Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

@Nay: Njaa, nya och nya. Jag brukar byta var tredje månad. Då upplever jag att de har tappat briljansen och pajar mer än vad de tillför. Så mitt svar blir "halvgamla".

Jag har bara bytat en gång sen jag köpte min yamma- akke. Till d'addario, just for the sake.

Men jag gillar på akkar när de förlorat briljansen. nya strängar på en western- blir alldeles för bright. De ska låta lite knackigt och gammalt 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Mäh åååååh, kör ju också D'Addario 🥰 När gifter vi oss? 😄

Hm, knackigt och gammalt kanske kan vara ball för någon typ av låt men jag känner att jag inte har råd att få en taskig gitarrtagning p g a gamla strängar. Sitter ju redan i ett halvtaskigt rum och trackar ackeguror. Dumt att späda på helvetet, liksom 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Mäh åååååh, kör ju också D'Addario 🥰 När gifter vi oss? 😄

Hm, knackigt och gammalt kanske kan vara ball för någon typ av låt men jag känner att jag inte har råd att få en taskig gitarrtagning p g a gamla strängar. Sitter ju redan i ett halvtaskigt rum och trackar ackeguror. Dumt att späda på helvetet, liksom 😛

🥰

Jag tycker gitarrinspelningar med en akke med nya strängar låter skit. Alldelles för mycket missljud från nya. Äldre strängar låter bättre i alla lägen. Punkt! Sålänge de inte är uttöjda och håller stämmningen ofc 😮

2012-09-15%2014.02.33.jpg

☺️

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är så jefla nöjd med bl a sista reffen i den här låten. Ibland kan det vara nyttigt att gå tillbaka och städa upp och lägga om grejer 🙂 Då lyfter det...

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...