Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Hur ska man göra med monitorer då. Vill ju helst lyssna på Mackie MR5 men dom finns ju inte inne. Det jag har läst har bara varit positivt dock och dom har fått bra recensioner. Nån som använt dom?

Jag gillar 8orna. De är väldigt bra. Funderar mellan några stycken.

Allt jag vet är att jag inte ska köpa KRK rokit. Står mellan mr8 hsm80 och Adam A5 tror ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska man göra med monitorer då. Vill ju helst lyssna på Mackie MR5 men dom finns ju inte inne. Det jag har läst har bara varit positivt dock och dom har fått bra recensioner. Nån som använt dom?

Har använt Mackies HR824 och Yamahas HS80M. Var rätt skeptisk till båda till en början men på vägen lärde jag mig att lyssna i dom.

Kanske inget bra omdöme. Men jag kan lätt tänka mig att jobba med dom igen. Så länge jag slipper mixa i dom. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Musiken gör jag i huvet, med fingrarna o med käften. Behöffs inget Garageband för det. Jag är ett garageband själv sen 75 år.

Jag läste "med fingrarna o med koftan" först. Tyckte jag var lite roligt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En god vän köpte Focusrite Scarlett 18i6. Kortet beter sig väldigt skumt när han har Focusrites ljudkortsprogramvara igång. Tystnar, tappar kontakten med datorn etc.

Så prova att stänga ner programmet och testa den andra USB-porten igen. Det kan ha varit själva "ryckandet" och återinkopplingen av ljudkortet som var lösningen, kanske inte själva USB-porten i sig.

Om man nu får säga en sådan on-topic-grej i den här tråden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt ljudkort tappat ibland kontakten me datorn iofs, eller liksom så drivrutiner tappas, så får jag dra ut kabeln och sätta i den igen så funkar det. Har antagit att det varit min dator det är fel på.

Jag tycker den här OnT/OffT-diskussionen är löjlig. Låt folk skriva vad som helst, är ju det som är poängen med denna tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...