Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Nu när vi spelat in har vi vart både seriösa och oseriösa med vad vi döpt spåren till.

Min gitarr exempelvis har, från låt till låt, hetat M Gura, M Dist, M Komp, M Solo, M Clean, Migura, Mitarr.

Sedan har vi haft kul när vi färglagt spåren. Basen har alltid varit rosa.

Trumspåret döper vi alltid till Grechoes. Skivan heter Echoes, och vår trummis är grek... xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh gud 😆 :lol: 😆

Jag brukar döpa dom till:

Drums

Kick

Snare

Hihat

OH

Tom

Guitar L

Guitar R

Guitar C

Solo

Solo2

Kaffepause

...osv. 😑

Engleska dårå 😑

Nu när vi spelat in har vi vart både seriösa och oseriösa med vad vi döpt spåren till.

Min gitarr exempelvis har, från låt till låt, hetat M Gura, M Dist, M Komp, M Solo, M Clean, Migura, Mitarr.

Sedan har vi haft kul när vi färglagt spåren. Basen har alltid varit rosa.

Trumspåret döper vi alltid till Grechoes. Skivan heter Echoes, och vår trummis är grek... xD

Färglägga spåren är ju standard! 🙂

alltid engelska faktiskt. man vet ju inte var projektet kan hamna en dag.

Exempelvis...

KICK IN

KICK OUT

SN UP

SN DWN

HH

TOM 1

TOM 2

OH SNARE

OH RIDE

DR ROOM

BASS LINE

BASS AMP

GIT 1 SM57

GIT 1 MD421

GIT 1 SM57 DUB

GIT 1 MD421 DUB

osv....

TÄnk om folk skulle bli bättre på detta. 😠

Mjo kom på tanken när jag såg ditt inlägg i störmoments-tråden.

nu när jag tänker efter är "Sejar" det enda svenska ordet jag använder normalt. 😆

Sen om där är något extra så blire extra och ibland svenska. Jag ärhelt språkkluven 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör smileys istället.

🙂 = Gitarr

😄 = Gitarrsolo

😐 = Bas

😳 = Trummor

😲 = Konstiga keyboard-ljud

😊 = Power metal-sång

😆

Fast bas ska ju givetvis vara = 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

jag blir vansinnig på dåligt inspelade trummor. förvandla skit till guld? i wish i knew how..

Hur låter överhänget? Kan du bygga soundet utifrån dom?

Ta tillvara det som är bra i närmickarna. Kanske ett rappt mellanregister eller ett dovt thump i bastrumman. En rasslig sejjare eller ett skön rington i virveln etc.

Komplettera sedan med triggade samplingar. Men berätta det inte för bandet. Säg istället att du tweakade och tweakade och till slut hittade något du kunde nöja dig med. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur låter överhänget? Kan du bygga soundet utifrån dom?

Ta tillvara det som är bra i närmickarna. Kanske ett rappt mellanregister eller ett dovt thump i bastrumman. En rasslig sejjare eller ett skön rington i virveln etc.

Komplettera sedan med triggade samplingar. Men berätta det inte för bandet. Säg istället att du tweakade och tweakade och till slut hittade något du kunde nöja dig med. 😉

Överhänget låter crap. Bara hihat typ. har automatiserat och multibandat, men det låtar crap iallafall. allt låter som att det är inspelat i ett litet gipsrum. Trigga är ju givet när det kommer sånt här 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...