Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

tycker det är lite lustigt att bögar inte får ge blod.

Inga konstigheter alls. Det handlar om patientsäkerhet. Homosexuella män var en stor riskgrupp på 80/90-talet vad gäller HIV. De verkar vara det fortfarande, här är lite amerikansk statistik från 2009.

msm_graph_small.jpg

MSM är någon förkortning som betyder män som har sex med män.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

[...] och de testar väl ändå ditt blod för HIV innan du får ge?

Japp plus hepatit A, B och C, borrelia, dopingpreparat samt en hel drös andra grejer (som jag inte minns nu).,

Dessutom ska man fylla i ett frågeformulär innan varje tillfälle (kanske skiljer sig mellan olika landsting vad vet jag). Där får man bl a svara på om man haft (oskyddat) sex med någon man (eller randoms) på sistone ( 😳 ), varit utomlands, köpt sex etc etc mm mm

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Det förstås. Men över nio av tio bögar har väl fortfarande hiv-fritt blod, och de testar väl ändå ditt blod för HIV innan du får ge?

test kan visa fel, det har de gjort förr. ha även i åtanke att den där MSM-gruppen utgör ca 2% av USA's befolkning. Ändå står de för majoriteten av nya HIV-fall (61%). Så genom att neka 2% av befolkningen att ge blod halverar man risken till HIV-smittat blod. Typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu hämtar jag iofs all min data från en och samma källa, och det kan vara helt fel, men det är en .gov adress så jag litar på den till hälften iallafall. siffrorna ljuger nog en del, men inte tillräckligt för att ta bort MSM-gruppen som en riskgrupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har börjat lyssna lite på Neuro Funk. En subgenre av Drum&Bass med influenser av Dubstep kan man säga. Så jälla ball o gött!

http://www.youtube.com/watch?v=tsD5j1OxLb8

HÄLVETE, vikken stissig musik... Jag fick ju nästan ett epileptiskt anfall här. Blir asnervös av det här 😠 Jag behöver 3 dl yoghurt...STAT!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

intressant. vore förvisso nästan konstigt om det inte fanns något gott skäl till.

nu hämtar jag iofs all min data från en och samma källa, och det kan vara helt fel, men det är en .gov adress så jag litar på den till hälften iallafall. siffrorna ljuger nog en del, men inte tillräckligt för att ta bort MSM-gruppen som en riskgrupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade 2 av medlemmarna här. Kom på något i alla fall 😑

Pratar du också om HIV och casual male sex? 😕😳😕😳😱😳😕

HIV-skräck räcker väl?

Jag tror att "bögpest" är den kliniska termen... 😑😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är den SJÄVLSPELANDE??

NU blir ja förb***********... 🙂

Jag får lov att anlita en verkstad.

Får inte loss remskivan....såatte... 😑

Jåh

Klart den är, knasboll! 😄

Jag begriper ingenting men good luck, Grahn! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Najs som attan! Muchos nöjdos!

Hörs dock att de stått ett tag tyvärr. ska nog ge den en omgång med elektronikrengöring i helgen! 🙂

Det är ju ingen drawbar-orgel. Men den låter jävligt fränt 😎

Nice! 🥰

Mvh

Isopropanol ftw

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...