Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Såg någon dokumentär om Bigfoot häromkvällen. Okej, jag erkänner; jag är en sucker för "dokumentärer" á la Discovery där det är en spekarröst som avslutar varje mening med ett litet frågetecken...typ "or is it?" samt att programledaren hasar runt i någon gammal källarvåning med skåp innehållande mappar som är stämplade "Top secret" tvärsöver... Crack me up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lock up your daughters, shoot your wife - CHAE is back in town.

😆

Indeed!

Var har du vatt? Trodde du var död.

Tog en liten paus från forumet och sådär 😑

"Död" näää bevare mig väl, det går ju inte 😮 Har pysslat lite med det ena och lite med det andra. Pysslar f n med SoundCloud 😳

Du har ju en jävligt rock n' roll signatur nu btw 😆😛

logo.jpg

är det bara jag eller ser det här ut som en task?

I'm totally seeing that too, dude 😮😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrackord är inte lätt.

"När det gör ont, gör du rätt" sa alltid min gitarrlärare till mig på folkhögskolan. Fan vet om det stämmer. Nu gör det aldrig ont så antagligen gör jag fel 🙁

Mäh saaaaaaatan vilken tid det ska ta på ljudmolnet... det här kommer ju att ta 100 år 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

svårt i början. börja med några få å lär dom utantill. tex g, c, d, em

Men jag har ju skrivit att jag var rätt bra på klassiskt fingerspel och öppna ackord en gång i världen massor av ggr nu. För helvete slejnard. Försöker hitta andra ackord som är lätta att ta och låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw; hur mår NI?

* * *

Bråzzan kom precis upp och bad mig hålla käften och inte "svära så jävla mycket". Orka sitta med en yttepytteskärm, fixa soundcluod och längsta på typ 17"... Hatet! 😏

Han frågade förresten vad "längsta" betydde och det är nog första gången jag refererar till er som kompisar för någon annan än tjejen 😮😊

I'm stuck in längstah...and that's fakking that 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har ju skrivit att jag var rätt bra på klassiskt fingerspel och öppna ackord en gång i världen massor av ggr nu. För helvete slejnard. Försöker hitta andra ackord som är lätta att ta och låter bra.

Dimackarod är jävligt snygga i övergångar 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har ju skrivit att jag var rätt bra på klassiskt fingerspel och öppna ackord en gång i världen massor av ggr nu. För helvete slejnard. Försöker hitta andra ackord som är lätta att ta och låter bra.

testa barréackord som sagt. dur, moll, maj7, 6, 9, 11. men då bör du samtidigt lära dig lite teori bakom. och att barre ter sig olika om de börjar på femte eller sjätte strängen räknat uppifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw; hur mår NI?

* * *

Bråzzan kom precis upp och bad mig hålla käften och inte "svära så jävla mycket". Orka sitta med en yttepytteskärm, fixa soundcluod och längsta på typ 17"... Hatet! 😏

Han frågade förresten vad "längsta" betydde och det är nog första gången jag refererar till er som kompisar för någon annan än tjejen 😮😊

I'm stuck in längstah...and that's fakking that 🙂

Kan du inte få brorsan och tjejen att logga in? Det behövs mer folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

testa barréackord som sagt. dur, moll, maj7, 6, 9, 11. men då bör du samtidigt lära dig lite teori bakom. och att barre ter sig olika om de börjar på femte eller sjätte strängen räknat uppifrån.

Det är barréackorden jag har svårt att ta. Menar du på fullt allvar att man bara kan spela gitarr med öppna ackord eller barréackord?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...