SadamJR Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Fun fact, brukar ni döpa era spår på svenska eller engelska? Jag brukar blanda friskt och förkorta 😱 Vilka spår? Bromspåren? I kallingarna?
Naymari Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Vilka spår? Bromspåren? I kallingarna? Spåren i DAW:et i dinna sessioner 😑
Micke H Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Nej, nu blire öl! http://www.youtube.com/watch?v=VOgqCZYjpJc
SadamJR Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Spåren i DAW:et i dinna sessioner 😑 Jaha, det framgick inte. Nä, det är för privat.
Neosus Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Jag brukar döpa dom till: Drums Kick Snare Hihat OH Tom Guitar L Guitar R Guitar C Solo Solo2 Kaffepause ...osv. 😑
Micke H Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Nu när vi spelat in har vi vart både seriösa och oseriösa med vad vi döpt spåren till. Min gitarr exempelvis har, från låt till låt, hetat M Gura, M Dist, M Komp, M Solo, M Clean, Migura, Mitarr. Sedan har vi haft kul när vi färglagt spåren. Basen har alltid varit rosa. Trumspåret döper vi alltid till Grechoes. Skivan heter Echoes, och vår trummis är grek... xD
Frekvensspektrumanalysator Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 alltid engelska faktiskt. man vet ju inte var projektet kan hamna en dag. Exempelvis... KICK IN KICK OUT SN UP SN DWN HH TOM 1 TOM 2 OH SNARE OH RIDE DR ROOM BASS LINE BASS AMP GIT 1 SM57 GIT 1 MD421 GIT 1 SM57 DUB GIT 1 MD421 DUB osv.... TÄnk om folk skulle bli bättre på detta. 😠
Neosus Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Engelskan passar bättre mot daw:ets engelskan oxå. Allt är ju på engelska så det känns ju knäppt att skriva gitarr, trummor, bas, sång, dragspel osv. Helknäppt! 😠
Frekvensspektrumanalysator Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Så tiden stannar. Faktiskt. Men vill du sitta och sortera 50-60 spår för att nån tycker likadant?
Neosus Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 De e ju bara dumt om allt är på kinesiska. Eller finska. Eller Afrikanska. Eller RYSKA!! Fyfan vad förbannad jag blir! 😠 ...eller nej jag blir inte förbannad! 😊
Micke H Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Gör smileys istället. 🙂 = Gitarr 😄 = Gitarrsolo 😐 = Bas 😳 = Trummor 😲 = Konstiga keyboard-ljud 😊 = Power metal-sång
Naymari Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 http://www.youtube.com/watch?v=-yFp0IsJ7DQ 😆 Oh gud 😆 :lol: 😆 Jag brukar döpa dom till: Drums Kick Snare Hihat OH Tom Guitar L Guitar R Guitar C Solo Solo2 Kaffepause ...osv. 😑 Engleska dårå 😑 Nu när vi spelat in har vi vart både seriösa och oseriösa med vad vi döpt spåren till. Min gitarr exempelvis har, från låt till låt, hetat M Gura, M Dist, M Komp, M Solo, M Clean, Migura, Mitarr. Sedan har vi haft kul när vi färglagt spåren. Basen har alltid varit rosa. Trumspåret döper vi alltid till Grechoes. Skivan heter Echoes, och vår trummis är grek... xD Färglägga spåren är ju standard! 🙂 alltid engelska faktiskt. man vet ju inte var projektet kan hamna en dag. Exempelvis... KICK IN KICK OUT SN UP SN DWN HH TOM 1 TOM 2 OH SNARE OH RIDE DR ROOM BASS LINE BASS AMP GIT 1 SM57 GIT 1 MD421 GIT 1 SM57 DUB GIT 1 MD421 DUB osv.... TÄnk om folk skulle bli bättre på detta. 😠 Mjo kom på tanken när jag såg ditt inlägg i störmoments-tråden. nu när jag tänker efter är "Sejar" det enda svenska ordet jag använder normalt. 😆 Sen om där är något extra så blire extra och ibland svenska. Jag ärhelt språkkluven 😱
CHAE Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Gör smileys istället. 🙂 = Gitarr 😄 = Gitarrsolo 😐 = Bas 😳 = Trummor 😲 = Konstiga keyboard-ljud 😊 = Power metal-sång 😆 Fast bas ska ju givetvis vara = 😠
Micke H Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 😆 Fast bas ska ju givetvis vara = 😠 Givetvis - miss av mig. Alternativt = BADBOLL!
joachime Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 jag blir vansinnig på dåligt inspelade trummor. förvandla skit till guld? i wish i knew how.. Hur låter överhänget? Kan du bygga soundet utifrån dom? Ta tillvara det som är bra i närmickarna. Kanske ett rappt mellanregister eller ett dovt thump i bastrumman. En rasslig sejjare eller ett skön rington i virveln etc. Komplettera sedan med triggade samplingar. Men berätta det inte för bandet. Säg istället att du tweakade och tweakade och till slut hittade något du kunde nöja dig med. 😉
SadamJR Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Gör smileys istället. 🙂 = Gitarr 😄 = Gitarrsolo 😐 = Bas 😳 = Trummor 😲 = Konstiga keyboard-ljud 😊 = Power metal-sång Det där ska du gen fan i.
Frekvensspektrumanalysator Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Hur låter överhänget? Kan du bygga soundet utifrån dom? Ta tillvara det som är bra i närmickarna. Kanske ett rappt mellanregister eller ett dovt thump i bastrumman. En rasslig sejjare eller ett skön rington i virveln etc. Komplettera sedan med triggade samplingar. Men berätta det inte för bandet. Säg istället att du tweakade och tweakade och till slut hittade något du kunde nöja dig med. 😉 Överhänget låter crap. Bara hihat typ. har automatiserat och multibandat, men det låtar crap iallafall. allt låter som att det är inspelat i ett litet gipsrum. Trigga är ju givet när det kommer sånt här 😛
joachime Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Beklagar sorgen. 😏 Kan du inte lägga upp ett kort exempel på hur det låter?
Recommended Posts