Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

En politker har tydligen twittrat ordet "klappturk" och blev därmed avstängd från partiets Twitter-konto. Jag tycker bara att ha använt ordet "LOL" var tillräckligt med anledning att stänga av honom.

Var det inte en kollega till honom som gjorde det med anledning av skämtet? Vad är förresten en klappturk? Turk på burk har jag däremot hört talas om. Vad gjorde du i danmark?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte en kollega till honom som gjorde det med anledning av skämtet? Vad är förresten en klappturk? Turk på burk har jag däremot hört talas om. Vad gjorde du i danmark?

Många frågor.

1. Vet inte, läste bara i DN imorse.

2. Vet inte vad en klappturk är. En turk som man kan klappa?

3. Jag var i Danmark med jobbet. Chefen bjöd oss på en liten resa till Göteborg och bjöd på allt. Det enda jag bekostade själv var en kaffe på flyget ner dit. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gjorde ni i danmark? Var det kul?

Käkade och söp typ. Hade kul som fan! 😄

Vi åkte ner fredag förmiddag och första dagen så var vi först på Louisana, ett slags konstmuseum. Många skumma saker där, men ganska intressant. Sedan på kvällen så gick vi på en restaurang och käkade tre rätter. Jag käkade oxfilé till förrätt, oxfilé till varmrätt och jordgubbar till efterrätt. Och drack öl, vitt vin och konjak.

Sista dagen käkade vi gigantisk hotellfrukost och två timmar senare satt vi på en lunchrestaurang och drack snaps och käkade danska smörrebröd, stora som fan! Efter den måltiden rullade vi igenom Köpenhamns gator och shoppade (fast jag köpte inget). Sen strosade vi omkring lite på egen hand, jag och en kollega gick ner till hamnen och såg lite på en utomhusteater, som vi inte fattade ett dyft av. xD

Och sedan träffades vi upp och åkte hem. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, danskarna gillar när folk åker därifrån.

Iallafall när det är svenskjäklar.

Jag vet inte om jag bara hade otur, men det känns som danskar rör vid varandra mycket mer än stela svenskar. Det var jättemånga som tog tag i axeln eller liknande på mig.

Det är väl lite sådär, men det är det för det mesta. Försöker mest bara hänga i.

Hang in there, champ! Du har Längsta iallafall. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag håller med. Och det där hände med totala främlingar när det skulle gå förbi mig - dom tog tag i axlarna på mig för att förstå att jag skulle flytta på mig. Vafan? Tyckte det kändes obehagligt, stel svensk som man är. xD

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...