Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

har du testat Dunlop Crybaby GCB95? 750 kr känns inte som att man får mycket kvalité för

Det får man 😑 Built like a tank osv. Väsnas kanske lite. Har iofs bara den gamla modellen där man kunde "modda" hjulet själv så topparna inte vart lika vassa. Vete fan om man kan gör det på den nya. Finns iofs någon modell med low pass-pot eller något i den stilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är ju oerhört allergisk mot vassa ljud.. är det så med den??

Om man kör den i botten (nu blir jag snart orolig.. VARS ÄR MICKE?? 🙁 :( 🙁 ). Men som sagt; moddade ju min så vassheten togs ner lite 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vox är de wah-wahs imo som är mist vassa. dunlopen är något vass ja. men inte jätte farligt.

Iofs men Marshalls och Dunlops lirar skönt också. I'm just saying 😑

Vad du än gör. Undvik EHX nya wah. Den är helt ogenomtänkt!

wOOt, visste inte att de hade börjat prångla ut wah-wahs 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Mäh åååååh, kör ju också D'Addario 🥰 När gifter vi oss? 😄

Hm, knackigt och gammalt kanske kan vara ball för någon typ av låt men jag känner att jag inte har råd att få en taskig gitarrtagning p g a gamla strängar. Sitter ju redan i ett halvtaskigt rum och trackar ackeguror. Dumt att späda på helvetet, liksom 😛

Jag kör OCKSÅ D'Addario! 😮 Ligga? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl snarare om du fortfarande pratar med dem du låg med då 😮😑

Jag pratar inte med dom jag legat med. Love 'em and leave 'em som en bra Kiss-låt gick, som Slej säkert känner till. ☺️

(Tyvärr till viss del sant, men det har faktiskt inte med själva liggandet att göra.)

Trekant?

Dubbelmacka. 🥰

HEJ! Era nötter. 😛

Hinner inte läsa ikapp nu men såg något om Spidermemphis, vafan va det. xD

Ska iväg på fest nu, fett kul! Hare! 😄

Glöm inte att det inte var en bra fest om du kommer ihåg något dagen efter!

haha. jag var typ 12. inget ligga då... eller nu 😱😑

Wanna cure that? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

NU är jag ikappläst. xD

Bra dag i studion! Alla kompgitarrer är fixade. Vi körde på en Peavy 5150 genom en Mesa Boogie-låda och lyckades få fram ett jävligt bra kompljud. Mycket dist, men samtidigt ganska mjukt. Lite scoopad på mid/treble men med mycket presence. Som en fet jävla glass med strössel ovanpå.

Cleanljudet har vi satt också. Det blev ett supercleant ljud utan minsta tillstymmelse till dist nånstans, hur hårt man än tar i. Vi använder mest clean-kanalen för plock-ackord och arpeggios, så det passar alldeles utmärkt. Clean-gitarren kördes genom en Marshall-topp istället, vet inte vad det är för modell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...