Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tack. Kommer vara på förstasidan på expressen imorgon när jag löneförhandlat. Kommer få det dubbla Zlatan får.

Haha 😄 Bara du köper en Porsche till mig sen så.....atte! ☺️😛

Postat

jag undrar då! är väldigt kinkig när det kommer till trummor av någon anledning, och jag är inte särskilt duktig på att skruva dem heller. dålig kombination 😛

Postat

Jag använder så lite kompressor som möjligt nu för tiden. Den kan verkligen förstöra om man inte vet vad man gör (och det gör inte jag). 😱

Postat

jepp, kompressor är överskattat! sen är jag inte riktigt säker på hur jag vill att de ska låta heller. tycker trummorna i AD låter lite små och fjompiga.

Postat

det är banne mej jobbigt att arra upp låtar i huvudet. har ingen gitarr tillgänglig för tillfället och inget inspelat. hmm.

Lätt om man är pirat... Arrrr!
Postat

Dom vet ju inte vad dom pratar om i studios mixningstidning.

"Överanvändning av reverb är vanligt och överanvändning av långa reverb i synnerhet kan förstöra den bästa mix.

En mix dränkt i reverb är ett garanterat blindskär. Det är heller inte bra att ha för många olika reverb. Försök begränsa det till max tre."

Ju mer desto bättre. Det säger ju sig självt.

Postat

"Överanvändning av reverb är vanligt och överanvändning av långa reverb i synnerhet kan förstöra den bästa mix.

En mix dränkt i reverb är ett garanterat blindskär. Det är heller inte bra att ha för många olika reverb. Försök begränsa det till max tre."

Håller med. 3 reverb går ju åt bara på att lägga reverb på reverbet som ligger på reverbet.

Postat

det är ganska intressant att jag får dropouts på min laptop när jag lyssnar på mp3 filer... DPC latency checker går i taket och så knastrar det till. ibland blir hela ljudet sprakigt i 10-talet sekunder efter peaken, låter lite som en dammig grammofonskiva.

någonting är nog inte riktigt som det ska i den här burken.

Postat

i min stationära blir det så ibland. för att slippa problemet drog jag ner volymen på datorn till kanske 60% och höjer på högtalarna istället. nu sprakar det aldrig!

Postat

Haha 😄

Reverb är grejjen!

det är ganska intressant att jag får dropouts på min laptop när jag lyssnar på mp3 filer... DPC latency checker går i taket och så knastrar det till. ibland blir hela ljudet sprakigt i 10-talet sekunder efter peaken, låter lite som en dammig grammofonskiva.

någonting är nog inte riktigt som det ska i den här burken.

Ja det är nog något fel som är trasigt! 😕

Postat

nu ska jag försöka fortsätta med texten till din låt, neo. glömde bort den helt 😮

Okay! 😄 Blir spännande att se vad det blir.

Joxa på du men känn ingen tidspress. 🙂

Postat

i min stationära blir det så ibland. för att slippa problemet drog jag ner volymen på datorn till kanske 60% och höjer på högtalarna istället. nu sprakar det aldrig!

inte samma problem, har ingenting med volym att göra.

skulle tippa på någon hårdvarukonflikt någonstans, men vet inte riktigt vad.

Postat

inte samma problem, har ingenting med volym att göra.

Kanske i Junsele?
Postat
Senaste version av grafikkortsdrivrutin? WiFi? Delade IRQ:er?
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.