Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Well, jag somnade aldrig 😊

Däremot så provade jag tockenhäringa Voxengo EQ:n som MAH LAZER tiospade om och o'boy vilekt lyft. Trodde aldrig att M/S-EQ:ing kunde vara kraftfullt. Öppnade upp oerhört skönt på sidorna. Fick visserligen städa undan lite (reverbsvansar, lågbas samt lite mid) i grundmixen men jävlar i havet vilken plugg!!!! 😮🥰

Känns som om jag börjar haja det här med mastrings-EQ. Ska genast meddela MGP 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kunde fixat upp vollen på sången i första verserna men va fan... XD Ville inte gå på för hårt med EQ:ingen såhär i början. Babysteps, min käre Grahn. Babysteps 😑

http://soundcloud.com/elfwingson/tusen-ljus-och-trettio-cigg (<- min allra första låt som jag skrev på swensko 🥰 )

I'm getting there känns det som i alla fall. Alltid något 😑

Ang. M/S-EQ: som jag fattade det som så EQ:ar man M(id) för sig och S(ide) separat. Eller bara en utav dem om det nu skulle behövas. Som sagt så fick jag städa undan rejält. Det var en massa saker jag hörde som jag slarvat med. Lyfte mina synthar och OH:t i just den här låten.

Någonting jag är så jävla rånöjd med så är det basen. Tjockisbasfläsk ftw, liksom!

Mvh

Baschae

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kunde fixat upp vollen på sången i första verserna men va fan... XD Ville inte gå på för hårt med EQ:ingen såhär i början. Babysteps, min käre Grahn. Babysteps 😑

http://soundcloud.co...ch-trettio-cigg (<- min allra första låt som jag skrev på swensko 🥰 )

I'm getting there känns det som i alla fall. Alltid något 😑

Ang. M/S-EQ: som jag fattade det som så EQ:ar man M(id) för sig och S(ide) separat. Eller bara en utav dem om det nu skulle behövas. Som sagt så fick jag städa undan rejält. Det var en massa saker jag hörde som jag slarvat med. Lyfte mina synthar och OH:t i just den här låten.

Någonting jag är så jävla rånöjd med så är det basen. Tjockisbasfläsk ftw, liksom!

Mvh

Baschae

Låter bra det där! 😄🥰

NU: gonuts! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...