Overkill Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Ska bli så härligt med monitorer och ljudkort ☺️
CHAE Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Och på tal om det så ska jag ta en kaffe nu. Det ska jag göra om en kvart 😑
Frekvensspektrumanalysator Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 (redigerat) I Echo boy kan man välja saturation och typ av band, men stänga av delaydelen (99% säker). Har använt det som rullbandseffekt några gånger. Roligaste delayet enligt mig, tillsammans med fabfilters timeless 2. Redigerat 22 augusti 2012 av Frekvensspektrumanalysator
Naymari Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Vi ska uppenbarligen få pt 10 genom skolan. Chill. Sen har de gjort av med hd systemet och vi ska spela in på våra frostlaptops, det kommer verkligen inte fungera. De klarar knappt spela in en gitarr för bövelen! Helvete 😠
CHAE Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Vi ska uppenbarligen få pt 10 genom skolan. Chill. Sen har de gjort av med hd systemet och vi ska spela in på våra frostlaptops, det kommer verkligen inte fungera. De klarar knappt spela in en gitarr för bövelen! Helvete 😠 😑 😠😏 Ska bli så härligt med monitorer och ljudkort ☺️ Du har för lite grejer. ☺️😛
Overkill Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 I Echo boy kan man välja saturation och typ av band, men stänga av delaydelen (99% säker). Har använt det som rullbandseffekt några gånger. Roligaste delayet enligt mig, tillsammans med fabfilters timeless 2. Vad innebär TDM och Native när man ska köpa en plugg?
Overkill Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Höjde virveln och pukorna lite också som joachime föreslog på brassetrummorna och då blev det såhär: Your browser does not support the HTML5 audio tag Svårt att få till "rätt" ljud utan allt annat, speciellt virveln tycker jag är lite beroende på övrigt.
Naymari Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 😑 😠😏 "nytt RME ljudkort och protools 10kommer få det att funka fint" I believe it When I see it 😏
CHAE Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 (redigerat) Vad innebär TDM och Native när man ska köpa en plugg? TDM-plugg = använder egen proccessor från dedikerade kort till ProTools Native-plugg = använder datorns egen processor 😑 Redigerat 22 augusti 2012 av CHAE
Overkill Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Du har för lite grejer. ☺️😛 Det är lite som att öppna pandoras box.
CHAE Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Det är lite som att öppna pandoras box. hähä jag vet ☺️
Frekvensspektrumanalysator Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Höjde virveln och pukorna lite också som joachime föreslog på brassetrummorna och då blev det såhär: Your browser does not support the HTML5 audio tag Svårt att få till "rätt" ljud utan allt annat, speciellt virveln tycker jag är lite beroende på övrigt. Vad har du gjort med overheadsen? Nu går dom faktiskt att lyssna på. Coolt sound
Micke H Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 hähä jag vet ☺️ Du köper väl aldrig några grejor?
Overkill Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 (redigerat) Vad har du gjort med overheadsen? Nu går dom faktiskt att lyssna på. Coolt sound På båda OH ligger det i tur och ordning: - Stereoenhancer för att centrera det lägsta - EQ för att skära bort de lägsta frekvenserna, sen två dippar vid typ 300 och 600 hz samt en ganska "bred" dipp vid 10k - Channel2 härifrån: http://www.airwindows.com/freebies.html som jag inte riktigt vet vad den gör mer än att den komprimerar lite och höjer volymen känns det som... men tyckte det funkade. Är nån typ emulator för att få "analogt ljud". - Density2 från samma ställe (båda är gratis) som är nån typ overdrive. - Reverb Sen på hela trumgruppen ligger: - Multibandskompressor - Voxengo Tube Amp för lite mysig overdrive och sånt - Saturation - Stereoenhancer igen för att få det basiga i mitten Redigerat 22 augusti 2012 av Overkill
SadamJR Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 (redigerat) Du har för lite grejer. Hallå där. Redigerat 22 augusti 2012 av SadamJR
SadamJR Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Snart kommer Pazo in och rage:ar. Han har inte setts till sen förra gången.
CHAE Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Du köper väl aldrig några grejor? F n säljer jag mest ☺️ Hallå där. 😮😛😉😄😎 Han har inte setts till sen förra gången. Fast då så bad han ju å andra sidan om ursäkt 😑
Micke H Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Fast då så bad han ju å andra sidan om ursäkt 😑 Ähum, nej, han har inte bett om ursäkt. Det var Fidden. xD
Micke H Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Både Steel Panther och Steve Vai kommer till Sverige. Lätt att jag ska se dom! Den ena kommer innehålla mycket boobs, den andra kommer innehålla mycket runkande. Det lär nog ta ut varandra på något vis.
CHAE Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Ähum, nej, han har inte bett om ursäkt. Det var Fidden. xD 😱😕 Både Steel Panther och Steve Vai kommer till Sverige. Lätt att jag ska se dom! Den ena kommer innehålla mycket boobs, den andra kommer innehålla mycket runkande. Det lär nog ta ut varandra på något vis. Låter som Texas-afton 😑
SadamJR Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Ähum, nej, han har inte bett om ursäkt. Det var Fidden. xD Pazo hade heller inget att be om ursäkt för. Det är för mycket on topic här nu. Skulle bli förbannad själv om det låg för mej.
Neosus Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 (redigerat) Får man inte sitta å snacka om allt här inne så blir jag förbannad! Och vem bestämmer det? Pazo? 😄 Pazo får gärna komma tebax. Han e sjysst mellan varven! Redigerat 22 augusti 2012 av Neosus
Neosus Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Men det är inget tvång att hänga här! såatte... 😉 1
Micke H Postat 22 augusti 2012 Postat 22 augusti 2012 Pazo hade heller inget att be om ursäkt för. Det är för mycket on topic här nu. Skulle bli förbannad själv om det låg för mej. Jag håller med om att det är för mycket on topic. Men Pazo sa en massa annat som kanske inte var så shysst.
Recommended Posts