Guitar Nilsson Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Men... hur uppdaterar man tex denna sida? F5 verkar inte fúnka i Mac....
Guitar Nilsson Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Musiken gör jag i huvet, med fingrarna o med käften. Behöffs inget Garageband för det. Jag är ett garageband själv sen 75 år.
Guitar Nilsson Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Det är fruns Mac... Jag har halva nedervåningen i kåken fulla studiogrejer, i entréhallen får hon kliva över PA-grejerna mina, de når nästan till taket. Skulle jag förutom detta även bära in hennes Mac i studion blev hon nog nästan sur på mig....
Guitar Nilsson Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Kringla och R så uppdaterar du sidan. Tack! Men va f-n, först slirade jag iväg en till sidan 1520 på längsta?
Guitar Nilsson Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Nu har jag skryte klart om I-Macen. Nu ska jag gå in till studion där jag har the real stuff heavy burkar o minkar. Nu får ni prata vidare om kaffe o sockerkaka. Puss - 55
Neosus Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Jag ska köpa en iMac när jag har råd! Banne mej! 😑
Overkill Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 VARFÖR FUNKAR INTE MITT LJUDKORT SOM JAG KÖPTE IDAG 😠
SadamJR Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 VARFÖR FUNKAR INTE MITT LJUDKORT SOM JAG KÖPTE IDAG 😠 Du får starta en ljudkortstråd. Die hard gillar att hjälpa till med sånt där.
Zakyath Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 VARFÖR FUNKAR INTE MITT LJUDKORT SOM JAG KÖPTE IDAG 😠 vilket ljudkort köpte du?
Overkill Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Tankade hem drivrutinerna från deras hemsida. Först när jag testade förut så funkade det så då spelade den in. Det lät dock väldigt konstigt, typ nästan som tremolo och dist. Men nu får jag ingen insignal alls. Det syns på kortet att den registrerar ljud och så och jag hör det i lurarna genom ljudkortet, men när man spelar in så är det tyst (eller om man kör lyssningen via DAWen och inte via kortet direkt). I systeminställningar är ljudkortet valt som både in och ut och det är även valt i programmet (har testat både med Ableton och Reaper). Testat både kanal 1 och 2.
joachime Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Bah! Får man ha fördomar i den här tråden? 😕 Mina fördomar säger mig att Focusrite inte satsar helhjärtat på ljudkortsmarknaden. Men jag kan ha fel...
Neosus Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 (redigerat) Ja, du kan ha fel... men du kan ha rätt oxå! 😳 Jag har dock inget problem med mitt focusrite men det kan bero på att jag kör PC 😑 Redigerat 3 september 2012 av Neosus
Neosus Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Släng ut frågan i forumet, Killis! Det kan hända att nån sitter på lösningen. 😊
Overkill Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Bah! Får man ha fördomar i den här tråden? 😕 Mina fördomar säger mig att Focusrite inte satsar helhjärtat på ljudkortsmarknaden. Men jag kan ha fel... Det är ju synd att du säger så när kortet som var mitt andrakort också var ett Focusrite. Det fick bli en tråd om det.
Overkill Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Lyssnade på monitorer också. HS50 var tråkiga i basen, KRK rokit 5 var bättre där. Problemet är väl bara om dom är för bra. Mackie MR5 som jag var mest inställd på hade dom inte hemma, utan dom kan dom beställa åt mig men då måste jag ju veta att jag vill ha dom. 🙁
slejnard Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 jag vet då inte vad som kan tänkas va fel. på kortet vs.
Overkill Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Köpte en till blomma idag också så nu har jag hela fyra stycken.
Memphis Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 (redigerat) Tankade hem drivrutinerna från deras hemsida. Först när jag testade förut så funkade det så då spelade den in. Det lät dock väldigt konstigt, typ nästan som tremolo och dist. Men nu får jag ingen insignal alls. Det syns på kortet att den registrerar ljud och så och jag hör det i lurarna genom ljudkortet, men när man spelar in så är det tyst (eller om man kör lyssningen via DAWen och inte via kortet direkt). I systeminställningar är ljudkortet valt som både in och ut och det är även valt i programmet (har testat både med Ableton och Reaper). Testat både kanal 1 och 2. Det kortet köpte ju jag för nått år sedan. Har du verkligen valt rätt ingång i din DAW då? Har du tryckt in knappen "Inst" ? Har du testat vrida på "monitor" ratten? Ökat gainen? (Man brukar få ha den väldigt högt) Startade du om datorn efter installationen? (Det fick jag göra för att det skulle funka) Vilken Daw kör du? Redigerat 3 september 2012 av Memphis
Fidden Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Troligtvis dyker linus upp med en briljant lösning 🙂
Naymari Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Bah! Får man ha fördomar i den här tråden? 😕 Mina fördomar säger mig att Focusrite inte satsar helhjärtat på ljudkortsmarknaden. Men jag kan ha fel... Jag har funderat på ett Mackie onyx Blackbird och ett Pro 40. Lutar mest mot Mackien. Den verkar stabil
Overkill Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Tillräckligt för att det ska lysa. Alltså det funkar ju så jag hör det jag ska spela in i lurarna. Så om man tänker sig det schematiskt som gitarr -> mick -> ljudkort -> daw så är det mellan ljudkort och daw nått är fel. Får ju som sagt inte ljud ut heller genom det.
joachime Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Det är ju synd att du säger så när kortet som var mitt andrakort också var ett Focusrite. Det fick bli en tråd om det. Oops! Jag förstår att det är många som fått det att fungera. Men å andra sidan har jag egna erfarenheter av att just Focusrite inte levererar vad man hoppats på. Ena gången är det sammansättnignen av egenskaper som "does not compute". Som en godtycklig samling marknadsföringsbara egenskaper utan någon sammanförande tanke. Andra gånger har det varit avsaknaden av stabila drivrutiner. Slutligen, och tyvärr vanligt förekommande, tydliga tecken på dålig byggkvalitetet i form av pajade pottar etc.
Overkill Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Bytte USB-port och nu funkar ljudet ut... 😊 Oops! Jag förstår att det är många som fått det att fungera. Men å andra sidan har jag egna erfarenheter av att just Focusrite inte levererar vad man hoppats på. Ena gången är det sammansättnignen av egenskaper som "does not compute". Som en godtycklig samling marknadsföringsbara egenskaper utan någon sammanförande tanke. Andra gånger har det varit avsaknaden av stabila drivrutiner. Slutligen, och tyvärr vanligt förekommande, tydliga tecken på dålig byggkvalitetet i form av pajade pottar etc. Haha nej jag menade inte så att jag kände mig vad hettere förnärmad(?). Jag vet att du vet vad du pratar om så jag tror dig allt.
Memphis Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Gött att det löste sig. För mig fungerar det också bara i en USB-port kom jag på, tänkte inte på det.
joachime Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Bytte USB-port och nu funkar ljudet ut... 😊 Då så. Allt gott! 🙂
Recommended Posts