsedagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, din gamling. 😛 Närå, förstår om du inte gillar. Lyssna på det här då, Folly and the hunter. 🥰

http://vimeo.com/35519513

Förbannade onge! 😠

Now this I like! 🥰

[...] Jo, känns bra att lämna blod, göra något för världen.

Tro mig, du har gjort tillräckligt 😏 ...... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

...för 3000 spänn och sedan skriver du: SKITBILLIGT!!

Då tror dom att de e billigt. 😑

Påminner om i somras när vi åkte förbi en handskriven skylt där det stod "Kvalitetsloppis". Av någon _underlig_ anledning så åkte vi aldrig in där 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte dax att reklamera det där ljudkortet?

Jo, det är väl så. Men det känns så bökigt, då behöver jag väl kanske ta med mig min dator dit och försöka visa problemet. Sen så funkar det ju ibland så om jag skulle visa det för dom så skulle det ju säkert funka då bara för det. Nu regnar det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är väl så. Men det känns så bökigt, då behöver jag väl kanske ta med mig min dator dit och försöka visa problemet. Sen så funkar det ju ibland så om jag skulle visa det för dom så skulle det ju säkert funka då bara för det. Nu regnar det också.

Det där påminner mig om mitt Apollo 1260@66mhz-problem som jag hade en gång i tiden.. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Sen så funkar det ju ibland så om jag skulle visa det för dom så skulle det ju säkert funka då bara för det. Nu regnar det också.

Mjo det brukar ju vara så 😏

Det som är så skumt är att om jag stoppar i ljudkortet och spelar en låt från itunes så funkar det. Sen öppnar jag reaper, då kommer inget ljud. Om jag då stänger ner Reaper och spelar samma låt från itunes igen så kommer inget ljud.

Har du provat det mot något annat DAW?

Knastertorr page topper. Hade den varit mer torr så hade den självantänt 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemen gäller inte bara i musikprogrammen dock, utan lyssnar jag på musik i iTunes kan jag lyssna på en skiva och sen när den tar slut sätta på nästa och då inte ha ljud. Eventuellt skulle det nog kunna vara kopplat till att de senaste drivrutinerna som finns är från februari, alltså innan Mountain Lion släpptes (vilket är det jag kör). Men det är ju svårt att säga om det verkligen är så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes. Samma problem med Ableton. 🙁

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Problemen gäller inte bara i musikprogrammen dock, utan lyssnar jag på musik i iTunes kan jag lyssna på en skiva och sen när den tar slut sätta på nästa och då inte ha ljud. Eventuellt skulle det nog kunna vara kopplat till att de senaste drivrutinerna som finns är från februari, alltså innan Mountain Lion släpptes (vilket är det jag kör). Men det är ju svårt att säga om det verkligen är så.

Kanske läge att prova de nya drivisarna då? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...