Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Zoegas Skånerost ftw! 😠

Bara för att du är en jäkla skåning. 😛

Nej, men jag har börjat köra på något ekologiskt kaffe. Tror det är Gevalia? Går bra ihop med sån här röd, gammaldag mjölk. Självklart ekologiskt den med. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

nu lagt sång på kiss-låten. softish!!!

sadam jr är ju ett stort kiss-fan :rolleyes:

😄 :D

Ska kolla på affärn sedan! ☺️

...blir man Hulken om man dricker den? 😳

Näe, men illamående. 😑

Är därför jag är så biff 😳

Mmm...biff...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du är en jäkla skåning. 😛

Nej, men jag har börjat köra på något ekologiskt kaffe. Tror det är Gevalia? Går bra ihop med sån här röd, gammaldag mjölk. Självklart ekologiskt den med. xD

Aldrig smakat gevalia men har fått höra att det är rätt klent 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Dag två i studion är klart! Blev visst bara reampade gitarrer den här helgen. Vi hade trott vi skulle hinna med sång med. xD

Alla kompgitarrer använder samma ljud. Även dom allra flesta clean-ljud använder samma ljud. Så dom två gick snabbt. Men så fort vi kom till mer melodiinriktade gitarrer så började vi mixtra betydligt mer. En melodi dubbar sången, så den kan inte vara för framträdande med måste ändå höras. En annan melodi spelas med pumpande kompgitarrer och bär hela sektionen, etc. Detsamma gällde faktiskt solona också - jag tror alla solon på skivan har någon skillnad mot varandra vad gäller soundet från stärkaren.

Men HELVETE vad bra det blir! 😄 Nu blir det två helger till. Nästa helg ska vi spela in resterande sång samt re-ampa bas, och helgen därpå spelar vi in keyboards och akustisk gitarr. ☺️

Aldrig smakat gevalia men har fått höra att det är rätt klent 😮

Det finns ju olika grader. 😑 Har aldrig upplevt det svagt men det är möjligt att vissa tycker det.

DU kan vara ekologisk

🙂

Din mamma är ekologisk! 😠🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dag två i studion är klart! Blev visst bara reampade gitarrer den här helgen. Vi hade trott vi skulle hinna med sång med. xD

Alla kompgitarrer använder samma ljud. Även dom allra flesta clean-ljud använder samma ljud. Så dom två gick snabbt. Men så fort vi kom till mer melodiinriktade gitarrer så började vi mixtra betydligt mer. En melodi dubbar sången, så den kan inte vara för framträdande med måste ändå höras. En annan melodi spelas med pumpande kompgitarrer och bär hela sektionen, etc. Detsamma gällde faktiskt solona också - jag tror alla solon på skivan har någon skillnad mot varandra vad gäller soundet från stärkaren.

Men HELVETE vad bra det blir! 😄 Nu blir det två helger till. Nästa helg ska vi spela in resterande sång samt re-ampa bas, och helgen därpå spelar vi in keyboards och akustisk gitarr. ☺️

Det finns ju olika grader. 😑 Har aldrig upplevt det svagt men det är möjligt att vissa tycker det.

Din mamma är ekologisk! 😠🙂

😄

Fan va skojjigt ni har det i studion juh! Måste få höra resultatet sedan!

Sådeså! 😠😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde väl gilla sånt där kattkaffe, men det är skitdyrt.

Kattkaffe? Vet jag inte ens vad det är. xD

😄

Fan va skojjigt ni har det i studion juh! Måste få höra resultatet sedan!

Sådeså! 😠😄

Ja, det ska du banne mig få! Sådetså! 😠😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Reampa en hel helg? Låter som massor av onödigt jobb.

Nej, varför det? Vi har i nästan ett halvår suttit hemma och spelat in tagningar tills vi känt oss nöjda. Sen när vi är i studion kan vi fokusera helt på att sätta bra ljud. Betydligt bättre än att arbeta under den tidspress det innebär att sitta i en studio med ljudtekniker som kostar pengar.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...